Miten saan ikinä :(

  • Viestiketjun aloittaja avoliitossako aina
  • Ensimmäinen viesti
avoliitossako aina
HÄÄT!!!!! Haluamme mennä naimisiin, mutta kuitenkin ihan oikeat hääjuhlat : kirkko ja tarjottavat päälle.
Mutta raha kysymys koko ajan tiellä. Ei vieraita varmaan kauheesti kutsuttais mutta ehkä joku 40-50, ja tiedetään että silti ne maksaa vaikka pienemmällä porukalla meniskin juhlat.
Miten saada hääjuhlat edullisesti?
Miten paljon teillä oli vieraita?
Paljonko noin tuli maksamaan?
Kaverit otti lainaa häitä varten jota nyt sitten joka kk maksavat, me ei haluta ottaa lainaa päästäksemme naimisiin.
Autattehan vinkeillä ja annatte infoa mitä noin tullut maksamaan minkäkin kokoiset juhlat.
Kiitos!!!!
 
HelloShitty
tekemällä suurin osa ite niin pääsee halvalla. tai ei ainakaan maksa yhtä paljon kuin esim. pito-palvelu. sit juhlapaikkanakin joku vähemmän suosittu. esim. meillä olisi pitäny olla yks paikka mikä ois maksanu 100? vuokra, siihen hintaan kuului astiasto ja muut tarpeelliset. jos vaan tuntee paljon porukkaa joka haluu auttaa niin onnistuu. =)
 
vanhemmilta apua?
Meillä laitettiin kolmeen osaan kustannukset.
Molempien vanhemmat ottivat osansa ja me itse se kolmas osa.

Vieraita oli 120 palttiarallaa. Pitopalvelu tuttu, joten saatiin halvemmalla, paikka oli meille häälahja, bändi saatiin lahjaksi kavereilta, hääauto oli yhden kaverin isän, kun se keräilee vanhoja autoja... oisko kavereitten tai sukulaisten "hyödyntämisen" mahdollisuutta teillä?
 
Meillä oli reilu neljäkymmentä vierasta eikä lainoja tarvittu vaikka vaan toinen oli sillo (huonopalkkaisessa ) työssä.
Osteltiin etukäteen pikkuhiljaa kaikkee mitä voitiin, kossua kaks per tili (booliin ), lidlistä limut pikkuhiljaa, ulkotuliakin hommailtiin, jotak sit jäi kaappiin kylläkin.. Hääpuvun satuin löytämään kirpparilta, tais se silti maksaa 200e, ukon puku vuokrattiin, lapsilla oli tavan mekot... Kaveri laittoi kampauksen ja meikin ilmasiks..

Hääpaikka oli kanssa edullinen, siellä vietetään paljon muitakin juhlia, oli vaan ehkä liian iso paikka meidän bileille ku oli vähemmän porukkaa..

Pitopalvelukin oli mummon tuttu, jolle mummo oli etukäteen tainnu pari sataa maksaa, ei mahdottomia sit maksanu meille, aika hienosti kaikki järjesty noin rahallisesti ja häärahoista jäi vielä omaan käyttöön, en olisi ikinä sitä uskonut, enkä edes tienny et vieraat tuo rahaa jos ei ole lahjalistaa, en ollu ollenkaan perehtynyt ennen häitäni kenenkään häihin, lähinnä visioin koko homman omasta päästäni..

Vieraiden mielestä oli onnistuneet häät, minun mielestä ei, ehkä siks ku omien häiden jälkeen olen vasta käynyt muiden häissä ja nähnyt mitä olisi voinut olla ja kun minä oisin voinu mennä vaan maistraatissa naimisiin niin silläkin ahisti enkä edes pyytänyt apuja häiden kanssa -tyhmä ku olin...

No mutta pääasia on että liitto on ollut onnistunut, kohta tulee viides hääpäivä =)
 
Ulkomaille, viroon,,,
Pidettiin hääjuhlat kiinassa. Vieraita oli n.150, ravintola paikallinen luksus lafka, ammattilaistason häävideointi ja kuvaus, hääauto ja kaikkea sellaista tuli maksamaan euroissa jotain 2500e eli murto-osa suomen hinnoista.
 
s
säästäkää allkuun.kyselette kaikilta tutuilta voivatko auttaa jossain asioissa,teette itse kutsukortit,pyydätte jos häälahoja aikoo tuoda niin mielluummin rahana häiden tukemista,toi säästäminen ja itse tekeminen kannattaa aloittaa heti ja sitten vuoden päästä te olette jo hyvässä mallissa:)
 
vieras
meillä häävieraita n.45 ja pääsimme todella halvalla. juhlatila oli seurakunnan omistama, uusi seurakuntatalo tai joku, mitään ei tarvinut maksaa paitsi liinojen pesu, joka oli muutamia kymppejä. ruoka ostettiin ja tehtiin itse. raaka-aineet haettiin edullisesti tukusta, tutun tutun kortilla. hääpuvun teetin tutulla ompelijalla, kankaineen 200?. miehellä tavallinen musta puku (oma). tuttu kampaaja teki hääkampauksen, 60?, kaveri meikin 0?, autokyyti tutulta 0? kukat 50?, sormus 250? ja ruoat 150?. alkoholia ei tarjottu, halusimme juhlat joissa kukaan ei ole kännissä tai örvellä :) ja rahaa säästyi!
koko juhlat n.700?, joista vanhempani maksoivat ruoat ja pöytäliinojen pesun. itselle jäi maksettavaa n.560? jonka olimme miehen pienistä tuloista säästäneet parissa kuukaudessa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä häävieraita n.45 ja pääsimme todella halvalla. juhlatila oli seurakunnan omistama, uusi seurakuntatalo tai joku, mitään ei tarvinut maksaa paitsi liinojen pesu, joka oli muutamia kymppejä. ruoka ostettiin ja tehtiin itse. raaka-aineet haettiin edullisesti tukusta, tutun tutun kortilla. hääpuvun teetin tutulla ompelijalla, kankaineen 200?. miehellä tavallinen musta puku (oma). tuttu kampaaja teki hääkampauksen, 60?, kaveri meikin 0?, autokyyti tutulta 0? kukat 50?, sormus 250? ja ruoat 150?. alkoholia ei tarjottu, halusimme juhlat joissa kukaan ei ole kännissä tai örvellä :) ja rahaa säästyi!
koko juhlat n.700?, joista vanhempani maksoivat ruoat ja pöytäliinojen pesun. itselle jäi maksettavaa n.560? jonka olimme miehen pienistä tuloista säästäneet parissa kuukaudessa.
ei meilläkään tulisi alkoholia tarjolle.
Mitä ohjelmaa teillä oli hääjuhlissa? Vai oliko vaan tarjoilut???
 
cinttu
itse tekemällä mahdollisimman paljon ja eihän juhlissa niin kauheesti tarvitse olla tarjolla.
Kunhan nyt jotain on, kakku ja suolasta.
Sormuskaan tarvitse olla tuhansia maksava.
Pukuja saa vuokrattua jos ei omaa välttämättä ole vara ostaa.
 
jos ei alkoholia
Jos ette pidä juhlien virallista osuutta alkoholijuhlina ( maljaa lukuunottamatta ) niin ainakin meillä sai seurakunnan tilat astioineen ilmaiseksi käyttöön. Siellä siis oli vastaanotto ja tarjoilut, illalla oli jatkot omakustannuksella ravintolassa. Ei ollut kalliit juhlat, vieraita noin 70.
 
Riippuu siitä, mikä on sun mielestä kallista? Siis millä budjetilla?

Me ei tehty itse yhtään mitään, mutta onnistuttiin saamaan upeat häät mielestämme halvalla (verrattuna tuttujen häihin + häiden sisältöön/paikkaan jne). Mun salaisuus oli pitkälle mm. ebay, josta saa hääpuvun ja muut tarvikkeet tosi edullisesti (+ tein osan itse). Myin ne sitten huutiksessa, osan voitolla (ei ole mun vika. Lähtöhinta oli alhaisempi, mutta ostajahalukkaita oli paljon). Lopulta mun asustuksen kuluiksi jäi kampauksen ja meikin hinta (tosin niistäkin sain osan takas noista asusteiden myynnistä). B)

Muutenkin kävi vaan hyvä säkä ja löysin hääpaikan, joka ei koristeluja kaivannut, mutta halvalla jne. :)
 
Meillä vieraita noin 40-50 ja rahaa meni ehkä noin 2500. Osta etukäteen kaiken mahdollisen (servetit, kahvit ym jotka ei ihan heti meni pilalle) tavallisten ruokaostosten yhteydessä. Ainut mikä ostettiin itse oli pullapitko, muut tehtiin talkoovoimin. Viinit tehtiin itse...
 

Yhteistyössä