Miten saan miehen huomioimaan?

  • Viestiketjun aloittaja Harmittaa niin hirveesti
  • Ensimmäinen viesti
Harmittaa niin hirveesti
Mulla on mies, joka sitten kai on niin tyypillisen suomalainen tuppisuu, ettei sille tule oikeastaan minkäänlainen tunteiden ja arvostuksen näyttäminen, toisen huomioiminen jne luontevasti.

Mä oon itse sellainen ihminen, joka tykkää hemmotella ja huomioida kumppaniaan. Teen tosi mielelläni päivittäin ruokaa, leivon, hieron, annan suuseksiä, yllätän arjen pienillä teoilla ja lahjon merkkipäivinä, joskus muulloinkin jne.

Mies taas ei tee mitään. Ollaan oltu pari vuotta yhdessä, ja mies on viitannut kaikki merkkipäivät (mun syntymäpäivät, joulu, ystävänpäivä) kintaalla. Kun kokkaa, tekee ruokaa vain itselleen. Ei huomioi sängyssä, ei anna ikinä suuseksiä. En ole saanut mieheni kanssa orgasmia ikinä. Jotenkin tuntuu ottavan mut ihan täysin itsestäänselvyytenä, ei panosta suhteeseen tai minuun, eikä välittäminen näy edes arjen pienissä teoissa tai vastaavassa. Ollaan keskusteltu asiasta moneen otteeseen, ja miehen mielestä mun täytyy vaan luottaa siihen, että hän oikeesti välittää ja rakastaa eikä ymmärrä, miksi sitä pitäisi mitenkään erityisemmin näyttää tai ilmaista.

Mies kuitenkin sanoo rakastavansa mua todella paljon, haluaa mun kanssa talon ja koiran ja lapset ja tulevaisuuden. Kerran riidellessä on tullut ero puheeksi, ja mies oli täysin ajatusta vastaan, suorastaan ahdistui ajatuksesta, että lähtisin. Sanoo, että olen tärkeintä maailmassa, mutta käyttäytyy ihan päinvastoin.

Olen toisinaan ehdotellut miehelle, että olis mukavaa jos tekisit ruokaa, ja kertonut pahoittaneeni mieleni esim. noista synttäreiden sivuuttamisista, mutta mitään muutosta ei oo tapahtunut.

Rakastan tätä miestä ihan mielettömästi, mutta suoraan sanottuna en kyllä halua jäädä tällaiseen suhteeseen loppuelämäkseni. Oon ehkä vaan sen verran pinnallinen, että kaipailen toisinaan huomionosoituksia. Ja mähän en nyt siis valita siitä, ettei mieheltä heru lahjoja tms. Toisen huomioiminen ei mielestäni vaadi todellakaan rahaa, vaan kiinnostusta.

Onkohan täällä ketään, joka olis mahdollisesti ollut samassa tilanteessa? Haluisin olla tän miehen kanssa, mutta näin en voi jatkaa. Mutta millä ton tallukan sais ymmärtämään, ettei toista ihmistä voi vaan ottaa ihan itsestäänselvyytenä.
 
aapee.
Mä en usko että se rakastaa sua oikeasti. Itseään se rakastaa ja sitä, että joku palvoo koko ajan. Kokeileppa viikoksi lopettaa sen ukon paapominen niin näet.
Oon lopettanut välillä pitkiksikin ajoiksi, eikä mies oo asiasta moksiskaan. Tilaa sit vaan ruokansa pizzeriasta tai ostaa jotain valmista jne. Oon käynyt läpi pari masennusjaksoa joiden aikana makasin kotona tekemättä hyvin pitkälti mitään, eikä mies valittanut kertaakaan. Jaksoi katella mun naamaa, vaikka en pitänyt itsestäni yhtään mitään huolta ja siihen suuntaan.

Jotenkin uskon, että jos se vaan tätä paapomista rakastais, niin olis varmaan lähteny kävelemään heti ekojen vaikeuksien aikaan.
 
Oon lopettanut välillä pitkiksikin ajoiksi, eikä mies oo asiasta moksiskaan. Tilaa sit vaan ruokansa pizzeriasta tai ostaa jotain valmista jne. Oon käynyt läpi pari masennusjaksoa joiden aikana makasin kotona tekemättä hyvin pitkälti mitään, eikä mies valittanut kertaakaan. Jaksoi katella mun naamaa, vaikka en pitänyt itsestäni yhtään mitään huolta ja siihen suuntaan.

Jotenkin uskon, että jos se vaan tätä paapomista rakastais, niin olis varmaan lähteny kävelemään heti ekojen vaikeuksien aikaan.
No tuo kuulostaa osittain hyvältäkin jo. Toisaalta huonolta, koska sinun ollessa masentunut, ostaa ruokaa itselleen eikä ole moksiskaan. Yleensä puoliso huolestuu toisen ollessa masentunut ja yrittää keventää taakkaa, esim huolehtimalla ruokaa masentuneelle.
 
Annika..
Lapsenraiskaaja Jyrki Kataisen kuolema

Maanpetturi Jyrki Katainen yritti raiskata pikkulapsen. Lapsen isä näki tapahtuman ja hakkasi jätekasan kuoliaaksi. Paikalle saapunut miesryhmä vei saastaisen raadon läheiselle sorakuopalle, jossa se poltettiin puunrunkojen päällä. Tämän iloisen tapahtuman johdosta paikallinen ympäristönsuojeluyhdistys maksoi kaikille ongelmajätteen hävittämiseen osallistuneille 5 000 euron palkkion.


Terveisin Annika Lapintie
annika.lapintie@eduskunta.fi
 
Kimmo Hakulinen
Joo mul oli iha samam meno pääl yhen mimmin kanssa. Kokoajan oli oltava massii levittämäs sille ja duunaa kaikkee paskaa vaik ois voinu vaan vedellä sit avaril pitkin persposkia. Mä sit näytin sille koka on bossman ja nappasin sitä yllärillä yhdynnäs kakkoseen. Työnsin vaa ja kyselin että kuka määrää ja se vikis suu messingil et sä sä sä ja ku lysyin että joko riittää ni ei kuulema. Älä lopeta voihki kun mä sit loppuun asti tamppasin sitä. Sen jäljeen ollaan kyl tultu hyvi juttuu ja vaikkei kimpas ollakkaan ni täällä se pyörii jatkuvasti persettään tarjoomas. Hehee, iha vaa vinkiks et kui nää hoituu ;)
 
Sinä et varmaan mitenkään. Varmaan huomasitkin, et puhumisella ei tullu mitään muutosta. Siun osuus on tyytyä tai olla tyytymättä tuohon. Jos mies haluaa muuttua, niin se muutos lähtee hänestä itsestään.
 
Ongelmasi kuulostaa tutulta. Perintötekijät oli minullakin sattunut sen verran kohdalleen, että seuranhaku oli nuoruudessa aika vaivatonta. Helppous teki tässä suhteessa minut laiskaksi, ja valitsin tietoisesti aina mahdollisimman miellyttämishaluisen seuralaisen. Mikäli nainen alkoi vaatia enemmän huomiota osakseen niin vaihdoin seuraavaan.
Vaimonikin oli tälläinen monta vuotta, kunnes tuli lapset ja se vähän muutti kuvioita. Huomasin kyllä aika nopeasti toisen huomioimisen tuovan tyydytystä myös omaan elämään.
Eli, meillä ainakin nainen toimii niin, että kun yhtenä iltana asetan hänen mielihyvänsä selvästi omani edelle, hän kehrää samoilla lämmöillä pari seuravaa päivää :) (tällä ei tietenkään tarkoiteta vain sänkyjuttuja)

Tässä on muutama mahdollinen skenaario:

1. Muutat sänkykäyttäytymistä passiivisemmaksi ( Eron mahdollisuus melko todennäköinen)

2. Teet kuten
Kimmo Hakulinen ehdotti ja työnnät asioita miehesi takapuoleen, ja toivot tämän tuovan esiin hänen feminiinisen puolensa ( Eron mahdollisuus erittäin todennäköinen)

3. Teet kuten Karju ehdotti ja annat aikaa. ( Ero tulee sinun suunnaltasi, tai sitten mies muuttaa käytöstään vartuttuaan. Näin voi myös käydä)
 

Yhteistyössä