Miten saatte taaperonne pysymään jatkettavassa sängyssä?????

  • Viestiketjun aloittaja hermotko menettävä??
  • Ensimmäinen viesti
hermotko menettävä??
Nukkumaan meno on yhtä helvettiä kun viimeisillä voimilla karkaillaan sängystä kymmeniä kertoja!!! Ja joo, lapsi tosiaan on vasta 1,5v mutta pinnasänkyä tarvittiin toisaalla niin laitettiin jatkettava...
 
AavikonNorsu
ei mitenkään..luen ja laulan tytön omassa sängyssä ja sitten kun laitan oven kiinni nin kipittää minun sänkyyn..näin tehnyt jo 2kk..ja minua se ei haittaa, nukkuu siellä missä nukuttaa ja tuntee olnsa turvalliseksi..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
ei mitenkään..luen ja laulan tytön omassa sängyssä ja sitten kun laitan oven kiinni nin kipittää minun sänkyyn..näin tehnyt jo 2kk..ja minua se ei haittaa, nukkuu siellä missä nukuttaa ja tuntee olnsa turvalliseksi..
Saisi tämäkin vieressä nukkua mutta kun ei osaa viereen nukahtaa.. Pinnasänkyyn oppi alusta asti itsekseen nukahtamaan niin nyt ei osaa nukahtaa vaikka viereen menee pötköttämään... ARGH!
 
Jaa, meillä on auttanut aika. Tosin ei tästä ei teille kyllä oo apuja akuutisti.

Meillä poika siirty jatkettavaan 1v:nä ja vasta nyt reilu pari vuotiaana on oppinut että söngyssä pysytään suht hienosti nukkumaan mennessä (eli vielä karkaillaan satunaisesti, joskus enemän joskus vähemän). Aluksi saatiin viedä poika sen sata kertaa illassa takasin sänkyyn ennen kun sen hetken rauhottu että uni otti voiton.
Hermoja toi kysyy, paljon.
 
vieras
meillä poika siirty jatkettavaan 1,5vuotiaana ja nyt poika on 3v eikä edelleenkään aina pysy siellä sängyssä monta kymmentä kertaa saa käydä viemässä pojan uudelleen sänkyyn välillä taas jää jo sinne parista kerrasta
 
en osaa
neuvoa meillä poika siirtyi n2v jatkettavaan. ja oli ihan innoissaan uudesta ison pojan sängystä. Tuli 2 krt pois. siitä lähtien on siellä nukkunut nyt tosin jo pois jatkettavasta kun on jo 6v.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
juu ymmärsin aloituksesi väärin..anteeksi. mites nukkuisko matkasängyssä
Sitä itsekin ajattelin kun lupasin pinnasängyn pois antaa. Siihen varmaan nukahtaisi mutta paska tuuri kun eilen tultiin mökiltä mutta matkasänky jäi sinne!! Viikko pitäisi taistella ennenkuin saadaan matkasänky kotiin :( Ja tilannetta ei paranna se että 3v nukkuu samassa huoneessa ja villitsevät toinen toista...
 
ö
me laitetaan kylmästi vaan ovi kiinni, siellä paukuttaa oveen minuutin tai kaks ja menee takasin kiltisti sänkyyn. Ovi avataan kun on nukahtanu ja pääsee herättyään sitte köpöttelemään äitin ja isin viereen :)
 
vieras
Oliko se jo aikasemmin isomman kanssa samassa huoneessa vai nukkui teidän kanssa, jos vastaus on jälkimmäinen niin johtuu oudosta huoneesta. Siirrä takasi vanhaan huoneeseen.
 
Jääkö yksin huoneeseen vai nukutatko vieressä ja silti nousee pois? Minä istun vieressä ja aikansa siinä telmuaa ja rallattaa, nukahtaa viidessä minuutissa tai puolessa tunnissa... Pitäis varmaan alkaa pikkuhiljaa siirtymään kauemmas ja viimein pois huoneesta. Siirryttiin jatkettavaan yksivuotiaana ja poika on jo 1v10kk... :whistle:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oliko se jo aikasemmin isomman kanssa samassa huoneessa vai nukkui teidän kanssa, jos vastaus on jälkimmäinen niin johtuu oudosta huoneesta. Siirrä takasi vanhaan huoneeseen.
Oli aikaisemmin jo samassa huoneessa :)
 
AavikonNorsu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
juu ymmärsin aloituksesi väärin..anteeksi. mites nukkuisko matkasängyssä
Sitä itsekin ajattelin kun lupasin pinnasängyn pois antaa. Siihen varmaan nukahtaisi mutta paska tuuri kun eilen tultiin mökiltä mutta matkasänky jäi sinne!! Viikko pitäisi taistella ennenkuin saadaan matkasänky kotiin :( Ja tilannetta ei paranna se että 3v nukkuu samassa huoneessa ja villitsevät toinen toista...
no voihan kökkö..no jospa koitat viikon jaksaa jos vaikka et sit viikonpäästä tarviiskaan matkista. :hug:
 
AavikonNorsu
Alkuperäinen kirjoittaja Merili:
Jääkö yksin huoneeseen vai nukutatko vieressä ja silti nousee pois? Minä istun vieressä ja aikansa siinä telmuaa ja rallattaa, nukahtaa viidessä minuutissa tai puolessa tunnissa... Pitäis varmaan alkaa pikkuhiljaa siirtymään kauemmas ja viimein pois huoneesta. Siirryttiin jatkettavaan yksivuotiaana ja poika on jo 1v10kk... :whistle:
meillä oli toi vaihe kans 1,5vuotiaana jouduin "leikkinukkumaan" vieressä :kieh:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Merili:
Jääkö yksin huoneeseen vai nukutatko vieressä ja silti nousee pois? Minä istun vieressä ja aikansa siinä telmuaa ja rallattaa, nukahtaa viidessä minuutissa tai puolessa tunnissa... Pitäis varmaan alkaa pikkuhiljaa siirtymään kauemmas ja viimein pois huoneesta. Siirryttiin jatkettavaan yksivuotiaana ja poika on jo 1v10kk... :whistle:
Yksin yritän nytten jättää.. Muutaman illan koitin olla vieressä mutta siinä se pari tuntia vierähti kun ei osaa oikein rauhoittua viereen. Ovea yritän kiinni laittaa niinkuin joku ehdotti mutta ei välitä, rupeaa vaan leikkimään... Olis varmaan ollut vielä pinnasänky paras paikka mutta myöhäistä rykiä kun paska on jo housussa...;)
 

Yhteistyössä