Miten sairaasti jotkut tienaavat perustamalla oman firman?

  • Viestiketjun aloittaja firma
  • Ensimmäinen viesti
firma
Mies tuntee kotiseudultaan monta perhettä, joissa suuri määrä lapsia, ja ovat silti saaneet omat huoneet, ja ostettu yksiöt kun lähtevät opiskelemaan. Nämä ovat kaikki yrittäjäperheitä.

Jos esim. 6-8 lasta perheessä, ja perhe asuu niin suuressa talossa että kaikilla on oma huone. Monta wc:tä jne.

Ja kun lapset lähtevät opiskelemaan, on varaa ostaa jokaiselle oma asunto. Pappa betalar.

Usein sanotaan että suurperheissä joutuu jakaa, mutta näissä perheissä äiti on aina ollut kotona ja isän firma tuottanut hyvin. Eivät lapset ole joutuneet jakaa mitään sen enempää kuin 2-4 lapsen perheessäkään, joissa yleensä mollemmat vanhemmat töissä.
 
Rollolainen
jaa, kyllä mä oon ainkin ymmärtänyt että oman firman pyörittäminen ei ole mitään rahakasta hommaa. miksi sitten niin usea joutuu firmansa lopetttamaan jos siitä kerran tienaa sairaasti. Just ja justa saa livän päälle sitä makkaraaettei tarvii pelkkää margarinia leivän päälle laittaa.
Mun miehellä oli aikoinaan koristeveistoyritys,e ikä se vaan lyäönyt leiville. Eihän kukaan halunnut maksaa KÄSIN tehdyistä kelloista mitään, kun samanlaista tusinatuotetta sai kiinassa teetettynä pilkkahintan. Ei vaan ihmiset arvoostanut käsityötä.
 
sehän sammui alussa
jaa, kyllä mä oon ainkin ymmärtänyt että oman firman pyörittäminen ei ole mitään rahakasta hommaa. miksi sitten niin usea joutuu firmansa lopetttamaan jos siitä kerran tienaa sairaasti. Just ja justa saa livän päälle sitä makkaraaettei tarvii pelkkää margarinia leivän päälle laittaa.
Mun miehellä oli aikoinaan koristeveistoyritys,e ikä se vaan lyäönyt leiville. Eihän kukaan halunnut maksaa KÄSIN tehdyistä kelloista mitään, kun samanlaista tusinatuotetta sai kiinassa teetettynä pilkkahintan. Ei vaan ihmiset arvoostanut käsityötä.
Tuli vaan mieleen että joko miehesi taitaa taskuunperuutuksen ja osaa vaihtaa vaihteet nytkäyksettömästi niistä busseistaan? =)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjän lapsi;23404373:
siitä vaan jos haluaa olla kiinni töissä 24/7, 365 päivää vuodessa. Ei käy kateeksi!
Tämä minullekin tuli mieleen. Kun on aina töissä, niin ei ehdi tuhlaamaan ja rahat säästyvät.
 
"yrittäjän vaimo"
Vuoteen ei ole mies maksanut palkkaa itsellensä tai saanut mitään muutakaan korvausta tekemästään työstä. Nyt hollilla isot kaupat, joten ehkä tämä tästä. Toisaalta voi mennä myös mönkään. Eli suuria riskejä. Mutta hyvä opetus elämässä: raha ei takaa onnea vaan ihan muut asiat!

Ai niin, meillä ei 6 lasta, mutta noille olemassa oleville löytyy sitten tulevaisuudessa yksiöt, jos haluavat jäädä kotikaupunkiinsa opiskelemaan. Sijoitusasunnoilla ei oikeastaan ole hirveästi tekemistä varallisuuden kanssa, meillä ainakin jäädään niiden kanssa plussan puolelle. Toki niitä ostaessa täytyy olla varallisuutta, mutta me ostettiin nuo ennen yrittäjäelämää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjän lapsi;23404373:
siitä vaan jos haluaa olla kiinni töissä 24/7, 365 päivää vuodessa. Ei käy kateeksi!
Sitten voi käydäkin kun kolmevitosena ei käytännössä tartte tehdä enää yhtään mitään. Eräs tuttuni käyttää lopun elämäänsä mukavasti sijoitellen ja purjehtien. Teki aivan saakelisti duunia nuoresta asti, otti isoja riskejä oikeassa kohtaa ja sai pari firmaa kasvatettua muutamassa vuodessa aivan järkyttäviin mittasuhteisiin. Ei varmaan tarvii mainita että ei ollut ihan käsityöläinen.
 
"vieras"
Mulla on nyt ollut oma yritys pari vuotta toiminimellä ja käteen jää yrityksen laskujen, maksujen ja verojen jälkeen 2000 euroa kuussa suunnilleen. Siitä maksetaan siis kaikki mitä normaali palkansaajakin maksaa, eläminen, henk.koht. laskut jne. Kyllä vähän enemmän pitäs tienata että pystyis maksaan itelleen lomarahaa yms. Nyt en ole pitänyt kunnon lomaa ollenkaan, vain parin päivän taukoja.

Eräs kansanedustajaehdokas sanoikin hyvin, että Suomessa yrittäjiin suhtaudutaan jotenkin kieroutuneesti - jos saa yrityksensä menestymään, on hirveä riistäjäsika ja jos tulee konkurssi, on epäonnistunut luuseri.
 
"Yksvaan"
Hmmm... Mulla eräs tuttu pariskunta kun osti jakeluauton (rekan), sit niitä oli kohta jo monta, uusi talo rakennettiin aikalailla viimeisen päälle, alla uudet Audit yms. mutta mutta pari vuotta sitten oli jo nimi "urheilulistoilla", vuokrat maksamatta yli 100 t. Nyt myyvät pirttiiään....
 

Yhteistyössä