Miten saisi intoa työnhakuun ?

  • Viestiketjun aloittaja ei tule mitään
  • Ensimmäinen viesti
ei tule mitään
Päässä pyörii vaan, että "Ei kannata, ei kukaan kuitenkaan palkkaa minua. Takuulla kaikkiin työpaikkoihin on tarjolla paljon minua kokeneempia ja taitavampia työntekijöitä, joten kellään työnantajalla ei ole mitään syytä palkata minua"
 
Nyt asenteen muutosta kehiin! Ei se ainakaan niin voi tärpätä, jollei edes yritä. En sano, että se olisi helppoa. Mutta silti mä uskon, että töitä löytyy ja niitä voi saada, kun on aktiivinen. En mä itse aikanaan erästä työpaikkaa aikoinaan heti kättelyssä saanut. Pommitin työnantajaa ja annoin kuulua itsestäni. Lopulta sain jalan oven väliin ja olin sitten vakituisena työntekijänä vuosikaudet siellä, kunnes firma lopetti.
 
Voisko sulla olla huono itsetunto, kun ajattelet, että muut on taitavampia ja kokeneempia? Silloin voisi ajatella ehkä jotain oman alan lisäkoulutusta, kurssia esimerkiksi, jos tuntuu, että jotain täytyisi osata enempi? Kun sulla on jo kaksi tutkintoa eri aloilta ja kokemusta monista töistä, niin et sä kyllä huonoimmasta päästä voi olla. Se on vaan tämä aika, kun vakituista väkeä ei ihan heti joka paikassa palkata. Sinnikkyyttä vaan peliin! Hakemusta vaan sisään ja soittoa perään. Paikkoihin, joissa haetaan työntekijöitä ja paikkoihin, joissa ei haeta. :)
 
"paula"
Mutta mitä ? Tällä hetkellä itsellä jo kaksi tutkintoa eri aloilta, työkokemusta monenlaisista töistä, ja siltikin olen taas työttömänä.

Alan tulla tässä siihen lopputulokseen, että minä en vaan ole tarpeeksi hyvä missään, kun en edes saa vakituista työtä, ja ei-vakituisten saaminenkin on tolkuttoman vaikeaa
Eiku sun tarvis innostua ensin jostakin... Hanki sopivat tilat ensin jonku kans ja sit.... Mitä haluaisit tehdä, vaikkapa tuolla:
Myydään Maatila Yli 5 huonetta - Kangasala Suntinmäki Hanuri-Topintie 35 - Etuovi.com 7590844
 
vieras. .
Olin puolivuotta kortistossa 15 vuoden kotona olon jälkeen. ammatin olin kyl lukenu ennen kotiin jäämistä. Mut siis tuon puolen vuoden jälkeen sit päätin mihin haluan töihin. Täällä tuppukylällä ei liian monta vaihtoehtoa. Menin sit kyseiseen puljuun työkkärin työkokeilu laput kourassa ja tein 2kk sopimuksen. Rahallisesti meni miinukselle. Mut nyt oon ollu sen jälkeen pitempiä ja vähemmän pitempiä pätkiä töissä siellä. Nyt oon ollu pari kk ja kuulosti et kesäkin on melkein kokonaan töitä. Eikä kyl haittaa jos välillä oliski viikon tai kaks taukoa onpahan sit itelläkin kesälomaa.
Muualle en oo hakenu. Ja sanoin itteni kortistostakin irti kun en jaksanu sitä paperisotaa. Pärjätty ilman kortistoa tähänki asti ni miksei sit nytkin. Hoidin siis lapset kouluikäiseksi kotona.
 
"vieraana"
[QUOTE="paula";30806320]Eiku sun tarvis innostua ensin jostakin... Hanki sopivat tilat ensin jonku kans ja sit.... Mitä haluaisit tehdä, vaikkapa tuolla:
Myydään Maatila Yli 5 huonetta - Kangasala Suntinmäki Hanuri-Topintie 35 - Etuovi.com 7590844[/QUOTE]

Oih... Ihana paikka! Täytyy toivoa, että tänään kilahtaa Euro Jackpotista se 70 jotain milliä... :p Mutta anteeksi, tuo osoite... Hanuri-Topinitie... :LOL: En voi mitään, että tuli mieleen jotain aivan muuta, kuin soitin... :D *tosiväsy*
 
"paula"
Eihän näitä kenenkään itselleen pelkästään kannata hankkia, vaan johonkin yritystoimintaan yhdessä jonkun taitavan kanssa:
http://m.etuovi.com/kohde/7626632?searchId=5&index=48&store=true
 
josvaiktää
Alkuperäinen kirjoittaja ei tule mitään;30806061:
Päässä pyörii vaan, että "Ei kannata, ei kukaan kuitenkaan palkkaa minua. Takuulla kaikkiin työpaikkoihin on tarjolla paljon minua kokeneempia ja taitavampia työntekijöitä, joten kellään työnantajalla ei ole mitään syytä palkata minua"
+4000 € / kk
 

Yhteistyössä