Miten some estää tapaamasta ihmisiä irl?

  • Viestiketjun aloittaja Huvittavaa
  • Ensimmäinen viesti
Huvittavaa
Kun jotkut facebookin yms. vastustajat huutavat kovaan ääneen, että he elävät oikeaa elämää ja tapaa oikeita ystäviä oikeassa elämässä. Että ei ole mitään virtuaalisia ystäviä.

Siis miten esim. Facebookin käyttö estää tapaamasta niitä ihmisiä ihan livenä? Mä en ymmärrä. Ja miten ne ihmiset siellä facessa ovat muka virtuaalisia kun oikeat ihmiset siellä profiilien takana on.

Mun mielestä face on kätevä tapa pitää yhteyttä ihmisiin jotka asuu kauempana eikä heitä noin vain voi tavata koska sitä välimatkaa tosiaan on sen verran paljon. Livenä tapaa sitten enemmän niitä jotka asuu lähempänä. Siitäkin huolimatta, että ovat myös Facebookissa kavereissa. Esim. mun paras ystävä asuu yli 400km:n päässä eikä hän virtuaalinen ole sen takia, että viestittelemme facessa lähes päivittäin. On mulla facessa kavereina myös äitini ja sisarukseni ja tietenkin mä heitä tapaan myös ihan livenä.

Harrastustoimintaan joku face tai whatsapp ovat käteviä kun voi luoda ryhmäkeskustelun ja sitä kautta kätevästi ja nopeasti jakaa tiedon kaikille.

On kyllä osa näiden somen vastustajien harhaluuloista niin huvittavia. Kuvitellaan tietävänsä asioita vaikka ei itse olla koskaan käytetty mitään somea. Märistään, että ei kiinnosta nähdä ihmisten päivityksiä vessasta käynnistä tms. eikä kiinnosta jakaa siellä omia asioita. No kukaan ei pakota lukemaan kaikkia toisten päivityksiä enkä mä kyllä ole koskaan nähnyt kenenkään päivittävän vessakäynnistä. :D Eikä sinne ole pakko itse päivittää mitään, ei kukaan pakota siihen.

Että hei haloo taas. :rolleyes:
 
vierailija
Minä olen facessa, en päivitä mitään enkä juurikaan lue toisten päivityksiä koska hyvin harvoin siellä käyn. Olen kokenut painostusta siitä, että "et koskaan kerro mitä sulle kuuluu". No kerronhan, aina kun nähdään. Ärsyynnyn hirveästi jostain raportointivelvollisuudesta ja tykkäämisvelvollisuudesta. Olen kavereistani se, joka eniten reissaa kaukanakin asuvien kavereiden luo ja silloin voi ihan hyvin jutella ne tärkeimmät asiat. Jos siinä välissä haluaa tietää olenko leiponut sämpylöitä tai onko mun kissa näyttänyt söpöltä sohvalla kölliessään tai minkälaiset hassunhauskat trikoopipot olen lapsille ommellut, tai muuta facen päivitysten peruskauraa, niin ihan voi soittaa. Puhelimella. Siinä kun on sellainenkin toiminto olemassa.
 

Yhteistyössä