Miten suojaat lapsesi auringolta?

Aurinko yllätti kotiäidin! (Siis eihän sitä mitenkään voi aavistaa, että kesällä voi tulla aurinkoisia päiviä.)

Nyt kaikki vinkit kehiin auringolta suojautumiseen. Parhaat vaatteet? Aurinkovoiteet? Rattaiden/vaunujen aurinkovarjot ja muut härpättimet?
Suosittele hyväksi kokemiasi ja hauku huonot ja turhat :D

Onko olemassa kivan näköisiä UV-suojavaatteita? Suurin osa näyttää joltain märkäpuvulta tai 70-luvun tieteisleffasta reväistyltä.
 
"Veera"
Mä tykkään pienellä lapsella sellaisista kesähatuista joissa on se lieri takaa vähän pidempi kuin edestä niin suojaa niskan. Noita on maximo merkillä jota on ollu ainakin jesper juniorissa ja bobossa. Myöd polarn o pyretin hatut on ollu hyviä. Lippis jossa on se niskansuojakangas ei oikein oo meidän lapsille istunu. Mutta makuasia.

Suomen oloissa ihan tavalliset vaatteet riittää suojaamaan auringolta, ei tartte mitään uv-suojaa erikseen. Pojalle vaalea puuvillapaita(kauluspaita) ja tytölle mekko jonka helmat on polvien tasolle. Shortsit/legginssit sellaista pituutta että suojaa polvet, rannalla yms mekko riittää yksinään.

Aurinkorasvana apteekista sellaista missä on vain fysikaalinen suoja jos kyseessä on alle parivuotias. Toki monet käyttää niitä +50 rasvoja ihan vauvallakin, kai se riippuu vähän siitäkin vedetäänkö sitä rasvaa koko vartalolle vai nenänpäähän ja poskiin..

Vaunuissa suojaava kuomu on hyvä, jossei sellaista ole niin sitten ehkä jokin aurinkovarjo olis kiva.
 
Rasvaa laitetaan. Hyvä hattu tai huivi päähän. Eivät ole helposti palavaa tyyppiä.
Pukeutuvat kesäisesti. Mitään pitkähihapaitoja tai uv-vaatteita ei laiteta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29924683:
No vaikka siksi, ettei iho pala :O Itse pidät lapsilla lierihattua tai lippistä, ja sitten ihmettelet, miksi pitää suojata?
Erityisesti suojautua.
Sellaisen käsityksen aloituksesta sai, että suojautuminen on iso operaatio joka vaatii paljon välineitä.

Toki ymmärrän, jos lapsi on erityisen herkkä palamaan tai ei jonkin sairauden vuoksi kestä aurinkoa.
Meillä on hatut käytössä siksi, ettei tule auringonpistosta. Ihot eivät pala, joten niitä ei erikseen suojailla.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Erityisesti suojautua.
Sellaisen käsityksen aloituksesta sai, että suojautuminen on iso operaatio joka vaatii paljon välineitä.

Toki ymmärrän, jos lapsi on erityisen herkkä palamaan tai ei jonkin sairauden vuoksi kestä aurinkoa.
Meillä on hatut käytössä siksi, ettei tule auringonpistosta. Ihot eivät pala, joten niitä ei erikseen suojailla.
Olen minäkin miettinyt että tartteisko nuo nyt niin kovin tota rasvaa. Ehkä jossakin rannalla vois olla ennemminkin passeli, missä ollaan veden ääressä paahtavassa auringossa tunteja.
On ollut kesiä jolloin ei ole rasvattu niin hanakasti, eikä ole ollut mitään muutosta sellaiseen kesään kun rasvaa on laitettu.
 
säpäle harmaana
Erityisesti suojautua.
Sellaisen käsityksen aloituksesta sai, että suojautuminen on iso operaatio joka vaatii paljon välineitä.

Toki ymmärrän, jos lapsi on erityisen herkkä palamaan tai ei jonkin sairauden vuoksi kestä aurinkoa.
Meillä on hatut käytössä siksi, ettei tule auringonpistosta. Ihot eivät pala, joten niitä ei erikseen suojailla.
Jaa minä ymmärsin, että tässä nyt puhuttiin vain yleisellä tasolla, mitä kaikkea aurinkosuojajuttuja on olemassa. En ajatellut, että niitä kaikkia pitäisi kerralla käyttää.
 
"Ralla"
Olen miettinyt mitä sitä pitäisi laittaa kun luulisi pikähihaisten ja legginsejen olevan hiostavat ja sitten taas pitäisi olla jotain aurinkorasvaa jos lyhythihaisia käyttää. Mekot taas epäkäytännöllisiä kun ei kävele. Ompa Vaikeaa. Meillä siis juuri 1 v täyttänyt ja hinkuaa kokoajan ulos. Minä palan todella herkästi enkä tunnu ikinä ruskettuvan. lapsikin on ihan vaaleahiuksinen ja iho sen oloista, että palaa kyllä helposti. Kun tuskin aurinkorasvakaan on kovin terveellistä syötävää ja tuo kyllä kaiken nuolee.
 
Olen minäkin miettinyt että tartteisko nuo nyt niin kovin tota rasvaa. Ehkä jossakin rannalla vois olla ennemminkin passeli, missä ollaan veden ääressä paahtavassa auringossa tunteja.
On ollut kesiä jolloin ei ole rasvattu niin hanakasti, eikä ole ollut mitään muutosta sellaiseen kesään kun rasvaa on laitettu.
Lyhykäisyydessäänhän se menee niin, että palaminen on huono asia, mutta muuten aurinko on hyväksi. Eli turha kai sitä on rasvata, jos ei ole herkästi palavaa sorttia. Tai rasvaa ainoastaan herkemmin palavat kohdat kuten vaikka korvat ja olkapäät.
 

Yhteistyössä