Miten te jaksatte asua Helsingissä?

  • Viestiketjun aloittaja ..aha......
  • Ensimmäinen viesti
Mä en ole helsinkiläinen, mutta tykkään käydä siellä kulttuuritapahtumissa ja turistina. Mua ei väki haittaa, enemmän ahdistaisi tupsahtaa jonnekin Hevonhintikkaan, kahdensadan asukkaan kylään, jossa vierasta tuijotetaan kuin ryöväävää romanialaista.

En mä usko, että se asuminen olisi Helsingissä kovin paljon erilaisempaa kuin Turussakaan. Molemmista löytyy luonnonläheistä asumista, ja myös betonilähiöitä. Ja kaikkea siltä väliltä.
 
"musmus"
En jaksakaan, vitusti liikaa porukkaa, ja maaseudulle haluun takas heti kun voitan lotossa tai saan duunia pienemmältä paikkakunnalta mut siis käytännössähän ne on sama asia. Mulla on 4 muksua elätettävänä joten pitää asuu siellä missä saa hommattua leivän niille pöytään.
Siihen tarvii kahen aikuisen tulot.
 
Hki
Ihmispaljous? Eihän täällä näy ketään missään esim. arki-iltaisin:) Hölkkäsin eilen 10km näkemättä ketään. Löytyy tyhjää merenrantaa, metsää ja peltoa. Betonihelvettejä ei löydy kuin yksittäisiä, pakkoko se on just sellaiselle alueelle muuttaa kun löytyy kymmeniä muitakin vaihtoehtoja.

Ei Suomessa edes ole yhtään suurta kaupunkia. Suurkaupungissa asuva ystäväni kysyi Helsingissä ekaa kertaa käydessään, että onko nyt joku pyhäpäivä kun on niin väljää.
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
..aha......
Mä en vaan tajua miten te huonoimmilla asuinalueilla asuvat ette tunne kateutta niitä kohtaan jotka asuvat hienolla alueilla,hienoissa asunnoissaan? täällä se jotenkin korostuu että toiset on köyhiä ja toiset rikkaita enemmän kuin tuollaisissa pikkukaupungeissa.
 
kkkrxbds
Kerjäläisnaisilta törkeä temppu vanhukselle Helsingin Narinkkatorilla

Tiistai 29.7.2014 klo 09.13

Kerjäläisnaiset kävivät vanhuksen kimppuun viime viikonloppuna Helsingin keskustassa.

Helsingin poliisi tiedotti maanantaina vanhukseen kohdistuneesta ryöstön yrityksestä, joka tapahtui lauantaina keskipäivällä Kampin Narinkkatorilla.

Vuonna 1937 syntynyt vanhus oli istunut Matkahuollon hissin läheisillä rappusilla, kun ulkomaalaistaustainen noin 30-40-vuotias nainen oli tullut paikalle kerjäämään muki kädessään. Vanhus ei antanut kerjäläiselle mitään, mutta mukia ojentaessaan kerjäläisnainen yritti kopeloida vanhuksen paidan rintataskua.

Paikalle saapui myös toinen, noin 40-vuotias kerjäläisnainen, joka oli tönäissyt vanhuksen selälleen. Vanhempi kerjäläisnainen kaivoi vanhuksen housun taskusta bussin matkakortin, jonka vanhus sai kuitenkin vääntämällä takaisin.

Paikalla oli ollut myös kolmas nainen, joka ei kuitenkaan koskenut vanhukseen. Kun vanhus vastusteli tarpeeksi, naisjoukko poistui paikalta eri suuntiin.

Poliisin mukaan naiset olivat pukeutuneet pitkiin hameisiin ja vaikuttivat ulkomaalaisilta romaninaisilta. Lompakkoa naiset eivät onnistuneet anastamaan, sillä se oli vanhuksen takataskussa tämän maatessa selällään.
 
Hki
Mä en vaan tajua miten te huonoimmilla asuinalueilla asuvat ette tunne kateutta niitä kohtaan jotka asuvat hienolla alueilla,hienoissa asunnoissaan? täällä se jotenkin korostuu että toiset on köyhiä ja toiset rikkaita enemmän kuin tuollaisissa pikkukaupungeissa.
Mä en usko että stadissa aina asunut näkee sitä noin... Kaikissa alueissa on puolensa ja alueiden erot kuuluu kaupunkielämään. Mä oon asunut kovien tulotasojen alueilla ja lähiöissä ja niissä oli muitakin eroja kuin asuntojen hinta ja hienous..tai huonous. Lähiöissä oli oikeastaan paljon hauskempaa, etenkin nuorena. Ihmiset oli välittömiä ja oli tosi helppo tutustua verrattuna kivilinna-alueisiin, joissa pidettiin yllä aina tietynlaista kulissia ja kadut oli tyhjiä iltaisin. Jos nyt joku juoppo joskus jotain örisi kadulla niin ns. Rikkailla alueilla ongelmat oli piilossa hienojen seinien sisällä. Toisaalta hyvillä alueilla oli riikkumaton rauha vaikka matka keskustaan ei ollut pitkä.

Stadissa on myös paljon alueita, jotka ei edusta kumpaakaan ääripäätä. Asukkaat on ihan tavallisia, mutta alueet siistejä ja viihtyisiä.
 
"Kukka"
Olen asunut useissa Etelä-Suomen isoissa kaupungeissa ja nykyään asumme perheen kanssa keskisuurta pienemmässä kaupungissa. Lasten kanssa tämä paikka tuntuu meille ylivoimaisesti parhaalta asuinpaikalta. Tiivistäen: kaikki kaupungin palvelut mutta kaikkialle matkaa "pari kilometriä". Siinä missä miehen biltema- ja markettireissu kesti mm. Turussa helposti kolmisen tuntia, täällä selviää tunnissa pois. Kaupunki on turvallinen ja lasten reviirit laajat - kavereitakin riittää.

Helsinki on oikein mukava kaupunki mutta perheen kanssa en sinne muuttaisi ellei olisi pakko. Toki kaikkeen sopeutuu, ja Helsingissäkin on hyvin erilaisia paikkoja asua ja elää.
 
jbcfgh
[QUOTE="hesa";30131607]Puhuin Viikistä, kuten tuo toinen vastaaja väitti siellä olevan näkymän lehmiä ja merta ikkunastaan. Totesin vaan, että se on mahdotonta Viikissä.[/QUOTE]

Ei ole mahdotonta jos asuu kerrostalon ylimmissä kerroksissa.
 
Hki
[QUOTE="Kukka";30132829]Olen asunut useissa Etelä-Suomen isoissa kaupungeissa ja nykyään asumme perheen kanssa keskisuurta pienemmässä kaupungissa. Lasten kanssa tämä paikka tuntuu meille ylivoimaisesti parhaalta asuinpaikalta. Tiivistäen: kaikki kaupungin palvelut mutta kaikkialle matkaa "pari kilometriä". Siinä missä miehen biltema- ja markettireissu kesti mm. Turussa helposti kolmisen tuntia, täällä selviää tunnissa pois. Kaupunki on turvallinen ja lasten reviirit laajat - kavereitakin riittää.

Helsinki on oikein mukava kaupunki mutta perheen kanssa en sinne muuttaisi ellei olisi pakko. Toki kaikkeen sopeutuu, ja Helsingissäkin on hyvin erilaisia paikkoja asua ja elää.[/QUOTE]

Tässä ehkä kiteytyy se yleinen harha, että helsinkiläisten palvelut on keskustassa. Jos kattelee Helsinkiä niin se on täynnä pieniä keskustoja, joista löytyy kaikki tärkeimmät palvelut. Ne voi olla hyvin lähellä ja markettireissu voi olla ihan yhtä lyhyt tai pitkä kestoltaan kuin Kuopiossa.
 
Ei mua Helsingin ihmispaljous ahdista, se on lähinnä tiettyjen aikojen&paikkojen ongelma ja yleensä vältettävissä. Ylipäätään pidän suuremman ihmismäärän tuomasta anonymiteetistä. En haluaisi maalle.
Asun mukavassa kerrostalossa, en bunkkerissa. Ikkunasta kieltämättä näkyy pikemminkin juoppoja kuin lehmiä, mutta ei niitäkään koko ajan näy.
Asun Kalliossa, ei tämä tosiaan taida ole kovin lapsiperheille sopiva alue, mutta yksinasuvalle ihan viihtyisä.
 

Yhteistyössä