Miten te nukutatte n. 8kk vauvanne?

Tästä samasta oli juttua jo, mut vähän eri ikäsestä. Mut kun meijän 8kk vauva on ennen nukahtanu itekseen sänkyyn, ehkä joskus täytyy käydä kerran pari peittelees uudestaan, mut nyt siis kuviot muuttunu. No sinälläänhän siinä ei mitään ihmeellistä oo et kuviot muuttuu :) niinhän ne tekee koko ajan, mut oisko mitään vinkkiä ettei mee hermot iteltä? Eli nykyään menee nukkuun n. klo 22, samat rutiinit ku aina on. Sit klo 23 herää huutaan, just ku ite päässy uneen. Tätä on ny jatkunu jonkun aikaa. Unikoulukin alotettiin et saatas nukkuun koko yö omassa sängyssä ja sen osalta kyllä ihan hyvin menny, mut miks ihmeessä aina herää tunnin nukuttuaan??? Ei se ennen tuota tehny. Ja sit huutaa ku vietävä. Rauhottelen ja laitan tuttia ja hää tuntuu olevan unessa. Kääntää kylkee, huokasee syvään kuin vaipuis takas uneen, mut sit parin sekunnin päästä rääkäsee taas kunnolla ja alkaa itkeen. Sit taas ummistaa silmänsä kuin nukahtais ja taas pian huutaa. Tätä jatkuu ties kuin monta kertaa. Onko kellään muulla tällasta? Päivällä ois varmaan ihan eri juttu, mut illall on ite niin pökkerössä kun just nukahtanu et ihan vihaks pistää :ashamed: Neuvoja??!!
 
Mä nukutan sänkyyn. Joskus nukahtaa ite, joskus menee tunti. Ja mies nukuttaa jos menee aikaa koska mun pinna on lyhyt. Meillä poika heräs useamman viikon aina puolen tunnin jälkeen, mutta ei enää. Se meni ohi, enkä tie mistä johtuu. Päivällä ei ole eri asia, ainakaan mulla. Kun haluis hetken olla rauhassa. Poika herännyt koko pienen ikänsä melkein aina kesken päiväunien puolen tunnin välein huutaan. Yöt nykyään kyllä nukkuu putkeen. Ikää 11 kk.
Tsemppiä !
 
smy
Mulla ei kyllä neuvoja ole mutta samannäköstä ongelmaa, meillä vaan poika on jo 1v1kk ja nyt on ollu just tuollasta että vähän väliä heräilee pitkin yötä ja illasta asti. Sitte ku painaa sen vaan takasin makuulle niin nukahtaa melkein heti. On kyllä tosi huonouninen ja ite se ei osaa nukahtaa ollenkaan.

Kyllähän se ottaa päähän kun itekki haluais nukkua ja toinen vaan kukkuu, olen vaan yrittäny jatkaa unia ja poika hyörii ja pyörii vieressä, tulee aina ihan kiinni ja selkää sille ei kestä kääntää ollenkaan :D Nukkuu siis samassa sängyssä vieläkin vaikka isot sisaret nukkunu pienestä asti omissaan... Ja paljon paremmin.

Tämä on vaan aika sitkeä tapaus tuon nukkumisen suhteen, ei tunnu tajuavan että kaikki tarvii unta... ;)

Mutta yritetään pitää lippu korkealla, se on hetki vain ja ne on jo murrosiässä ja sitte niitä saa REPIÄ sängystä ylös =) Kyllä se varmasti helpottaa jossain vaiheessa,ite ainaki toivon niin. Jaksamista ja halauksia, aina ku hirrveesti risoo niin muista että täällä ainaki yks toinenki peittelee uudestaan ja taas uudestaan yhtä kukkujaa... :hug:
 
Voisiko tehdä hampaita tai olla jotain muuta vaivaa? Eroahdistusta? Miten viihtyy päivällä?
Meillä nuorimmainen oppi nukahtamaan itekseen joskus ennen puolta vuotta, mutta noin 7kk tietämillä alkoi illat mennä ihan hulinaksi. Ei nukahtanut kuin tissille, ja siitäkin sai tosi vrovasti siirtää sänkyyn ettei heränny. Öisin alkoi heräillä ihan tunnin, kahden välein, ja ite olin aika poikki jossain vaiheessa kun en taho saada unenpäästä enää kiinni kun yöllä herään.. Nousin silloin - ja nousen edelleenkin- aina nojatuoliin syöttämään koska en uskalla ottaa viereen (pelkään että mies kääntyy päälle, ja kun 3,5kk iässä tipahti sängyltä lattialle kun ite olin nukahtanu). No, joka tapauksessa pari viikkoa meni näin, olin ihan pyörällä päästäni mikä sille nyt tuli kun ennen heräsi kerrn, kaksi yössä syömään. Sitten alkoi lykätä hampaita. Parissa viikossa puski neljä hammasta läpi, ja nyt on myös yöt rauhottunu kun ei oo kipua missään.. Nyt on ikää juuri tuo 8kk.
Ja täällä taitaa olla jotain eroahdistustakin ilmassa, kun päivät on ihan mahdottomia. Ei suostu olemaan paljonkaan muualla kun sylissä. Ruokaa joutuu tekemään melkein aina huudon kera jos ei isä ole kotona sylinä, tai jos ei hetkeksi saa isompien kanssa leikkimään. Mutta kaikeksi onneksi nukkuu taas ne yöt hyvin jos päivällä onki ihan kannettava!:)
 
äityli86 hampaita ei oli just tullu, viimeks 3vko sit puhkes eikä mitää vaivaa oo ilmenny. Eroahdistusta on kyl kovasti ollu jo kuukaude ajan. Mihkää ei sais äiti hävitä. Jos jätän 5 sekuniks yksin leikkimatolle kun vien vaikka vaipan roskiin, niin ihan älytön huuto. Vieressä pitäs päivystää koko ajan ja jos asentoo vaihtaa ni hää luulee et oon lähös johki ja hermostuu jo siitä. Voisko se sit vaikuttaa niihin heräämisiin???
Viime yö/ilta taas ihan sama kaava. Heräs tunnin jälkeen huutaan. Sit repii iteltään tuttuia pois - mikä sekin ärsyttävä tapa ku kuitenki haluu sitä syödä. Yölläkin herää muutaman kerran huutaan, mut sillon saa nopeempaa rauhotettua. Viereen en enää ota kun sitä varten unikoulukin nyt et oppis nukkuu omas sängys et äitiki sais ees vähä nukkuu. Kiva kuulla E-07 et muilki samaa ja kiitti smy rohkaisusta! Kaipa tää ohi menee, toivottavasti ennenku hermot riekaleina!!
 
Meillä neiti nukahti ennen tissille josta sitte nukkuun kannoin.
Tuttuni kuiten vinkkas et tosta tavasta kantsis päästä eroon, mikä on totta! Nyt ollaan 3 iltaa nukutettu sänkyyn. Niinkin raakaa ko että annetaan huutaa sängyssä;sinne sit lopulta nukahtaa.
mutta..Mites kun yöllä herää..? Oon vielä antanu tissiä öisin, mut.. Tavoitteena yhtäjaksonen uni aamuun saakkaa.
 
meillä 8.5kk neiti,ja toisena iltana nukahtaa pullolle ja sitten toisena iltana saattaa puolikin tuntia riekkuu sängyssään,,seisoo sängyn laitaa vasten ja heittää tuttia lattialle..ja hihkuu..

mutta yleensä kyllä nukahtaa enempi tai vähempi maitoo juotuaan,kuitenkin hereillä on kun siirrän sänkyyn.kattoo ympärilleen,kääntyy masulleen ja nukahtaa.joskus silitän hartioista tai poskesta.
 

Yhteistyössä