miten tei pidätte

  • Viestiketjun aloittaja lsädvitq
  • Ensimmäinen viesti
lsädvitq
Kodin siistinä?
kun meillä on aina tavarat hujan hajan..pienempi muksu piirteli tänään seinään ja olohuoneen lipastoon..ärsyttävää.
yritän vahtia ettei piirrä mutta en ehdi joka paikkaan.
oon niin täynnä tätä et koko koti on tuhottu.

sängyt,lipastot,sohvat piirretty ja sotkettu.
 
Jokaiselle pitäisi olla oma paikkansa, erityisesti kynille kun talossa on taiteilija joka ei piirrä sinne minne saa.
ei meillä ainakaan ole kynät taaperon ulottuvilla.

Mutta muuten.. siivoamalla, siivoamalla ja siivoamalla. Välillä sotkua mutta ei pidä sen antaa haitata liiaksi elämäänsä.

Lapsellekin voi yrittää opettaa jos sitä että tavarat laitetaan omille paikoilleen käytön/leikin jälkeen.
 
jep, eiköhän kannata takavarikoida kynät jos alkaa töherryksiä huonekaluihin piirtymään.
meillä siivotaan jatkuvasti. imuroin yleensä jokapäivä, viimestään jokatoinen. meillä kissaa ja koiraa ja aina karvoja jokapaikassa.
lelut poika, 11 kk heittelee sujuvasti laatikoista pitkin poikin, puhettakaan ei ole että osais laittaa takasin. tuntuu että siivoan aina. päivällä lelut kyllä saa olla levällään, mutta iltaisin aina kaikki paikoilleen, niin aamulla on kiva herätä ku on suht siistiä.
 
näin meillä
Tällä hetkellä on älyttömän epäsiistiä. Molemmat tehty ylitöitä ja ei oo jaksanu stressaa. Sitten ku torstaina siivotaan niin koko perhe osallistuen siihen. Mies ja mä imuroidaan yhdessä ja muutkin tehdään sitä mukaa kun jaksettaan. Yhden burnoutin kokeneena voin todellakin sanoa ettei siisteys oo se elämän kaikkein tärkein asia, tottakai tavoiteltava asia ja siihen pyritään mutta ei ole stressiä aiheuttava asia. Yleisilmeen pyrin pitämään siistinä viemällä mennessäni ja tuomalla tullessani.
 
vvvvvvv
Tenavien lelut on tenavien huoneessa. Kokonaan ei kielletä leikkimästä muuallakin mutta kun leikki loppuu, lelut viedään takasin. Samaten kun piirretään, piirretään pöydän ääressä ja siivotaan pois kun lopetetaan.
Meillä ei kyllä missään pahemmin näy mitään kovin huomiotaherättävää että "täällä asuu suuri lapsiperhe" kun kodin siisteydestä huolehditaan porukalla päivittäin.
 
Ensiksi, olen kaikki liiat tavarat heittänyt pois.

Aamulla yleensä tyhjennän tiskikoneen ja laitan sinne aamiaisesta likaantuneet astiat. Aamiaisen jälkeen pyyhin kaikki keittön tasot.

Sitten panen pyykit koneeseen ja viikkaan jo kuivuneet pyykit kaappiin. Samalla pesen vessan pytyn, jos näyttää siltä ja lavuaarin.

Sitten imuroin (meillä saa imuroida joka toinen päivä, kun roskia vaan jostain tulee).

Sitten teen ruuan ja kun olen sen tehnyt, pyyhin taas keittiön tasot puhtaiksi.

Kun kone on pessyt, ripustan pyykit kuivumaan.

Ruuan jälkeen laitan astiat koneeseen ja pyyhin keittiönpöydän ja muut tasot, jos tarve vaatii.

Illalla sitten laitan astianpesukoneen pyörimään ja siivoan keittiön pinnat ja vien lelut lastenhuoneeseen jos tyttö kantanut niitä olohuoneeseen. Joskus saa pestä 2 koneellista astioita tai pyykkiä jos paljon likapyykkiä tai tiskiä.

Tällä mallilla usein siivoan, eli heti kun sotken niin siivoan jäljet ja aamulla on mukava herätä kun on siisti talo.

Saatan mä olla vähän liian tarkka tuon siisteyden kanssa, mutta en tykkää sekamelskasta.
 
Huisi hippu
no vaatteita tulee paljon, mies jättää pitkin lattioita. kerään ne kasoiksi, siitä sitten lajittelen uusiin kasoihin, pestävät värit erikseen, puhtaat kaappiin. tavarat paikoilleen. imuri laulamaan. lattiat pesen mopilla. keittiön hoitaa mies astioista, mä pyyhin pöydät. tuuletus huoneisiin. koko juttuun menee pari tuntia. sen päälle siivoan toisena päivänä vessan, kylppärin ja portaikon.
 
huhhuh
Ensiksi, olen kaikki liiat tavarat heittänyt pois.

Aamulla yleensä tyhjennän tiskikoneen ja laitan sinne aamiaisesta likaantuneet astiat. Aamiaisen jälkeen pyyhin kaikki keittön tasot.

Sitten panen pyykit koneeseen ja viikkaan jo kuivuneet pyykit kaappiin. Samalla pesen vessan pytyn, jos näyttää siltä ja lavuaarin.

Sitten imuroin (meillä saa imuroida joka toinen päivä, kun roskia vaan jostain tulee).

Sitten teen ruuan ja kun olen sen tehnyt, pyyhin taas keittiön tasot puhtaiksi.

Kun kone on pessyt, ripustan pyykit kuivumaan.

Ruuan jälkeen laitan astiat koneeseen ja pyyhin keittiönpöydän ja muut tasot, jos tarve vaatii.

Illalla sitten laitan astianpesukoneen pyörimään ja siivoan keittiön pinnat ja vien lelut lastenhuoneeseen jos tyttö kantanut niitä olohuoneeseen. Joskus saa pestä 2 koneellista astioita tai pyykkiä jos paljon likapyykkiä tai tiskiä.

Tällä mallilla usein siivoan, eli heti kun sotken niin siivoan jäljet ja aamulla on mukava herätä kun on siisti talo.

Saatan mä olla vähän liian tarkka tuon siisteyden kanssa, mutta en tykkää sekamelskasta.
millon sä oot lastes kaa.... tai minkä ikäsii ne on...
 

Yhteistyössä