Miten teillä esikoinen suhtautunut??

Eli miten teillä esikoinen suhtautunut uuden vaavin tuloon kotiin? Minkälaista ollut mustasukkaisuss yms..
Enemmänkin kiinnostaisi 2vuoden ikäerolla syntyneet?
Minulla tänään laskettu aika,ja poika on vähän reilu 2v ikäinen,kamala uhma vielä päällä,ja olisi kiinnostava kuulla muilta vanhemmilta miten teillä suhtauduttiin kakkosen tuloon!? :)
 
Suski ja perhe
Meillä tuosta aikaa =) siis poika oli tasan 2v kun pikkusisko syntyi. Itse ajattelen niin että noin pieni sopeutuu sikäli hyvin, että hän ei kauaa muista aikaa jolloin vauvaa ei olisi ollut. Meidän poika suhtautui tosi hyvin, koskaan ei vahingoittanut vauvaa (tietysti joskus rutisteli liian kovaa tai työnsi tavaroita toisen naamaan yms yms)
Yritimme antaa pojalle paljon hyvää huomiota ja tehdä kahden myös hänen kanssa juttuja. Meillä auttoi varmasti se että vauva oli hyvin tyytyväinen, joten äippä oli hyvällä tuulella ja vauva ei vaatinut jatkuvaa hyssyttelyä ja huomiota.
Myös isovanhemmat, kummit, lapsen omat kaverit ovat tärkeässä asemassa, että isompi lapsi saa heiltä huomiota.

Niin perinteiset "vauvan lahja isoveljelle" oli käytössä jne jne. Vauvasta (tai sen sukupuolesta) ei tehty "isoa numeroa" vaan vauva meni siinä kainalossa =) jolloin isoveikka ei varmaan tuntenut menettäneensä kovin paljoa.

Meillä pikkusisko on ollut nopeasti kehittyvä ja temperamenttinen, joten hyviä kavereita heistä tuli melko aikaisin. Nyt vaikka ovat jo 7 ja 9 riitelevät edelleenkin aika vähän, ja usein pikkusisko on se isoveljen "rohkaisija" esim. tekemään uusia asioita.

Nyt muutaman päivän/viikon sisällä syntyy 3 lapsi ja saa nähdä miten lapset ottavat tulokkaan vastaan. Onneksi osaavat jo itse kertoa ja käsitellä tunteitaan joten paljon on puhuttu asiasta. Uskon että hyvin menee, heillä on jo omat juttunsa, joten vauva ei vaikuta heidän elämään 24/7.

Suski
 

Yhteistyössä