Miten teillä vietetään isänpäivää ja mitä lahjaksi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
En tiedä vielä mutta luultavasti ostan valmiskakkupohjan kun en osaa leipoa ja sitten jotain tosi hyvää sapuskaa teen. Tai mennään jonnekin raflaan syömään.

No tuo kakku pittää ainaki värkätä. Mullehan sillä ei olisi mitään merkitystä mutta lapset varmaan haluavat. Taidan värvätä heidät täyttämään sen :)
Ai niin oli vielä joku lapsen harrastuksessa isänpäivänäytös eli sinne tietenkin :)
 
En tiedä vielä mutta luultavasti ostan valmiskakkupohjan kun en osaa leipoa ja sitten jotain tosi hyvää sapuskaa teen. Tai mennään jonnekin raflaan syömään.

No tuo kakku pittää ainaki värkätä. Mullehan sillä ei olisi mitään merkitystä mutta lapset varmaan haluavat. Taidan värvätä heidät täyttämään sen :)
Ai niin oli vielä joku lapsen harrastuksessa isänpäivänäytös eli sinne tietenkin :)
Valmiit kakkupohjat ovat saatanasta.
Jos osaa ruokaa laittaa, osaa kyllä kakkupohjan tehdä: maailman helpoin juttu. Sekoitetaan lasillinen jauhoja, sokeria ja munia ja lätkäistään uuniin.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Ei hajuakaan mitä vaimo on suunnitellut, paitsi sen että oli kakku hommattuna, mutta ilmoitti reilusti ajoissa ettei varmaan kakkua ole sunnuntaihin asti enään. Seuraavana päivänä reiluna henkilönä söi sen.

Syömään on kutsuttu, joten siellä ainakin tulee syötyä.
 
Valmiit kakkupohjat ovat saatanasta.
Jos osaa ruokaa laittaa, osaa kyllä kakkupohjan tehdä: maailman helpoin juttu. Sekoitetaan lasillinen jauhoja, sokeria ja munia ja lätkäistään uuniin.
No en osaa.. Creme brulee tai tom kha gai onnistuu ja jopa sämpylät.
Lisäksi uuni on paskana, alavastukset hengettömät niin leipomukset ei tosiaan onnistu. En onnistuis kyllä tuliterälläkään uunilla. En tiijä se leipominen tuntuu niin vaikealta. Kun siinä pitää mitata kaikki, perunarieskatki onnistuu kunhan lissäilee kaikkea niinkuin tuntuu ja onnistuu. Kakut ei tosiaan, mitata pitäisi kaikki jne.
No, siis en ole jaksanut opetella. Siinähän se syy on.
 
Lapset varmaan muistavat jollakin kortintapaisella. En ole hankkinut miehelle mitään. Meillä on kyllä viikonloppuna luvassa kahdenkeskistä aikaa, jos jotakin keksis siihen :p
 
Pin
Valmiit kakkupohjat ovat saatanasta.
Jos osaa ruokaa laittaa, osaa kyllä kakkupohjan tehdä: maailman helpoin juttu. Sekoitetaan lasillinen jauhoja, sokeria ja munia ja lätkäistään uuniin.
Mun mielestä ite tehty kakkupohja on pahaa lähes aina. En tiedä miksi näin, mutta ehkä mua ällöttää se vetisyys ja paksuus niissä, yähhh.. varmasti moni tykkää, mutta mua ällöttää se koostumus. :D
 
Mun mielestä ite tehty kakkupohja on pahaa lähes aina. En tiedä miksi näin, mutta ehkä mua ällöttää se vetisyys ja paksuus niissä, yähhh.. varmasti moni tykkää, mutta mua ällöttää se koostumus. :D
Ei johdu kakkupohjasta, vaan siitä, että valtaosa ihmisistä tykkää sellaisesta kosteasta kakusta, jolloin kostuttavat sitä liikaa ja täyttävät jo tarjoilua edeltävänä päivänä, jolloin on tarjottaessa sellaista lötsöä. Itse kakkupohjahan on ihan kuivaa ja kuohkeaa, ennen kun sitä jollain kostutetaan. Itse tykkään myös sellaisesta kuivemmasta, mutta olen käsitykseni mukaan selkeässä vähemmistössä tämän mielipiteeni kanssa.
 
vierailija
Mä taas tykkään tosi paljon valmispohjasta,helppo,halpa ja nopea vääntää kakku.
Toki itsetehty on parempaa mutta enemmän panostan täytteen merkitykseen kuin pohjaan.
 
  • Tykkää
Reactions: epek

Yhteistyössä