Miten toimia miehen lapsen kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Lisa
  • Ensimmäinen viesti
Lisa
Miesystäväni on aikeissa esitellä minut lapsilleen, mutta hänen toinen lapsistaan (tyttö 12v) on ilmoittanut, että inhoaa minua syvästi eikä aio puhua kanssani koskaan.

En tiedä, että onko tytön äiti myrkyttänyt tytön pään (koska ei voi sietää ajatusta että ex-miehellä on naisystävä, se on tullut selväksi jo tässä puolentoista vuoden aikana) vai mistä moinen vihamielisyys minua kohtaan johtuu. Heidän ero ei ole mikään tuore asia, siitä on 3 vuotta.

Itse olin aivan innoissani vielä vähän aikaa sitten, ajattelin miten kiva on tavata lapset, joista on puolitoista vuotta kuullut (ollaan siis edetty hitaasti ja varmistettu että tämä suhde on se 'oikea') ja tuntuu kuin miltei tuntisi lapset, mutta kun tuon kuulin niin tuli melko masentunut olo. En odottanutkaan, että lapset olisivat minut riemuiten vastaan ottaneet, mutta en myöskään noin tylyä kommenttia (en halunnut kuulla enempää mitä minusta oli puhuttu, nimitelty)

Miesystäväni sanoi myös, että luvassa on melko hyytävä vastaanotto kun tapaamme. Mietin, että miten tuon kuuleminen vaikuttaa minuun, jos en olisi tuota kuullut, niin ei ehkä olisi tälläistä ennakko asennetta, miten suhtautua tähän lapseen kun tapaan hänet.

Mies on tavannut minun lapseni ja hänen onnekseen omat tytöt (13 ja 15v) suhtautuivat mukavasti, vaikkakin sanoivat että on outoa, kun elämässäni on toinen mies, eikä iskä.

Millä murran jään? Ystävät sanoivat, että samalla mitalla takaisin, jos hän osoittaa inhon minua kohtaan, niin mikä pakko minun on olla ystävällinen, mutta, minä olen aikuinen hän lapsi, joten eiköhän minun kuulu käyttäytyä kuin aikuisen eikä mennä samalle tasolle. Vaikka nyt tuntuu huvittavalta, että pyydän neuvoja tälläiseen, siis lapsen kohtaamiseen.. mutta olisi kiva tietää, jos/kun muut on olleet samassa tilanteessa, miten on mennyt, onko lapsi/lapset sitten hyväksyneet toisen ihmisen osaksi elämää jne.


-Lisa-
 
peuhu
Hei vaan

Ei missään nimessä samalla mitalla takaisin... kysehän on vain lapsesta joka kärsii vanhempiensa erosta. Jokainen lapsi haaveile kuitenkin siitä että omat vanhemmat olisi vielä yhdessä.

Minä kohtelisin lasta ystävälliseti ja en olisi huomaavinaankaan lapsen tylyä käytöstä. Tarvitset myös isän tukea ja teidän pitäisi sopia siitä että isä ei saa hyväksyä lapsen hunoa käytöstä.Isän pitäisi olla se joka selitää lapselle sen ettei huonosta käytöksestä ole mitään hyötyä vaan aiheuttaa pahaa mieltä kaikille.Onnea tapaamiselle :wave:
 
Maarit6
Éi samalla mitalla takaisin .Sinä olet aikuinen ja lapsi lapsi.Kohtelet tyttöä ystävällisesti mutta teette samalla selväksi ett hän ei voi vaikuttaa teidän väleihin.Tyttö luultavasti haaveilee siitä että vanhemmat vielä palaisi yhteen.
Eiköhän hän huomaa ajan kanssa että olet ihan siedettevää ;)
Tsemppiä =)
 
Hei!

Minusta teidän kannattaisi ensimmäiseksi keskustella tämä asia miesystäväsi kanssa hyvin läpi, ja ehkäpä hän voisi vielä jutella 12-vuotiaan tyttärensä kanssa. Hänellähän saa olla aivan oma mielipiteensä sinusta, mutta aikuista ihmistä on kuitenkin kunnioitettava ja täytyyhän hänenkin antaa teille mahdollisuus tutustua toisiinne.
Olette edenneet ihailtavan hitaasti, mikä ainakin mulle osoittaa, että lapset on todellakin otettu huomioon! Ehkä miehesi voisi jossain vaiheessa käydä keskustelun 12-vuotiaansa kanssa, ja kertoa, että olette tosissanne. Etkä sinä tietenkään ole tulossa kenenkään väliin. Sekin saattaa pelottaa vanhempien eron kokenutta tyttöä.
Kirjoituksesi perusteella miehesi exästä ei ole tässä asiassa apua, joten ehkä hänen puheensa/mustamaalauksensa kannattaa jättää omaan arvoonsa ja kuitenkin luottaa siihen, että tyttö muodostaisi oman mielipiteensä sinusta. Olen samaa mieltä muiden kanssa tuosta "samalla mitalla takaisin" -ideasta. Jaksan uskoa paremmin siihen, että asiallisella käytöksellä saa asiallista käytöstä itseään kohtaan (jossain vaiheessa).
Jos tilanne äityy oikein pahaksi, niin ainahan voi pyytää ammattilaista avuksi. Enkä usko, että se ensimmäinen tapaamiskerta merkitsee loppujen lopuksi kovinkaan paljon. Luultavasti 12-vuotias inhoaa sinua, koska on sanonut näin tekevänsä, mutta siitähän on vain tie ylöspäin :)

Aikuismaista otetta ja tsemppiä tapaamiseen!!
 

Yhteistyössä