Miten toimisitte,toinen miniä määräilee.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
moikka!

Eli tilanne se,että toinen miniä ,pyysi ettei meidän lapset olisi mummolassa silloin kun heidän lapsensa ovat ( anopille tuo käy,että kaikki on ) . He sanoi,että eivät voi tuoda omia lapsiaan sillon kun meidän lapset on niin useesti. No koko juttu ärsytti,mutta olin viemättä lapsiamme sinne hyvin pitkään aikaan. He eivät ole yökylässä olleet pitkilleen vaikka anoppi niitä sinne on ruinannut.Omat lääkärikäynnit,mies on ollut sillä aikaa töistä pois ja lasten kanssa. No kaiken aikaa nyt tämä toinen miniä on pitänyt lapsiaan lähes päivittäin siellä,vasta oli kynsihuolto tms joku muu syy. Nyt kun minulla olisi sairauden takia tarve,ei tee mieli edes viedä lapsia silloinkaan sinne hoitoon. Mitä tekisitte? Hän on mustamaalannut meitä koko suvulle,että "pidämme lapsiamme liikaa mummilassa mummi väsyy" vaikka totuus on,että hän pitää päivittäin lapsiaan siellä. Olen ottanut välimatkaa kaikkiin.
 
vierailija
Voisiko mummi tulla teillle kotiin hoitamaan lapsia silloin, kun sinulla on lääkärikäyntejä tms? Varmasti mummi väsyy, jos samaan aikaan on kahden perheen lapset hoidossa.
 
vierailija
On sulla vähän pattitilanne.
Otit nokkiis kun pyydettiin että kummankin lapset sais olla keskenään mummilassa. (eli kauniisti sanottuna lapses varmaan riehuu ja kiusaa sielä toisia), ja päätit loukkaantuneena olla viemättä ollenkaan. Martyyrimäisesti nyt oot märehtinyt ja miestäs käskeny ottaa poissaoloja töistä, aijai kun olet kärsinyt. Ja nyt sit kolahtikin vielä omaan nilkkaan kun tarttisitkin hoitajaa, eikä sitä muualta löydykään? Mites siinä nyt niin kävi? Mitäs jos kysyt vaikka siltä "toiselta miniältä", eli lastesi sedän perheeltä voisiko lapset mennä sinne hoitoon :D eikö voi??
 
vierailija
On sulla vähän pattitilanne.
Otit nokkiis kun pyydettiin että kummankin lapset sais olla keskenään mummilassa. (eli kauniisti sanottuna lapses varmaan riehuu ja kiusaa sielä toisia), ja päätit loukkaantuneena olla viemättä ollenkaan. Martyyrimäisesti nyt oot märehtinyt ja miestäs käskeny ottaa poissaoloja töistä, aijai kun olet kärsinyt. Ja nyt sit kolahtikin vielä omaan nilkkaan kun tarttisitkin hoitajaa, eikä sitä muualta löydykään? Mites siinä nyt niin kävi? Mitäs jos kysyt vaikka siltä "toiselta miniältä", eli lastesi sedän perheeltä voisiko lapset mennä sinne hoitoon :D eikö voi??
Kiitos vastauksestasi ja analyysistäsi. Lapseni ovat rauhallisia ja viihtyvät leikeissään.Anoppi aina päivittelee kuinka helppoja lapsia ovat.Anopille järjestely kävisikin,hän olisi halunnut lähteä kylpyläänkin kaikkien lastenlasten kanssa.Toiselle miniälle se ei käynyt. Hän vaan ei halua että serkukset ovat tekemisissä keskenään.Syytä en tiedä.
 
vierailija
Toista miniään et voi muuksi muuttaa, joten kannattaa keskittyä pitämään välit mummiin kunnossa miniästä huolimatta. Olen itse seurannut kahta miniää. Jo alussa toisella miniällä oli outoja ajatuksia, kun hän vertaili omia lapsiaan ja toisen miniän lapsia. Kun aikaa on kulunut, niin tilanne on mennyt vain pahemmaksi. Hän ei halua, että nyt jo aikuiset serkut ovat toistensa kanssa tekemisissä. Toista miniää hän ei siedä lainkaan ja hän on saanut miehensäkin käännettyä tätä vastaan. Mitään oikeaa syytä vihanpitoon ei ole, ellei kateutta voi katsoa sellaiseksi.
 
vierailija
Toista miniään et voi muuksi muuttaa, joten kannattaa keskittyä pitämään välit mummiin kunnossa miniästä huolimatta. Olen itse seurannut kahta miniää. Jo alussa toisella miniällä oli outoja ajatuksia, kun hän vertaili omia lapsiaan ja toisen miniän lapsia. Kun aikaa on kulunut, niin tilanne on mennyt vain pahemmaksi. Hän ei halua, että nyt jo aikuiset serkut ovat toistensa kanssa tekemisissä. Toista miniää hän ei siedä lainkaan ja hän on saanut miehensäkin käännettyä tätä vastaan. Mitään oikeaa syytä vihanpitoon ei ole, ellei kateutta voi katsoa sellaiseksi.
Näimpä! Jotain samankaltaista olen aistivinani ja oikea syy ei voi olla se,että mummi väsyy. Tämä miniähän käyttää mummin apua lähes joka pvä ja on esittänyt toiveen,ettei me enää tuotaisiin lapsiamme sinne "yhtä aikaa". Hyvin harvoin,edes meillä olisi mitään akuuttia,ettei saataisi muuten järjestettyä. Todella kurjaa kun anoppi itse haluisi tehdä koko porukan kanssa jotain,muttei tämä toinen miniä anna. Siksi itse vetäydyin,en viitsi ruveta "tappelemaan" kuka siellä mummin kanssa saa olla. Tein niin tai näin,joku loukkaantuu.
 
Ihmeellistä toimintaa. Aikoinaan lapsena mummulassa oli parasta just kun oli serkukset kaikki kasassa ja leikittiin. Aikuisten pitäisi osata ajatella lasten parasta. Serkut nykyäänkin on (kiitos lapsuuden leikit mummolassa) tärkeitä ihmisiä elämässäni.
 
Eiköhän se ole anoppi itse, joka määrittelee ja sanoo itsensä tykönä sen tahdin ja vierasmäärän :) eli en todellakaan lähtisi moiseen kissa- hiiri- kotkot- leikkiin mukaan ollenkaan vaan veisin lapseni mummin tykö hänen sitä niin pyytäessä :)

Lapsellista ja lopulta naurettavaa touhua aikuisilta ihmisiltä - kallisarvoisin panoksin; tuossahan aiheutetaan syyttä suotta mielipahaa mummi- lapsenlapsi- suhteelle, serkkusuhteista puhumattakaan, mikä on kantava voima myöhemmin.
 
vierailija
En kyllä antaisi tuollaisen ihmisen pilata omaa, lasten ja mummin elämää. Olis kyllä mulle ihan ilmaa koko tyyppi. Mummi on aikuinen ihminen, joka tietää omat rajansa. Tosin mikäli "liian kiltti" ihminen, niin ei silloin kyllä rajojaan aseta.

Kaikesta huolimatta et lasten hoitoon miniän lupaa tarvitse, mikäli olet suostumuksen mummilta jo saanut. Jättäköön toinen miniä viemättä hoitoon, jos on mummista huolissaan.
 
Tää on niin tätä nykyaikaa. Just tuollaisia kuivia nirppanokkia, jotka haluavat tappaa kaiken hauskuuden. Ärsyttävää! Lapsuudessani mikään ei ollut niin mahtavaa, kuin serkkujen kanssa ajan viettäminen mummin luona. :love:
 
vierailija
Mikä tässä on ongelma? Mä vastaisin miniälle, etten ala pomppia hänen aikataulujensa mukaan ja nämä sovitaan mummon eikä hänen mukaan. Hän on vapaa olemaan tuomatta lapsiaan sinne silloin kun sinä viet. Mikset keskustele hänen kanssaan asiasta ihan pohjia myöten? Joka tapauksessa en antaisi yhden pompotella noin ja juttelisin vielä lasten isoäidille aiheesta että mitä nyt taas.
 
vierailija
Ja sä kostat vmaisen miniän mielenliikkeet anopille? Miksi olet noin martyyri. Kyllä se on anopin asia kenet haluaa kotiinsa ottaa ja millon. En ymmärrä käytöstäsi.
 

Yhteistyössä