miten toimitte, lapsi sairastuu yökylässä?

Monelta te ilmoittelette vanhemmille jos teillä yökylässä oleva lapsi sairastuu yöllä?

Mietin tässä joko soitella juhlimassa olleille vanhemmille vai antaakko nukkua vielä. Tilanne sillä ohi että oksentaminen tapahtui yöllä ja nyt täällä reipas pieni poika leikkii
 
EH
Jos lapsi olisi edelleen kipeä ja huonovointinen niin sit oisin soittanut aikasemmin. Niin ja jos ois ollu vaikka joku meno niin että oisin ottanu lapsen mukaan mutta nyt kipeenä ei voi tulla niin sit myös pirautus vanhemmille.

Muuten antasin vanhempien nukkua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
Minä haluaisin että mulle soitetaan heti kun lapsi oksentaa, tulisin heti paikalle vaikka taksilla!
Tosin mä en ole ikinä juhlimassa vaan kotona jossa en sit osaa tehdä mitään ilman lasta/lapsia :ashamed:
Mutta tuskin vanhemmilla tekee mitään, jos ovat juhlineet alkoholilla ja silloinhan ei saa lasta luovuttaa vanhemmille. Itse en ainakaan ilmottaisi vanhemmille yöllä, jos tietäisin heidän alkoholia nauttivan ja kun heille ei kuitenkaan lasta voi luovuttaa.Aamulla toki viestiä pistäisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
Minä haluaisin että mulle soitetaan heti kun lapsi oksentaa, tulisin heti paikalle vaikka taksilla!
Tosin mä en ole ikinä juhlimassa vaan kotona jossa en sit osaa tehdä mitään ilman lasta/lapsia :ashamed:
Mutta tuskin vanhemmilla tekee mitään, jos ovat juhlineet alkoholilla ja silloinhan ei saa lasta luovuttaa vanhemmille. Itse en ainakaan ilmottaisi vanhemmille yöllä, jos tietäisin heidän alkoholia nauttivan ja kun heille ei kuitenkaan lasta voi luovuttaa.Aamulla toki viestiä pistäisin.
ajatella, tämän lapsen vanhemmat osaavat juhlia ilman alkoakin :eek:

noh, soitin äsken ja herätin ne. kerrankin oli herkkua aamusta ja saivat nukkua pitkään
 
Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
Juu no en minäkään antaisi lasta humalaiselle. Mutta mulla on periaate että en todellakaan hoida toisten lapsia jos ovat kännäämään menossa :/
miks? eikö olis parempi että ne lapset on sun luona turvallisessa hoidossa ja vanhemmat juhlimassa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
Minä haluaisin että mulle soitetaan heti kun lapsi oksentaa, tulisin heti paikalle vaikka taksilla!
Tosin mä en ole ikinä juhlimassa vaan kotona jossa en sit osaa tehdä mitään ilman lasta/lapsia :ashamed:
Mutta tuskin vanhemmilla tekee mitään, jos ovat juhlineet alkoholilla ja silloinhan ei saa lasta luovuttaa vanhemmille. Itse en ainakaan ilmottaisi vanhemmille yöllä, jos tietäisin heidän alkoholia nauttivan ja kun heille ei kuitenkaan lasta voi luovuttaa.Aamulla toki viestiä pistäisin.
ajatella, tämän lapsen vanhemmat osaavat juhlia ilman alkoakin :eek:

noh, soitin äsken ja herätin ne. kerrankin oli herkkua aamusta ja saivat nukkua pitkään
Mutta tämä minun mielipide oli toteamus siitä, että yleensä moni ottaa sitä alkoholia ja siihen viittasin oman mielipiteeni. En siis sinun tapausta tässä kommentoinut. "Itse en ainakaan ilmottaisi vanhemmille yöllä, jos tietäisin heidän alkoholia nauttivan "-jos tietäisin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
Juu no en minäkään antaisi lasta humalaiselle. Mutta mulla on periaate että en todellakaan hoida toisten lapsia jos ovat kännäämään menossa :/
miks? eikö olis parempi että ne lapset on sun luona turvallisessa hoidossa ja vanhemmat juhlimassa?
Minustakin olisi ihan kiva antaa tuttaville vapaailta ja ottaa lapsi hoitoon, menevät sitten vaikka viihteelle jos haluavat. Ehkä sitten joskus tekevät vastapalveluksenkin. Vaikken minä välttämättä olisi vapaailtana kännäämään menossa, ei minua haittaa vaikka joku muu menisikin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
Juu no en minäkään antaisi lasta humalaiselle. Mutta mulla on periaate että en todellakaan hoida toisten lapsia jos ovat kännäämään menossa :/
miks? eikö olis parempi että ne lapset on sun luona turvallisessa hoidossa ja vanhemmat juhlimassa?
Minustakin olisi ihan kiva antaa tuttaville vapaailta ja ottaa lapsi hoitoon, menevät sitten vaikka viihteelle jos haluavat. Ehkä sitten joskus tekevät vastapalveluksenkin. Vaikken minä välttämättä olisi vapaailtana kännäämään menossa, ei minua haittaa vaikka joku muu menisikin.
Ennemmin antaa lapselle hoidon ja vanhemmat voivat ottaa muutaman alkoholin, kun se, että monet vanhemmat juovat kotona lapsien kanssa!!! ja tätä piilo juoppoilua tapahtuu kyllä paljon ja siksi juuri, ettei hoitajia näille lapsille ole. Saatetaan hyvinkin juoda pullo viiniä, kaljaa reilusti... kun lapset nukkuu :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
Juu no en minäkään antaisi lasta humalaiselle. Mutta mulla on periaate että en todellakaan hoida toisten lapsia jos ovat kännäämään menossa :/
Nyt kyllä todellakin voisit perustella tämän mielipiteesi. Olisiko sitten kenties parempi, että lapset jäävät ilman hoitoa, tai että ovat seuraamassa paikan päällä vanhempien tissuttelua? Vai perustuuko periaatteesi siihen, että kun itse et ilmeisesti käy missään, ei muidenkaan saa/tarvitse? Eli että et vain halua antaa toisille mahdollisuutta päästä edes joskus halutessaan ulkoilemaan?

Itselleni on aina ollut ihan sama, miksi ystäväni ovat pyytäneet lapsilleen yökyläpaikkaa. Jos perheellämme ei ole ollut mitään erityistä meneillään, saa meille aina tulla. Ja sama toimii toisin päin; vuoroin vieraissa. :)
 
vieras
Meidän esikoinen oli 1v3kk ja ekaa kertaa yötä hoidossa, kun meillä oli häät. Oli hyvässä ja turvallisessa paikassa kaasoni vanhempien luona, jossa myös hoidossa samanikäinen kummipoikamme eli kaasoni poika. Tämä hoitaja myös ammatiltaan perhepäivähoitaja. Kaasoni meni häistämme myös sinne yöllä.

Puoliltapäivin haimme pojan seuraavana päivänä ja silloin kuulimme, että oli tullut kuumeeseen yöllä. Ei häirinnyt yhtään, että kuulimme vasta silloin. Emme olisi kuitenkaan asialle mitään voineet sieltä juhlapaikalta käsin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PirjoKyllikki85:
No en kyllä todellakaan tunne edes ketään joka ottaisi lasten ollessa kotona tai että työntäisi lapset yökylään ja lähtisi baariin :/
Etkö todella tunne? Kyllä mä tiedän monia, jotka käyvät viihteellä lasten ollessa yökylässä.
 
Miksi aina oletetaan että kun puhutaan juhlimisesta niin se automaattisesti tarkoittaa kännisiä/krapulaisia vanhempia?

:headwall:


Mutta juu, aamusesta minäkin olisin tekstitellyt, kun kerran vointi jo parempi niin ei kai kiirettä. Jos kovin olisi ollut yöllä kipeä ja vielä aamullakin niin varemmin.
 
En todellakaan tunne enkä halua tuntea. Kyllä se on vähän sillä tavalla että baareilut on baareiltu ja juomat juotu siinä vaiheessa kun lapsia tulee.
Eri asia esim. yksi saunakalja tai punaviini ruoan kanssa.

Tosin olen vähän puolueellinen sanomaan mitään kun omat lapseni eivät ikinä ole olleet missään yökylässä enkä koe edes mitään tarvetta tälle ;)
Mulla oli omaa aikaa 20v. ennen lapsia :LOL:
 

Yhteistyössä