Miten usein leivotte pullaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
hei te muut pullan leipojat! teettekö taikinan veteen vai maitoon? ostin eilen (leipomuksia varten ) paketin maitojauhetta, tulisko siitä tehdystä "maidosta" hyvä pullataikina?
Tulee... mie käytän maitojauhetta leivonnassa ja ruuanlaitossa kun sitä saa muutenkin kantaa litratolkulla viikon juomatarpeisiin.
tuli muuten mieleen, että oisko teidän lähellä maitotilaa? niistä saa ostettua tankkimaitoa, ei tarttis kaupasta purkkeja rehata. mä meinaan haen naapurista meidän maidot.
 
Mei
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Tulee... mie käytän maitojauhetta leivonnassa ja ruuanlaitossa kun sitä saa muutenkin kantaa litratolkulla viikon juomatarpeisiin.

Tehdäänkö siitä maitojauheesta ensin "maito" ja se kuumennetaan vai laitetaanko vettä ja ja siinä alustamisvaiheessa maitojauhe?

Nim. tyhymä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Kertokaa miten pullataikinasta saa sellaisen ettei se tartu pöytään kiinni leipoessa. Vaivaan sitä kuin hullu enkä saa hyväksi.
Mie tykkään leipoa sellaista pehmeästä, jokapaikkaan tarttuvasta taikinasta sellaisia pehmeitä pullia, ja mulla on tapana sipaista rasvaa siihen pöydän pintaan niin taikina ei jää kiinni.
Jos laittaa liikaa jauhoja taikinaan tai pöydälle, niin pullista tulee jauhopintaisia ja kovakuorisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mei:
Tehdäänkö siitä maitojauheesta ensin "maito" ja se kuumennetaan vai laitetaanko vettä ja ja siinä alustamisvaiheessa maitojauhe?

Nim. tyhymä :D
Mie oon ainakin sekoittanut sen maitojauheen ihan jauhoihin, niin kun kuivahiivankin, sellaiseen pieneen jauhoerään ja sen sit ekana heivannut lämpimän veden joukkoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mei:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Tulee... mie käytän maitojauhetta leivonnassa ja ruuanlaitossa kun sitä saa muutenkin kantaa litratolkulla viikon juomatarpeisiin.

Tehdäänkö siitä maitojauheesta ensin "maito" ja se kuumennetaan vai laitetaanko vettä ja ja siinä alustamisvaiheessa maitojauhe?

Nim. tyhymä :D
Maidoksi oon tehny ja siihen sitte muut aineet.
 
vieras
Joka viikko leivotaan kertaalleen, jotain leipäpuolta ja makeaa, pullaa ehkä 3-4viikon välein.

Perusskaalaan kuuluu sämpylät, peltileipä, karjalanpiirakat, piimälimppu, marjapiirakka, kuivakakut, muffinssit, keksit, kääretorttu ja kaurapaistos.
 

Yhteistyössä