Miten varaan eläinlääkärille ajan?

Olen nyt viikon päivät koittanut soittaa kissoillemme aikaa leikkaukseen, mutta kovin on hankalaksi asia tehty:

- soittoaika on 8 ja 9 välillä (puhelu menee koko ajan automaatille, joka toistaa soittoajan olevan kiireettömissä tapauksissa kahdeksan ja yhdeksän välisenä aikana). Eli eläinlääkäri ei vastaa soittoaikana puhelimeen : /

- Yhtenä päivänä oli kokonaan poissa, josta myös nauhoitettu viesti ilmoitti

- Soitin kiireellisissä tapauksissa tarkoitettuun aikaan, jolloin eläinlääkäri opasti minua varaamaan ajan aikavälillä 8-9 :kieh:

Voisiko joku opastaa-ilmoitanko kissat postikortilla leikkaukseen?
 
huoahjoo
Onneks mä asun pk-seudulla, täällä on varaa valita eläinlääkäreistä. Moneen paikkaan voi muuten varata ajan netistä, ootko sellaista mahdollisuutta ajatellut?
 
"Musti"
Muistuu mieleen, kun pari vuotta sitten yritin saada kiireellistä lopetusaikaa koiralle. Oli sunnuntai, mikä tietysti vaikeutti osaltaan. Mutta se etten saa edes päivystävää kunnan ell:iä kiinni oli jotain todella.... Lopulta sain tutun kautta yhden ell:n kotinumeron ja koira pääsi lepoon. Mutta entä, jos kyseessä olisi ollut muuten kiireellinen hoitoa vaativa tapaus. Ei ole kiva montaa tuntia käyttää ell:n kiinni saamiseen samalla kun koiran kärsimys samalla pitkittyy turhaan :(
 
Ego
- välillä numero kuitenkin tuuttaa varattua...sitten kun on vapaana, kukaan ei vastaa (MURRR!)
nin tuttua, niin tuttua...Mulla 3 el.lääkäriä joita sitten pommitan ja jonnee aina saanu ajan. Onpahan nuo vastaillu keskellä päivääkin vaikka ajanvaraus ollukki vaik just 8-9. Onhan toi sika ärsyä tuo ap:n kuvailema tapaus.
Tosi kiireellisissä tapauksissa olen paiskannut suoraan paikan päälle ilman soittoja ja aina kyl asian hoitaneet ilman jurputusta.
 
ilmeisesti
yrität saada kunnaneläinlääkäriä kiinni?

Sen puhelintunnin aikana eläinlääkäri tekee noin viittä asiaa yhtäaikaa, rokottelee koiria, tilaa lääkkeitä, pakkaa autoa, siivoaa vastaanottoa ja vastailee siinä ohessa puhelimeen. Ellei sitten ole jo nakki viuhunut ja päässyt heti suoraan hoitamaan kiireistä isoeläinkeikkaa jolloin heti aamusta lähtee päivä iloisesti käyntiin... Kunnaneläinlääkärit tekevät useimmissa kunnissa aivan kaiken itse toisin kuin klinikoilla joissa avustajat pyörittävät rutiinin.

Tsemppiä ajanvaraukseen. Tänäpäivänä luulisi, että eläinlääkärille voisi jättää soittopyynnön taikka sähköpostiviestin jolloin eläinlääkäri voisi ottaa yhteyttä sopivana ajankohtana?
 
"luputupuna"
Soitin viereisen kunnan eläinlääkärille ja oma eläinlääkäri vastasikin siellä puhelimeen 8)
No eläinlääkäri kehotti minua soittamaan taas huomenna aamulla 8-9 aikavälillä, kun on omassa kunnassa (missä nauhoitetun tiedotteen mukaan piti tänään olla) :LOL:

Mä oon soittanut tuon varausajan ulkopuolella, mutta niin kuin jo kirjoitin....kehotettiin soittamaan varausajalla 8-9, kun ei ole kiireellinen asia.
 
"luputupuna"
Aamut menevät tosiaankin lapsia laittaessa koulutielle. Kunnan eläinlääkäri käy paljon maatiloilla, joten ei ees olisi takeita, että on puhelinajan ulkopuolella paikalla - tai niin kuin tänään, olikin naapurikunnassa : /

Paikanpäälle ei kannata lampsia, voi tulla hukkareissu.
 
"minä"
Kuulostaa tosi rasittavalta. Olet kuitenkin pari kertaa ollut puheyhteydessä eläinlääkäriin. Oletko puhelimessa sanonut, että olet jo monena aamuna yrittänyt soittaa klo 8-9, kun hän on kehoittanut soittamaan siihen aikaan? Eikö kunnasta löydy yhtään yksityistä, joka voisi asian hoitaa?
 
huhuh
Tuttu tunne, nauhotteet puhuu ja kukaan ei vastaa. Jos saat sieltä jonkun joskus kii, niin kerro että on hiukka ongelmallista saada yhteyttä.
Meilläpäin on nauhotteeseen laitettu että lääkäri soittaa perään jos ei ehdi vastaamaan, piti siihen nauhalle muistaakseni kertoa ensin syy soittoon.
 
"luputupuna"
Juu, siis tietty kerroin rimputelleeni jo ainaklin sen viikon ajan. Ei voi mitään...
Yksityisille on niin pitkä matka, että mieluiten hoitaisin tämän lähempänä. Reissu vauvan ja kissojen kanssa on ihan riittävän haasteellinen lähellekin :)
 
Tänään (taas) soitin eläinlääkärille. Ajoitus oli n. klo 8:30. Puhelimeen vastasi, yllätys, yllätys: vastaaja. "Eläinlääkäri on operaatiossa blaa blaa blaa..." ja soitin uudelleen 9:15, jolloin olikin jo tuttu nauhoite : /
Ei tässä mitään akuuttia kiirettä ole vielä, mutta oishan se hyvä saada kisut leikkautettua.
 

Yhteistyössä