miten vauvaa syötetään pullolla?

"pppppp"
Tämän minäkin haluaisin oppia. Meillä aina muut on hoitaneet pullosyötöt ja minä imetykset, joten en ole oikein koskaan oppinut sitä. Tuntuu että se on aina kauhean sottaista hommaa kun minä syötän pullolla. Maitoa tyrskyy välillä ja en oikein tiedä miten pitäisin sitä pulloa suussa tai koko vauvaa
 
Ken guru
Jotkut röyhtäyttää puolessa välissä, mutta mä oon antanut mennä koko määrän kerralla. Enkä ole ottanut pulloa välissä pois. Asento on kohonnut ylöspäin mitä isompana syötän. Nyt kun pullossa on jo enemmän reikiä, niin mietin että olisi itse inhottava maata tosi matalasti juodessa. Mutta kai se pulloruokinnan asento on aika sama mitä imetysasentokin. Sylissä pyrin pitämään mahdollisimman lähellä omaa kehoani. Ja ennenkuin joku älähtää, niin lypsin, ja omaa maitoani vauvalle juotin. Nyt 8kk saa jo korviketta.
 
Ken guru
Ja meillä on ollut vain niitä aventin pulloja, joissa tutti on lähempänä sitä minkälainen rinta on. Ei sitten häiritse imetystä niin. Pidän myös huoli että se tuttiosa on täynnä maitoa, ettei siis vain puolillaan, ettei vauva imisi ilmaa.

Ja vielä, että pulloa ei kannata kiertää liian kireälle. Muuten siellä ei pääse ilma yhtään kiertämään ja tuttiosa menee lyttyyn. Sitten vauva joutuu välillä krrrrrrraaaaaaaah antamaan sen tuttiosan taas täyttyä ilmasta. Eikä pieni vauva sellaista osaa, vaan imee sitten sitä littanaa tuttia :(. Eikä saa maitoa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Ja meillä on ollut vain niitä aventin pulloja, joissa tutti on lähempänä sitä minkälainen rinta on. Ei sitten häiritse imetystä niin. Pidän myös huoli että se tuttiosa on täynnä maitoa, ettei siis vain puolillaan, ettei vauva imisi ilmaa.

Ja vielä, että pulloa ei kannata kiertää liian kireälle. Muuten siellä ei pääse ilma yhtään kiertämään ja tuttiosa menee lyttyyn. Sitten vauva joutuu välillä krrrrrrraaaaaaaah antamaan sen tuttiosan taas täyttyä ilmasta. Eikä pieni vauva sellaista osaa, vaan imee sitten sitä littanaa tuttia :(. Eikä saa maitoa.
Noin minäkin teen, toi korkin löysäksi jättäminen on tärkeää, ellei pullo sit ole sellainen missä on pohjassa venttiili joka päästää ilman pois (kuten ainun mam-pulloissa).

Jos kuulen et vauva nielee ilmaa, pidän taon ja röyhtäytän. Vauva mahdollisimman pystyasennossa syöttäessä.

Ainulla on sellanen alma-niminen syöttöratkaisu, josta joutuu imemään samalla tavalla kuin rinnasta, siitä ei siis pienellä imaisulla tai kaatamalla tule mitään, vaan vauva joutuu imemään tyjiön samalla tavalla kuin rintaa imiessä. Sen kanssa ei helposti niele ilmaa ja voi säädellä imemistään pitämällä taukoja, kun sieltä ei valu maitoa jos ei sitä kunnolla ime. Käytettiin sitä sillon kun vauvalla oli rintaraivareita enkä saanut syömään tissitä, mut pelkäsin että hylkää rinnan jos saa normaalista tutista liian helposti maitoa. Aluksi ei osannut juoda siitä, mutta puristin pulloa vähän että sain sieltä tihkumaan maitoa vauvan suuhun, niin vauva tajusi mistä on kyse :) ei siis ollut saanut pulloa aikaisemmin.
 
Mä annan pulloa sitterissä, pinniksessä ja sohvalla maatessa. Sylissä ei meillä suostu pulloa syömään. Pinnis tuttipullossa mulla on kärki jossa on vaan yks reikä niin voi yöllä vauva rauhassa nautiskella maitoa unitokkurassa. Eri tilanteisiin erillainen kärki siis.
 

Yhteistyössä