Miten vietät juhannusta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailijajuhannus
  • Ensimmäinen viesti
vierailijajuhannus
Itse en ole suunnitellut juhannusta enää oikein mitenkään vuosiin.Aina on ollut huono sää!Kotona ollaan oltu(kerrostalo)ja jotain hyvää syöty.Kauhuskenaario ois olla perheen kanssa mökillä ja satais ja olis kylmää koko juhannus.Siellä sitä istuttais pienessä kopissa koko jussi.
 
vierailija_mökki
Mökille mennään koko perheen voimin. Oli sade tai paiste, tykkäämme mökkeillä.
Syömme hyvin ja sisustamme mökin kuistia. Ehkä piipahdamme lähellä olevilla sukuloimassa lähimökeillä.
 
vierailija.....
Itse en ole suunnitellut juhannusta enää oikein mitenkään vuosiin.Aina on ollut huono sää!Kotona ollaan oltu(kerrostalo)ja jotain hyvää syöty.Kauhuskenaario ois olla perheen kanssa mökillä ja satais ja olis kylmää koko juhannus.Siellä sitä istuttais pienessä kopissa koko jussi.
Mua ei haittaa mökillä huonokaan sää. Aina keksitään jotain. Pelataan lautapelejä, kerrotan kummitusjuttuja kynttilänvalossa, herkutellaan, lueskellaan. Ja sade ei haittaa saunomista tai uimista. Sateella uiminen on hauskaa.
 
vierailijakin.
Esikoisen rippijuhlat on juhannuksena. Vähän jännitetään tuleeko kummeja juhliin. Kaksi ei pääse ja toiset kaksi ei ole vastanneet kutsuun. Illalla grillaillaan, syödään ja katsotaan telkkua ja ollaan yhdessä.
 
ihkaemäntä
Hihittelin ap:n kauhuskenaariolle sateisesta jussista mökillä. Olen samoilla linjoilla, ettei se oikeasti ole kivaa. Mutta menemme silti "mökille" ja tulee jopa vieraita. Meillä on onneksi vanha maalaistalo ja vieraille oma saunamökki. Ei ole ihan pakko kutvottaa yhdessä pirtissä, jos ei kaikkia huvita. Ja kun on vähän ohjelmaa, niin se piristää.
 
Kotona ollaan, hyvää,nopeaa ja helppoa ruokaa, mini raakakakkua, kreikkalaisia makeisia ehkä jotain hyvää suolaista naposteltavaa ja mulle kuohuviiniä, lueskellaan ja katellaan telkkaria ja leffoja,käydään lenkillä.
 
Näiltä näkymin ollaan kotona.Käydään katsomassa illan mittaan jossain kokko,saunotaan sitten vähän myöhemmin..Aika tavalla normi päivä,ei mitään erikoista.
Pojan lupasin kaverinsa kanssa katsomaan Rannalle kokkoa,kotiintuloaikaa myöhennettiin.
 
Trumpetinsoittaja
Just oltu viikonloppu mökillä , ja sekä paistoi että satoi, mutta ei se saunomista,uimista,grillaamista,veneilyä ja yhdessäoloa haitannut!
Jussi meneekin sitten töissä, tuplapalkalla
 
vierailija1a
Töissä menee koko juhannus, aattona iltavuorossa klo 22saakka ja juhannuspäivänä klo 7 takaisin töihin :)
Mies aikoi grillailla lasten kanssa, saunoa ja poltella kokkoa.
Juhannusaatto aamupäivällä käydään varmaan hakee juhannuskoivut, tehdään vastata ja poimitaan luonnonkukkia isoon maljakkoon ;)
Töissä aattona syödään (jos kerätään ;)) jotain herkkuja nyyttäriperiaatteella
 

Yhteistyössä