miten voi vanhemmat polttaa lastensa äärellä??

  • Viestiketjun aloittaja kukkahattu kai
  • Ensimmäinen viesti
kukkahattu kai
Itsekin siis poltan, mutta aina kun lapseni ei ole lähimainkaan. Tokihan hiuksissa/hengityksessä/vaatteissa myrkyt kulkeutuu mukana myös,mutta katson olevan pienempi paha, kuin pakottaa hengittämään savua.

jotkut vanhemmat polttaa jopa parvekkeella, jolla vauva nukkuu samaan aikaan. Tai antavat lasten tulla sinne mukaan. En pystyisi. Ikinä.
 
jooooooo
No tuskimpa kukaan niitä savuja lapsen naamalle puhaltelee. itse poltan välillä rattaita työntäessä ja ne savut "jää jälkeen" eli en todellakaan puuhki niitä suoraan vauvan naamalle tms. :D
 
"hellurei"
Yritätkö nyt oikeasti ymmärtää, miksi joku toimii noin vai ihanko vaan halusit tulla tuomitsemaan tänne ihmiset jotka ei ajattele yhtä kultaisesti lapsen parasta kuin sinä? Ei pahalla, mutta ärsyttäviä tämmöiset keskustelut.
Miksi joku ajaa autolla missä on huonot renkaat, vaikka lapsi on kyydissä? Miksi joku syöttää valmisruokaa lapselle vaikka tietää ettei se ole terveellistä? Miksi joku ostaa lapselle huonoja kenkiä, vain koska ne on hienoja, eikä ajattele ollenkaan kasvavan jalan tarpeita? Miksi joku ei käytä uv-suojattuja vaatteita kesällä?

Siksi, koska meitä on moneen junaan.
 
"milli"
kun se rooki pitaa sytyttaa ensin. sit pakataan muksut autoon satka suupieles. ja sit kavellaan polttaan loppuun ja juoruamaan kaverin kanssa kymmenen metrin paahan. ja samal muksut istuu siel autos ovet ja ikkunat ummes ja savut sisal. nain mein kylakaupal eras paiva.
 
ok
Ja hei jos paheksut ketään, se jotuu vaan siitä että oot niin omahyväinen ja kruunu kiiltää ja oot huono ja tyhmä. Et älä hei luule olevas parempi kuin ne jotka polttaa lasten vieressä, hei.
 
ap..
Ok. Eli siis vanhempia, jotka pakottaa lapsensa tupakoimaan passiivisesti vauvasta lähtien, pitää ymmärtää tai ainakaan ei saa tuomita tahi ihmetellä sitä. Ja ihmettelen paljon muutakin, mut selkeyden nimissä otin tähän nyt vain tämän yhden aiheen.

Lapsen ääri alkaa hänen reunoistaan.
 
mä...
[QUOTE="hellurei";29922015]Yritätkö nyt oikeasti ymmärtää, miksi joku toimii noin vai ihanko vaan halusit tulla tuomitsemaan tänne ihmiset jotka ei ajattele yhtä kultaisesti lapsen parasta kuin sinä? Ei pahalla, mutta ärsyttäviä tämmöiset keskustelut.
Miksi joku ajaa autolla missä on huonot renkaat, vaikka lapsi on kyydissä? Miksi joku syöttää valmisruokaa lapselle vaikka tietää ettei se ole terveellistä? Miksi joku ostaa lapselle huonoja kenkiä, vain koska ne on hienoja, eikä ajattele ollenkaan kasvavan jalan tarpeita? Miksi joku ei käytä uv-suojattuja vaatteita kesällä?

Siksi, koska meitä on moneen junaan.[/QUOTE]

Tämä vastaus kertoo juurikin lapsen lähellä tupakoivien älyn tasosta. Miten joku voi edes verrata einesruokaa ja tupakkaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Fornacis
ok
Ai niin, sitten vielä se palstajuttu, että "tiedätkö paljonko saasteita lapsesi saa ilmasta, tupakka ei ole sen rinnalla mitään! et kai ole huono äiti ja vie häntä ulos".
 
"vieras."
Minä taas en voi ymmärtää vanhempia jotka tupakoi ylipäätään, koska pienille lapsille siirtyy niitä myrkkyjä ihon ja tekstiilien välityksellä ja lisäksi tupakoivan mallin antaminen lapsille on uhka heidän terveydelleen. Mutta vaikka en ymmärräkään niin en myöskään paukuta omalla sädekehälläni päähän, minä annan valitettavasti lapsilleni ylipainoisen mallin, eikä kaikki varmaan ymmärrä "miksi", enkä aina itsekään.
 
tosi vieras
Mitä se haittaa jos ulkona polttaa niin että lapsi on monien metrien päässä? En minä koskaan savuja teinieni naamoille puhaltele. Tottakai tupakointi on huono tapa ja olisin onnellinen jos joskus pääsisin siitä eroon, mutta minusta te paheksujat olette vähän typeriä, sori vaan. Ellei nyt ihan metrin päässä lapsesta käryttele, ei niitä savuja lapseen mene sen enempää kuin mitä muutenkaan, kun joku ohikulkija käryttelee.
 
järkyttävää itsekkyyttä
Meidänkin päikyssä on lapsi, joka haisee niin vahvasti tupakalle, et voi itku! Ja ku hänen vauvasiskonsa (parikuinen) kävi siellä, niin haisi ihan samalle! Ei ole meidän ryhmässä, mutta monta kertaa miettinyt, että onko asia, johon pitäisi puuttua?
 
ap...
No kyllä ei pienet lapset pysy "monen metrin päässä". Puhumattakaan vauvoista, jotka ovat parvekkeella. Välillä näkee, kun monta tyyppiä naapurin partsilla ja vauvaa hyssytellään vaunuissa. Siis MITÄ??
 
Kysyn vaan..
Mitä se haittaa jos ulkona polttaa niin että lapsi on monien metrien päässä? En minä koskaan savuja teinieni naamoille puhaltele. Tottakai tupakointi on huono tapa ja olisin onnellinen jos joskus pääsisin siitä eroon, mutta minusta te paheksujat olette vähän typeriä, sori vaan. Ellei nyt ihan metrin päässä lapsesta käryttele, ei niitä savuja lapseen mene sen enempää kuin mitä muutenkaan, kun joku ohikulkija käryttelee.
Ja miten itse aiot perustella tupakan haitat jos ja kun teinisi jää kiinni polttamisesta?
 
Tupakoin mutta ei ole lapsia
Päässä pitää olla jotain vikaa ja pahasti jos voi polttaa kotona, sisällä, samassa kodissa jossa lapset asuvat. Tiedän et tälläisiäkin ihmisiä on olemassa ja paljon. Asuin ennen etelä-pohjanmaalla yhdessä pienessä kunnassa ja siellä oli oikein paikallislehdessä tutkimustulos jonka mukaan tietyllä alueella vanhempien sisällätupakointi on jonkin verran vähentyny kymmenessä vuodessa ja tää tutkimus koski nimenomaan lapsiperheitä :( :( :(
Muutenkin, vanhemmat käryttäkää jossain muualla kuin lapsen lähellä, esim. puistossa, hiekkalaatikolla tai vaunuja/rattaita työnnellessänne..
 

Yhteistyössä