Mitenkä iso hätä on jos sattuisikin olemaan raskausmyrkytys..?

Eli viime viikolla oli proteiini pissassa plussan puolella ja tässä viikon aikana on vähän särkeny pää ja huimannu luulin johtuvan helteestä, nyt pari päivää on ollu enemmän tai vähemmän pahoinvointia, ei suoraa oksentelua ja pissalla en oikeastaan edes käy vaikka juonki..
Tk:sta käskettiin viedä uus näyte ja olla neuvolaan yhteydessä huomenna... Miten mua silti mietityttää.. Kaikki "oireet" eivät oo samaan aikaan päällä.
 
"vieras"
No ei yleensä kovinkaan kummonen hätä.
Ärsyttävä vaiva tosin.
Itse makasin 3 viikkoa sairaalassa tarkkailussa inhottavissa ylävatsakivuissa raskausmyrkytyksen takia.
Otettiin muistaakseni veri-ja pissanäytteitä ja juteltiin voinnista.
 
"yks vaan"
Väärin 'vieras'. Raskausmyrkytyksessä voi tulli tosihätä nopeastikin. Siksi odottajaa seurataan yleensä osastolla.
Jos pissaa ei tule juurikaan, niin soittaisin jo tänään synnärin päivystykseen.
 
Riippuu tapauksesta. Siskolle iski myrkytys pahana ja joutui sektioon 35+, vaarana oli kokoajan krampit. Mulle iski 37+ ja jouduin osastolle missä seuranta ja lääkitys. Tilanne koheni ja sai käynnistyä itsekseen synnytys. Kyl mulle sanottiin heti sillon kun alko olla oireita että tarkkailla ja heti yhteys klinikalle jos sille tuntuu. Paineet hyppäs 2vrk pilviin ja pissaan tuli plussia. Turvottanu ei yhtään eikä päätä särkeny mut tuntu ahistavalle päässä. Vähätellä en kannata yhtään myrkytysuhkaa ja oireita.
 
"Lissu"
Tila voi huonontua nopeastikin. Seuraa tilannetta ja kysy äitiyspolilta mielipidettä jos tuntuu että huomiseen odottelu arveluttaa.

Vakava raskausmyrkytys on tietenkin melko harvinaista, mutta hyvä ystäväni oli vähällä siihen kuolla pari vuotta sitten.

Vauvan kannalta se korkea verenpaine merkitsee ettei välttämättä saa kunnolla ravinteita/happea, joten tarkkaan on seurattava jos se raskausmyrkytys tosiaan iskee kunnolla päälle.
 
"vieras"
Mulla on käynnistetty synnytykset, vaikka verenpaine oli normaali, mutta oli muita myrkytysoireita. Pelkäsivät, että pahanee äkillisesti. Tosin muita syitäkin käynnistykseen oli, sikiön iso koko (ekassa) ja lapsiveden vähyys (tokassa). Aika helposti myös hyppyytettiin polille lisätutkimuksiin, kun alkoi olla niitä myrkytysoireita, eli otettiin ihan vakavasti.
 
[QUOTE="Lissu";28785757]Tilanne on ehtinyt tuosta jo siis muuttua paljonkin. Seuraile vointiasi ja soita herkästi äitiyspoliklinikalle, jos siltä tuntuu. Jos pääset johonkin mittaamaan paineet niin olisi hyvä.[/QUOTE]

Pitänee kysästä anopilta jolla mittari on josko kävisin siellä mittaamassa paineet.
 
Kuopuksen synnytys käynnistettiin rv 35+3, koska mulla oli myrkytys.Verenpaine korkea, munuaisten toiminnassa häiriötä ja aivoissa alkoi olla neurologisia oireita...alkoi huimata ja seinistä pidin sairaalassa kiinni kun kävelin. 5 lasta ja 4 myrkytystä. Muistelen että palstalla olisi ollut joku jolla ei paineet olleet korkealla mutta oli muita oireita ja oli raskausmyrkytys
 

Yhteistyössä