Mitenkäs minä noi toppakengät nyt kuivatan?

Mikä on paras tapa saada toppakengät kuiviksi pesun jäljiltä? =)

Noi on nyt ihan älyttömän märät tietty, Superfit Goret ...eli oletettavasti ei hirveesti haihdu itse kankaan läpi kosteus. Neiti 4 v. päätti testata, miltä tuntuu pissata housuunsa pihalla, joten piti pestä koko kengät.

Ei ole pakko saada nyt ja heti kuivaksi (en oletakaan, että noi heti kuivaa), mutta ootteko jättäneet ihan vain avonaisina kuivamaan vai miten? Niksipirkkavinkkejä?
 
"vieras"
Vanha kunnon sanomalehtiä kenkiin -kikka toimii. Kun lehdet kostuu, vaihda ne kuiviin. Ja kengät patterin päälle oikein päin. Patteri ei saa olla liian kuuma. Niin ei kalvo mene kuumuudessa puhki.
 
[QUOTE="vieras";28231181]Vanha kunnon sanomalehtiä kenkiin -kikka toimii. Kun lehdet kostuu, vaihda ne kuiviin. Ja kengät patterin päälle oikein päin. Patteri ei saa olla liian kuuma. Niin ei kalvo mene kuumuudessa puhki.[/QUOTE]

Pattereita meillä ei oo, mutta jätän kodinhoitohuoneen lattialle, jossa on lattialämmitys. Siis survon täyteen lehtiäkö?
 
"vieras"
Sanomalehtiä mäkin oisin ehdottanu. Niitä laitan omiin lenkkareihinkin jos ne pesen. Tunget kengän mukaisesti sanomalehtipalloja ja vaihdat kun ovat märkiä, ekat kastuu yleensä tosi nopeasti. Sanomalehti imee kosteuden niistä kengistä.
 
[QUOTE="vieras";28231199]Laita kuivuriin?

Meillä tuli kuivurin mukana sellainen teline kengille ja kuivuvat melko nopeasti kuivurissa.[/QUOTE]

Meillä ei oo kenkätelinettä... Ei tullut ton kuivurin mukana (ainakaan en muista sellasta nähneeni).

Mut koitan tunkea täyteen sanomalehteä. :) Kiitos vinkistä.
 
Itse hankin kenkien kuivaimen kun kyllästyin gorien pitkään kuivumisaikaan.Yhdelä pojista oli kolmet kengät,mutta aina onnistui kahlaamaan ties missä pienempänä.Ne on sellaiset patukat jotka työnnetään kengän sisälle.Kuivuu yleensä yhden päivän tai yön aikana.
 
Juuri tuonkaltaisten asioiden takia on hyvä pitää lapsella toistakin kenkäparia.
On meillä toisetkin kengät. :) Ei tässä sellasta hätää ole (siksi sanoinkin jo alussa, ettei niiden ole pakko kuivaa nyt ja heti ;) ). Mut on noi niin märät, et jos kuivaminen kauhean kauan kestää, alkaahan ne haista väistämättä.. Siksi niksit on tarpeen. =)

Mut joo, oon samaa mieltä. Osittain siksi meillä aina kahdet kengät hankitaankin molemmille. Jotta on varakengät, jos ja kun jotain sattuu (tosin tirpalla kun ei ookaan jalka kasvanut ennakoidusti, on sillä itse asiassa kolmet kengät. Kyllä se pärjää ;)).
 
Viimeksi muokattu:
Itse hankin kenkien kuivaimen kun kyllästyin gorien pitkään kuivumisaikaan.Yhdelä pojista oli kolmet kengät,mutta aina onnistui kahlaamaan ties missä pienempänä.Ne on sellaiset patukat jotka työnnetään kengän sisälle.Kuivuu yleensä yhden päivän tai yön aikana.
Siis irralliset patukat vai sellanen, joka kiinnitetään seinään?

Oon nähnyt ton seinäkiinnitteisen, mut tää on eka kerta, kun meillä käy näin.. :D Ei siis vielä niin suurta tarvetta. Tosin ajattelin alkaa selvitellä, saisko meidän rumpuun jostain lisäosana tollasen kenkätelineen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;28231300:
Siis irralliset patukat vai sellanen, joka kiinnitetään seinään?

Oon nähnyt ton seinäkiinnitteisen, mut tää on eka kerta, kun meillä käy näin.. :D Ei siis vielä niin suurta tarvetta. Tosin ajattelin alkaa selvitellä, saisko meidän rumpuun jostain lisäosana tollasen kenkätelineen...
Irralliset patukat jotka toimii sähköllä. En halunnut mitään kiinteää systeemiä.
 
"vieras"
kyllä lapsiperheessä pitäis olla kenkien kuivurit- sellaset kenkiin yöksi jätettävät puikot ovat tosi hyvät ei tarvii olla mitkään ilmapuhaltimet. Ilman noita ei oltyais tultu toimeen kahden lapsen kanssa.
 
[QUOTE="vieras";28231385]kyllä lapsiperheessä pitäis olla kenkien kuivurit- sellaset kenkiin yöksi jätettävät puikot ovat tosi hyvät ei tarvii olla mitkään ilmapuhaltimet. Ilman noita ei oltyais tultu toimeen kahden lapsen kanssa.[/QUOTE]

No sellaisiahan mä tässä nyt koitan meille guugletella.. :whistle:

(tosin hyvin on pärjätty tähän asti ilmankin. Mut kertakos se on ensimmäinenkin ;D)
 
"Vieras"
Muista että goretexiä ei voi kivata kovin kuumassa ettei vedenpito menee, lämpimällä lattialla varmaan ok, mutta tulikuumakle patterille en laittais. Enkä tosiaa yrittäis tuhota goreja kuivurissa.
 
[QUOTE="Vieras";28231469]Muista että goretexiä ei voi kivata kovin kuumassa ettei vedenpito menee, lämpimällä lattialla varmaan ok, mutta tulikuumakle patterille en laittais. Enkä tosiaa yrittäis tuhota goreja kuivurissa.[/QUOTE]

Tätä mä mietin noiden patukoidenkin kanssa, mut niissä vissiin pystyy säätämään (ainakin osassa) tehoa.
 
[QUOTE="Vieras";28231469]Muista että goretexiä ei voi kivata kovin kuumassa ettei vedenpito menee, lämpimällä lattialla varmaan ok, mutta tulikuumakle patterille en laittais. Enkä tosiaa yrittäis tuhota goreja kuivurissa.[/QUOTE]

Ainakin goretex vaatteet kehotetaan aktivoimaan kuivauskaapissa tai silittämällä yhden pallon lämpötilassa.Se jotain sata astetta.Ei ainakaan tuo meidän kenkäkuivuri taatusti nouse sataan.Tai mikään patterikaan.Meillä ei kyllä ole pattereita kun on lattialämmitys.
 

Yhteistyössä