mites ne elää jollei oo pakkasessakaan lihaa tms?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
kävin kaupasta hakeen maitoo ja perunaa ja huomasin ettei siellä kyllä mitään enää ole.
itsellä onneksi on kaikenmoista pakkasessa. tuntuu että nää lakot nyt vielä kestää..mistä sitä ruokaa sitten saa?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä haluan nähdä uusavuttomat kaupunkilaiset metsällä... ;)
Uusavuton kaupunkilainen voi käydä ostamassa vaikka kauppahallista lihaa, jos lähikaupassa on lakkoilevien/työsulussa olevien firmojen lihat loppu.

 
Onhan
sitä tonnikalaa, säilykelihaa, pakasteita (kalaa ym.) jne. Eipä täällä kukaan pääse nälkään kuolemaan. Makaronia voi syödä tomaattikastikkeen kera ihan ilman lihaakin. Soijarouhetta voi käyttää jauhelihan tapaan. Hienosti me pärjätään!
 
cukkis
en tiedä missä mä elän kun en tiedä mitään lakon vaikutuksista? Onko kaupasta oikeesti tavara loppumassa.....kävin viimeksi to kaupassa kun kaikki puhui että hyllyt tyhjinä....mutta ei sillonkaan ollut. Onko nyt sitten tyhjentynyt. Eikö vieläkään ruoka kulje vai? Kai se pitää huomenna mennä ihmettelemään lakon vaikutuksia.
 
cukkis
en tiedä missä mä elän kun en tiedä mitään lakon vaikutuksista? Onko kaupasta oikeesti tavara loppumassa.....kävin viimeksi to kaupassa kun kaikki puhui että hyllyt tyhjinä....mutta ei sillonkaan ollut. Onko nyt sitten tyhjentynyt. Eikö vieläkään ruoka kulje vai? Kai se pitää huomenna mennä ihmettelemään lakon vaikutuksia.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja cukkis:
en tiedä missä mä elän kun en tiedä mitään lakon vaikutuksista? Onko kaupasta oikeesti tavara loppumassa.....kävin viimeksi to kaupassa kun kaikki puhui että hyllyt tyhjinä....mutta ei sillonkaan ollut. Onko nyt sitten tyhjentynyt. Eikö vieläkään ruoka kulje vai? Kai se pitää huomenna mennä ihmettelemään lakon vaikutuksia.
Mä kävin eilen kaupassa ja ihan näytti ruokaa olevan joka lähtöön.

 
Kuoleeko ihmiset oikeasti siihen ettee saa muutamaan päivään lihaa? Tai vaikka viikkoon? Missä kulkee raja? :) Me ei, joten selvitään kyllä kasvisruuilla. Myös ihan loistavasti voi käyttää muutakin kuin punaista lihaa, esim. erilaisia kalatuotteita joita kyllä tiskissä näytti olevan ihan hyvin.

Tota tsunamivarastoa meillä kyllä muuten on kaapeissa ja pakastimessa että vaikka kaupat olis kiinni viikon ei loppuis todennäköisesti kuin maito. Leivät ja muut voi itse tehdä.

Ei ihmisiä nyt nälkään sentään näännytetä. Tottakai taataan että kaupasta peruselintarvikkeet löytyy. No okei mikä on kenellekin perus.. Bisse ja lenkki vai perunat ja jauhot..
 

Yhteistyössä