Mites te muut atoopikot hoidatte kasvojanne?

Jos saisi jotain vinkkejä. Mä käytän ihan vaan perusvoidetta päivittäin, mutta kasvot on silti todella kuivat ja silmän ympärys sellaista ryppyisen näköistä, kuten olen kuvistanikin palautetta täältä saanut. ;) Yks tyyppi sanoi just mua meikatessa, että vähän kuin tupakoitsijan iho. :D Yhtäkään tupakkaa en edes ole koskaan polttanut. Tosi sellaiselta vanhalta näyttää iho. Niksejä?
 
"annika"
mulla on sama vinkki kaikille, mee stockmann beautyyn ja kysy neuvoa.. mulla on ollu lancomen hydra-zen neurocalm-tuotteet hyviä imetysaika kun iho on rutikuiva eikä mikään tavallinen rasva riitä. nyt pärjäilee taas vaikka aqualanilla.
aqulanista tuli mieleen että kun peset kasvoja niin pesunesteen sijasta käytä perusvoidetta pesuun, ja myös meikkien poistoon niin naama säästyy kuivettumiselta.
 
Jos saisi jotain vinkkejä. Mä käytän ihan vaan perusvoidetta päivittäin, mutta kasvot on silti todella kuivat ja silmän ympärys sellaista ryppyisen näköistä, kuten olen kuvistanikin palautetta täältä saanut. ;) Yks tyyppi sanoi just mua meikatessa, että vähän kuin tupakoitsijan iho. :D Yhtäkään tupakkaa en edes ole koskaan polttanut. Tosi sellaiselta vanhalta näyttää iho. Niksejä?
Voi, mä niin muistan nuo ajat. Munkin iho oli samanlainen parikymppisenä. Odota vaan, kolmekymppisenä se helpottaa :D.

Onko sulla takrolimus - en muista kauppanimeä - käytössä? Ja suolavesihauteet?

Perusvoidetta vaan paljon, sillä kannattaa myös puhdistaa meikit. Huolehdi siitä, että voide on tarpeeksi rasvaista.
 
  • Tykkää
Reactions: tytsi-89
"vieras"
Voi, mä niin muistan nuo ajat. Munkin iho oli samanlainen parikymppisenä. Odota vaan, kolmekymppisenä se helpottaa :D.

Onko sulla takrolimus - en muista kauppanimeä - käytössä? Ja suolavesihauteet?

Perusvoidetta vaan paljon, sillä kannattaa myös puhdistaa meikit. Huolehdi siitä, että voide on tarpeeksi rasvaista.
Suolavesihauteet?

Mun iho hilseilee ja koska kutiaa, raavin ja sit menee pinta rikki ja on kuiva kuin paperi. Miten tuollaisia suolavesihauteita tehdään ja käytetään?
 
[QUOTE="vieras";25794376]Suolavesihauteet?

Mun iho hilseilee ja koska kutiaa, raavin ja sit menee pinta rikki ja on kuiva kuin paperi. Miten tuollaisia suolavesihauteita tehdään ja käytetään?[/QUOTE]

Ruokalusikallinen merisuolaa kippoon, päälle desi tai pari (riippuu miten voimakasta haluaa) kiehuvaa vettä. Sekoitetaan. Annetaan jäähtyä. Kastellaan vanulappu tai esim. sideharso, jos iso alue ja annetaan olla haavauman päällä joku ehkä 10 minuuttia. Otetaan vanulappu pois. Ei saa rasvata heti. Toistetaan useamman kerran viikossa, jopa päivittäin.

Kirveltää aluksi, mutta parantaa ihoa.
 
suola
Mä vannon myös suolan nimeen. Mä käytän ruususuolaa (ruokakaupasta, sellaista punertavaa mineraalisuolaa). Joka ilta pesen kasvot pesuvaahdolla ja silmämeikit poistoaineella puhtaaksi. Jätän kasvot kosteaksi ja hieron n. puoli tl suolaa ensin kosteissa käsissä niin, että se liukenee ja sitten suolat naamaan ja nukkumaan. Eli ei rasvaa. Eka kuukausi vähän kiristi iltaisin, mutta aamulla oli ihan eri olo kuin ennen. Nyt olen käyttänyt suolaa sekä kasvoilla että vartalolle nelisen kuukautta ja KAIKKI ihovaivat on mennyttä. En ole rasvannut atooppista ihoani koko talvena. Kasvoille käytän meikin alle jotain kevyttä kosteusvoidetta.

En voi tarpeeksi intoilla tästä, sillä multa hävisi kasvoista juuri noi rypyläiset kirvelevät silmänympärykset, finnit, ruusufinnin oireet ja satunnaiset kutisevat nokkosrokkonäpyt. Ongelmia siis piisasi ja kaikista pääsin eroon tällä systeemillä. Olin ravannut ihotautilääkärillä useita kertoja ja saanut elidelit ja protopicit, mutta eivät auttaneet. Nyt oon heittänyt vesilintua noilla rasvoilla.
 
mä olen pahimpina aikoina käyttäny silmäluomiin (kyllä sinne ku iskee kunnon ihottuma näin keväällä kun silmät kutiaa,niin avot) kortisoonia..lääkärin määräyksestä..sano lääkäri vielä että älä kerro apteekissa mihin on määrätty etteivät ala valittaa :)
 
Jos saisi jotain vinkkejä. Mä käytän ihan vaan perusvoidetta päivittäin, mutta kasvot on silti todella kuivat ja silmän ympärys sellaista ryppyisen näköistä, kuten olen kuvistanikin palautetta täältä saanut. ;) Yks tyyppi sanoi just mua meikatessa, että vähän kuin tupakoitsijan iho. :D Yhtäkään tupakkaa en edes ole koskaan polttanut. Tosi sellaiselta vanhalta näyttää iho. Niksejä?

Pinotexia pintaan niin vanhakin näyttää nuoremmalta, mainostettiin muutamia vuosia sitten telkkarissa. :kieh:

Kokeileppa pinotexia

 
Mulla ei toimi apteekin perus- ja erikoisvoiteista kuin täsmähoitona Bevita. Peruskäyttöön vannon Cliniquen nimiin: Niiden peruskosteusvoide (joka kuivalle iholle, joku Dramatically Different Moisturizing Lotion) ja sitten sitä Bevitaa ja talvisin vielä Cliniquen Comfort on Call -rasva päälle. Meikkivoiteita en käytä, ainoastaan värillistä kosteusvoidetta, johon sekoitan päivävoidetta, jottei tule kuivannäköiseksi kovan pigmettimäärän takia (ns. jauhomaisuus).
 
"Kemeli"
Kannattaa muistaa, että niistä apteekinkin perusvoiteista voi iho pahentua. Itse saan oireita lähes kaikista voiteista. Ihoni olen saanut kuntoon näin:

1. Useamman vuoden ajan Protopicia kasvoihin ja miedompaa versiota silmien ympärille. Nykyään tätä saa jo määrätä yleislääkäritkin. On kallista, mutta todellakin parantaa ihon eikä tarvitse taukoja.

2. Käytän perusvoiteena vain Ceridal-öljyä. Sillä voi myös hoitaa meikinpuhdistuksen.

3. Astma- ja allergia lehdessä neuvottiin, että atooppiselta iholta pitää joka päivä saada ylimääräinen tali pois, koska se pahentaa ihottumaa. Pesen itse joka päivä LV-palasaippualla ja pari kertaa viikossa käytän kuorintahanskoja. Sitten päälle vielä Ceridal-öljyä.

4. Hyvät ja laadukkaat meikit.

Iho on hyvä!
 
"vieras"
Jännä, mulla on paha atopia kaikkialla muualla, paitsi naamassa. Se lähinnä kärsii liian rasvasesta ihosta. :O Miten sellanen mahtaa edes olla mahdollista??
Minä en ole atoopikko, mutta mulla on todella kuivat jalkapohjat ja sääret, muu vartalo on ihan normaali, mutta kasvot ovat rasvoittuvat, joten joka osaan pitäisi olla kai omat rasvat... Minä olen alhaalta kuiva ja ylhäältä rasvainen. :D
 
"vieras"
Hoidan kasvojen ihoa juuri niinkuin kosmetologit eivät missään nimessä suosittele. Omalle atooppiselle kasvojen iholle tuntuu sopivan parhaiten kevyt pesu pelkällä vedellä. Pesun jälkeen laitan vähän perusvoidetta. Viimeaikoina olen käyttänyt Lipikar baume ap- vartalovoidetta myös kasvoille. Lipikaria saa ainakin yliopiston apteekista ja se on ranskalainen ihonhoitosarja atooppiselle iholle. Ei sisällä parabeeneja.
 
Åland
Mä Rasvailen pahoina aikoina dermosilin Extralla ja Seridalilla. Normaalisti millon milläkin. Paras apu on olla syömättä ruokia jotka tuo kaikki iho-ongelmat. Kun syö, huomaa oikein, miten se imee kaiken kosteuden kaikilta ihopinnoilta. Harvoin enään "herkuttelen" niin paljon että saisin ihon rikki ja märkimään.
 
minmin
Kasvispainotteinen ruokavalio ja syväkosteuttava kosteusvoide, kerran viikossa kuorinta. Itse käytän Lumenen Arctic Aqua-24h syväkosteuttavaa. Toinen mulle sopiva kosteusvoide on Dermosilin SC 50+ -kosteusvoide. Muita sopivia ei sitten olekaan löytynyt.
 

Yhteistyössä