Mitkä asiat ärsyttävät häissä?

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Voisiko olla mahdollista, että morsian tuntee itsensä kauniiksi myös vähemmällä, siis myös, huom !
Herkkä aihe ? Voi olla, että moni morsian pahastuu turhaan, jos mies edes yrittää ottaa aiheen esille asialliseti.
Siis eiköhän se ole niin, että toiset tykkää vähemmästä meikistä ja luonnollisemmasta lookista ja toiset taas haluaa näkyvämmän meikin, miksi siinä on jotain pahaa? Kaikilla on omat mieltymykset meikkinsä suhteen.
 
Bakke
Sama juttu. Minun mieheni tykkää, kun laittaudun kauniiksi. Hän on ylpeä kauniista vaimostaan. Samoin minä olen ylpeä komeasta miehestäni, joka huolehtii ulkonäöstään. Tottakai kelpaamme toisille ihan tavallisinakin, mutta kyllä pieni laittautuminen tuo aina erilaisen säväyksen ja tunnelman tilanteeseen kuin tilanteeseen.
Tuollahan alunperin puhuttiin aivan eri asiasta kuin pienen laittautumisen ongelmasta. Siellähän nimenomaan kirjoittaja toivoi kohtuullista laittautumista sen yliyrittämisen sijaan, mitä joskus näkee. Ei toivottu edes mitään arki-ilmettä. Toivottiin, että joissakin tapauksissa voisi sulhanenkin keskustella asiasta morsiamensa kanssa ennen laittautumista. Ei myöskään yleistetty viestiä kattamaan edes sitä kuuluisaa suurinta osaa. :)
 
Koittakaa saada aikataulu hoidettu niin, että kahvitus alkaa viimeistään seitsemältä. Jos on lapsivieraita täytyy niitten kanssa lähteä usein jo kasilta kotiin. On noloa lähteä vähän kesken kaiken.
 
ihan tosi
- epämääräiset hääpaikat, seurakunnan talot ym. joissa haisee home ja on muutenkin kalseaa
- kotiruoka, yöks - ei häissä
- olut - siideri -tarjoilu + huono laatikkoviini, jotenkin mautonta
- vieraat pikkuserkun kaimat, joita kukaan ei tunne - miksi ne pitää kutsua tilantäytteeksi?
- arkinen fiilis, ei-juhlallinen tunnelma
+ samoja mitä muut jo sanoivat

Miksi pitää järjestää huonot häät isolle porukalle, niin että joutuu (näkyvästi) venyttämään penniä, kun voisi pienemmälle lähipiirille pitää upean hääJUHLAN säästelemättä?
Meillä on olutta siideriä, bacardi breeceriä ja ihan buffeepöydän takia viinit laatikossa, alkossa suositeltiin näitä tiettyjä, en tiennyt että se olisi mautonta. Ajattelin jo että meillä on kivat juomatarjoilut mutta ilmeisesti häät ovatkin mauttomat vaan.. :(
 
häh>
- epämääräiset hääpaikat, seurakunnan talot ym. joissa haisee home ja on muutenkin kalseaa
- kotiruoka, yöks - ei häissä
- olut - siideri -tarjoilu + huono laatikkoviini, jotenkin mautonta
- vieraat pikkuserkun kaimat, joita kukaan ei tunne - miksi ne pitää kutsua tilantäytteeksi?
- arkinen fiilis, ei-juhlallinen tunnelma
+ samoja mitä muut jo sanoivat

Miksi pitää järjestää huonot häät isolle porukalle, niin että joutuu (näkyvästi) venyttämään penniä, kun voisi pienemmälle lähipiirille pitää upean hääJUHLAN säästelemättä?
Onko olut siideri ja viini laatikossa säästämisen merkkejä?!??! TÄH? :D
Siis laatikkoviinihän on usein siksi kun buffeepöydässä pullot ovat aika..heh.
olut ja siideri ovat sellasia varmoja valintoja. Pitääkö olla koko illaksi 50e champanjaa ettei vaan olisi liian halpaa sulle?? En ymmärtänyt tota kohtaa. Kotiruokaa..no joo sen tajuan. :D
 
"vieras"
Meillä on olutta siideriä, bacardi breeceriä ja ihan buffeepöydän takia viinit laatikossa, alkossa suositeltiin näitä tiettyjä, en tiennyt että se olisi mautonta. Ajattelin jo että meillä on kivat juomatarjoilut mutta ilmeisesti häät ovatkin mauttomat vaan.. :(
Mitähän oluen ja siiderin tilalla sitten pitäis olla? Eikö suurin osa niitä kuitenkin juo...
 
"sama"
[QUOTE="vieras";23836217]Mitähän oluen ja siiderin tilalla sitten pitäis olla? Eikö suurin osa niitä kuitenkin juo...[/QUOTE]

`No niin mekin ajateltiin. :( Nyt sitten kauheet köyhistelyhäät? Mutta mitä pitäisi sitten olla? Eikö valtaosa ole oluen ja siiderin ystäviä? :(
Emme me viiniä voi pulloihin laittaa, onko laatikkoviini huonompaa kuin sama viini pullossa? :O
 
Fleur de la Cour
Miksi ylipäätään ihmisiä ärsyttää niin moni juttu häissä? Sekin kun loppujen lopuksi on perhejuhla ja perhejuhlia voi juhlia rennosti ja hyvin monella tavalla. Toiset tykkää otattaa kuvansa vasta vihkimisen jälkeen, toiset taas pitävät kun ohjelmaa on paljon, toisia hämää jos ei missään kohtaa ehdi tupakalle, takaluukkupullolle tai edes vessaan. Toisilla kurnii aina vatrsa jos hiukankin täytyy ruokaa odottaa tai alkaa särkeä pää jos kahvitus kestää. Ja jotakin hämää jos on lapset muttei niitä huomioida tai toisaalta ärsyttää sekin jos lapset jätetään kutsumatta. Olen ollut monissa häissä ja yleensä mennyt sinne asenteella, että itse pidän hauskaa. On kiva maistella erilaisia ruokia ja todeta sitten, että tämä oli hyvää, tämä nyt ei niinkään. On kiva ihastella erilaisia morsiamia. On kiva maistella hääviinejä, mutta toisaalta olen monta, monta kertaa myös ollut alkoholitta. Ja tanssiminen on kivaa, mutta voi sitä seurustella muun hääväenkin kanssa jos tanssia ei ole. Minusta noloa on vain jos jompi kumpi hääparista on umpihumalassa tai joku hääparin vanhemmista. Juhlien järjestäjien kun olisi sopivaa olla hyväkäytöksisiä juhlassa kuin juhlassa.
 
Bakke
[QUOTE="vieras";23836158]Siis eiköhän se ole niin, että toiset tykkää vähemmästä meikistä ja luonnollisemmasta lookista ja toiset taas haluaa näkyvämmän meikin, miksi siinä on jotain pahaa? Kaikilla on omat mieltymykset meikkinsä suhteen.[/QUOTE]

Tämä keskustelu lähtee tuolta jo aikaisemmin, joten kommenttisi vain sivuaa sitä, hiukan väärästä näkövinkkelistä :) .

Eipä siinä mitään "pahaa" (onpas nyt turhan vahva sana tässä yhteydessä :) ), jos tosiaan katsoo asiaa vain morsiamen näkökulmasta. Mutta tosiaan siitä ei nyt ollutkaan kyse.
 
[QUOTE="sama";23836229]`No niin mekin ajateltiin. :( Nyt sitten kauheet köyhistelyhäät? Mutta mitä pitäisi sitten olla? Eikö valtaosa ole oluen ja siiderin ystäviä? :(
Emme me viiniä voi pulloihin laittaa, onko laatikkoviini huonompaa kuin sama viini pullossa? :O[/QUOTE]

No mä esimerkiksi en juo mitään "b-luokan" alkoholia, eli käymisteitse valmistettua (olut, siideri, kaupan lonkerot, viinit ) eli bacardi olis ollut mulle ainoa vaihtoehto.
 
"mimmi"
Häissä ärsyttää liika jäykkyys, tyhmät väkisinväännetyt leikit ja se, että ruoka/juoma loppuu kesken. Myös tilannetajua täytyy olla, ei ryhdytä näyttämään mtään puolentunnin diasarjoja tms (kamala kokemus). Se on myös vähän ikävää, jos joutuu odottelemaan liikaa, meiltä jäi yksistä häistä kakun leikkaaminen näkemättä, kun piti lähteä noin kahdeksan aikaan (valitettavasti). Myös vieraiden sijoittelu eri huoneisiin niin, ettei näe /kuule puheita/ohjelmaa, on vähän tylsää.
 
"huhhuh"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23836339:
No mä esimerkiksi en juo mitään "b-luokan" alkoholia, eli käymisteitse valmistettua (olut, siideri, kaupan lonkerot, viinit ) eli bacardi olis ollut mulle ainoa vaihtoehto.
No ainahan on näitä ihmisiä jotka ei syö kanaa kalaa possua nautaa juustoja venhää, ei juo käymisteitse valmistettuja juomia jne kun ei vaan tykkää, miten tällaset ihmiset edes kehtaa koko juhliin tulla?
Saati sitten valittaa siitä että olisin halunnut vain 100e Champanjaa ja bacardi breecereitä ja lukuisia vaihtoehtoja ku en mä juo tota enkä tota enkä.... huh
 
"mimmi"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23836339:
No mä esimerkiksi en juo mitään "b-luokan" alkoholia, eli käymisteitse valmistettua (olut, siideri, kaupan lonkerot, viinit ) eli bacardi olis ollut mulle ainoa vaihtoehto.
viini b-luokan alkoholi?

Ja aikaisempaan viestiisi: Musta tilinumero kutsussa on nykypäivänä oikein hyvä ja jopa toivottava asia. Ei turhaa tavaraa vaan helppo tapa muistaa suoraan tilille.

Juhannushäistä olen samaa mieltä, se on melkein ihmisten kiusaamista.
 
"huh"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23836339:
No mä esimerkiksi en juo mitään "b-luokan" alkoholia, eli käymisteitse valmistettua (olut, siideri, kaupan lonkerot, viinit ) eli bacardi olis ollut mulle ainoa vaihtoehto.
Tajuatko ettei tuollaisia ihan kummallisia vaatimuyksia voida ottaa huomioon. Siis mieti kun jokaisella olisi tuo "ei kelpaa" asenne + 100 allergiaa, kaikkea ei voi ottaa TÄSYDELLISESTI huomioon, joten olisihan se hienoa että saisit sitä bacardi breeceriä.

Vai että b-luokan, häihin pitäisi varmaan laittaa 4000e juomiin että saatais kaikille lempparilaatudrinkkejä x 600
 
Mua ärsyttää ne tienviitat hääpaikalle jotka jää sit sinne tienposkeen lojumaan häiden jälkeenkin. Meillä oli hääkutsussa kartta eikä laitettu mitään viittoja minnekään, periaate oli että se joka ei löydä perille saa olla tulematta.. :D
 
[QUOTE="huhhuh";23836355]No ainahan on näitä ihmisiä jotka ei syö kanaa kalaa possua nautaa juustoja venhää, ei juo käymisteitse valmistettuja juomia jne kun ei vaan tykkää, miten tällaset ihmiset edes kehtaa koko juhliin tulla?
Saati sitten valittaa siitä että olisin halunnut vain 100e Champanjaa ja bacardi breecereitä ja lukuisia vaihtoehtoja ku en mä juo tota enkä tota enkä.... huh[/QUOTE]

Aina olen kehdannut kavereiden häihin mennä ja mulla syynä ei ole mikään "en vaan tykkää".
 
[QUOTE="huh";23836377]Tajuatko ettei tuollaisia ihan kummallisia vaatimuyksia voida ottaa huomioon. Siis mieti kun jokaisella olisi tuo "ei kelpaa" asenne + 100 allergiaa, kaikkea ei voi ottaa TÄSYDELLISESTI huomioon, joten olisihan se hienoa että saisit sitä bacardi breeceriä.

Vai että b-luokan, häihin pitäisi varmaan laittaa 4000e juomiin että saatais kaikille lempparilaatudrinkkejä x 600[/QUOTE]

Tottakai mä sen tajuan. En mä ole muuta väittänytkään. Usein kyllä niissä häissä, missä olen ollut, on ollut ihan booli.

Ja sille joka kysyi, että "viini b-luokan alkoholia", niin se olikin lainausmerkeissä juuri siksi, että en todellakaan pidä viiniä b-luokan alkoholina, vaan tarkoitin sitä, että se on valmistettu käymisteitse ja saa tarjoilla b-anniskeluoikeuksilla.
 
"zxcv"
Se, ettei hääpari vietä oman näköisiään häitä, vaan vedetään pakolla läpi +100 vierasta, seisova pöytä ja graavilohi ja ne hemmetin leikit. Tunnelmaa ei ole eikä tule.

Parhaat häät missä olen ollut vieraana, olivat hääpari + 5 vierasta. Ruokaan oli todella panostettu. Kaikki ehtivät seurustella kaikkien kanssa, todella intiimi ja hääparin näköinen juhla.
 
se joku
Se että jos joutuu odottamaan reippaasti yli tunnin jälkiruoka kahvia ja hääkakkua. Oltiin yksissä häissä jossa siis odotettiin jälkiruokaa liki kaksi tuntia, ilman kunnon ohjelmaa.
 
"Bantsku"
Meillä on olutta siideriä, bacardi breeceriä ja ihan buffeepöydän takia viinit laatikossa, alkossa suositeltiin näitä tiettyjä, en tiennyt että se olisi mautonta. Ajattelin jo että meillä on kivat juomatarjoilut mutta ilmeisesti häät ovatkin mauttomat vaan.. :(
Bacardi breezeriä (lime niistä parasta eiks niin) juon vain ja ainoastaan kun notkun Helsingin yössä. Hieno valinta mun mielestä, tietenkin. Se iso ongelma siinä on, kun sitä menee kurkusta alas ihan huomaamatta useampi pullollinen hetkessä ja prosentit on ihan hyvät. Että jos, niin loppuis kesken. Ja jos ei loppuis, niin mä olisin aika kahveessa, sano.
 
"Vieras"
Minusta hääjuhlat saa olla juuri sellaiset, kuin hääpari haluaa. Olen vain otettu, että minut on kutsuttu juhlistamaan HEIDÄN päiväänsä.

Ainoa ärsytyksen aihe on rahankeruuhäät. Vaikka asia millä sanoin tahansa esitetään kutsussa, niin se on kyllä niin tökeröä.
 
"Bantsku"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23836339:
No mä esimerkiksi en juo mitään "b-luokan" alkoholia, eli käymisteitse valmistettua (olut, siideri, kaupan lonkerot, viinit ) eli bacardi olis ollut mulle ainoa vaihtoehto.
Sama tilanne täällä. Pysyy vatsakin paremmassa kunnossa.
 
häh
[QUOTE="Bantsku";23836486]Sama tilanne täällä. Pysyy vatsakin paremmassa kunnossa.[/QUOTE]

No sitten ei juo jos ei allergiaa, ei tuollaisa nirsojuttuja hääparin tarvitse ottaa huomioon. :O
Kyllä aika hienoa jos häissä olutta siideriä viinejä ja esim alkumalja. :)
 

Yhteistyössä