Mitkä vauvantarvikkeet OLTAVA heti?

  • Viestiketjun aloittaja Mitä ilman et olisi tullut toimeen?
  • Ensimmäinen viesti
Mitä ilman et olisi tullut toimeen?
LA on jo kohta ovella ja nyt tuli huoli, että onkohan kaikki olennaisimmat, heti tarvittavat nyt hankittu... Yritin googlailla, mutta en löytänyt hyvää listaa tuotteista, jotka ihan MUST ekojen päivien/viikkojen aikana.

Jaksaisiko joku auttaa naista mäessä ja listata tuotteita ja tarvikkeita, jotka pitää olla saman tien, kun lapsen kanssa tullaan kotiin (tai vaikka jo sairaalassa)?

Nyt on hankittu turvakaukalo, hoitoalusta ja -pöytä, vaippoja, imetysliivit, tutti, rintapumppu, tuttipullo, liivinsuojat, vauvan pesunestettä ja puhdistuspyyhkeitä. On myös sänky, petivaatteet, vaunut, ä-pakkauksen tuotteet ja jonkun verran muita vaatteita. Mitä muuta on syytä olla heti valmiina?

Kiitos jo etukäteen avustasi!
 
kaikilla on erilaiset tarpeet
Minä en olisi luopunut kantoliinasta ja imetystyynystä (enkä tuttipullojen mikrosterilaattorista koska olin maidonluovuttaja).

Onhan sinulla tarpeeksi suuret rintsikat, rinnat ovat helposti kokoa Ö synnytyksen jälkeen.
 
v
Äidinmaidonkorviketta. Jos maitoa ei tulekaan. Itse en ollut tuota tajunnut hommata, niin miehen piti lähteä ostamaan kun olin sairaalassa. Sujuihan se mieheltäkin, mutta hyvä olis ollut valmiina.
 
vieras
Mun mielestä kaikki imetykseen liittyvä oli alkuun tarpeen ja niitä olisi ollut inhottavaa lähettää mieskään hakemaan. Kaikkea muuta voi hakea kaupasta eikä maailma ehdi kaatua välissä.
 
Mä oisin kaivannu heti imetystyynyä ja kantoliina oli ehdoton.
Tuttipullot ja korvikkeita mies haki kaupasta enneko haki mut ja vauvan sairaalasta kun imetys ei luonnistunut kunnolla.
*lisään vielä, että osti myös rintapumpun silloin.
 
olisi saanut olla valmiina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä kaikki imetykseen liittyvä oli alkuun tarpeen ja niitä olisi ollut inhottavaa lähettää mieskään hakemaan. Kaikkea muuta voi hakea kaupasta eikä maailma ehdi kaatua välissä.
No joo, mun piti lähettää mies sairaalasta hommaamaan maidonkerääjä kun sitä vaan tuli ja tuli ja tuli ja tuli ja tuli ja tuli ja tuli ja tuli ja tuli.
 
vähällä oikeasti pärjää alkuun
- Turvakaukalo
- Pinnasänky

- Harsoja
- Pari tuttipulloa + korviketta varmuuden vuoksi
- Bepanthen tmv.
- Imetysliivit + liivinsuojia
- Siteitä itselle
- Vaipat vauvalle
 
Me selvittiin hyvin vähällä. Äp:n tarvikkeet, pieniä vaatteita, turvakaukalo ja lämpöpussi (talvivauva), pyllypyyhkeitä ja harsoja. Vaipat tietty. Siinäpä se oikeestaan olikin. *muoks* Plus vanupuikkoja ja puhdistustusainetta navalle.

Itselle sit liivit, suojat ja siteet. Särkylääkkeitä kannattaa katsoa varastoon ja jos on raskauden aikana ollut peräpukamia, jotain apuja niihin, pahenee nimittäin tod näk synnytyksessä. Esim. Bepanthenia voi hankkia valmiiksi, siitä on sitten apuja rinnanpäihin ja vaippaihottumiin jos sellaisia tulee.

Älä stressaa turhaan vaan nauti viimehetkistä. Kauppaan kerkeää aina jos jotain akuuttia tarvetta tulee :)
 
hei
Mä hankin imetystyynyn, kun vauva oli muutaman viikon ikäinen. Kantoliinaa en oppinut ikinä käyttämään, kun vauva ei siinä viihtynyt pätkääkään.

Mun mielestä sulla on jo hyvä lista. Ainooastaan sitä korviketta ostaisin vielä hiukan varastoon, koska se oli se, joka meiltäkin puuttui ja jota mies sitten sai lähteä heti ostamaan, kun maito ei noussutkaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Äidinmaidonkorviketta. Jos maitoa ei tulekaan. Itse en ollut tuota tajunnut hommata, niin miehen piti lähteä ostamaan kun olin sairaalassa. Sujuihan se mieheltäkin, mutta hyvä olis ollut valmiina.
Mä en lähtenyt edes kotiin enneku maito oli noussut.ja vauva punnittiin ennen ja jälkeen syötön et se sai tarpeeksi maitoa.

Vanupuikkoja,et saatte navan putsattuu.
Keittosuolatipat oli meille molempien lasten syntymän jälkeen yks tärkeimmistä ostoksista.
 
edel.
Alkuperäinen kirjoittaja vähällä oikeasti pärjää alkuun:
- Turvakaukalo
- Pinnasänky

- Harsoja
- Pari tuttipulloa + korviketta varmuuden vuoksi
- Bepanthen tmv.
- Imetysliivit + liivinsuojia
- Siteitä itselle
- Vaipat vauvalle
Unohdin jo mainitut topsit/vanulaput ja maidonkerääjän
 
- Kotiintulo vaatteet, niin äitille ku vauvallekki.
- Vaippoja 2 pakettia (jos kauppaan matkaa ni ei heti tartte lähteä hakemaan)
- Puhistuspyyhkeitä (ei yöllä tarvi vessaan asti lähteä kakka pyllyä pesemään)
- Vaippa roskis
- Siteitä
 
2vuotiaan äiti
Missä korvessa sä asut .. saahan sitä kaupasta jos johonki tarve tulee..

No tohon lisäks mä kävisin apteekista hakeen Devitol tippoja (D-vitamiinia jota annetaan päivittäin) sekä panadol suppoja ja mahdollisesti muita varalle, esim. pepanthen rasvaa.. eli apteekissa voisit käydä hakemassa varastoon vauvalle sopivat lääkitykset ja helpotukset ensiapuun.

"bodeja" on hyvä olla heti useampi, niitä kun voi joutua päivän aikana vaihtamaan useammanki kerran pulautusten ja kuolaamisen seurauksena :)

Kyllä tolla sun listalla pääsee jo alulle .. eli ei muutakun nauttimaan ihanasta vauva-ajasta! :)
Onnea jo etukäteen :)
 
vähällä pärjää..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Keittosuolatipat oli meille molempien lasten syntymän jälkeen yks tärkeimmistä ostoksista.
Saman asian ajaa äidinmaito, muutama tippa nenuun ja toimii, jopa paremmin. Sama silmiin, jos näyttää siltä että silmät rähmii.
 
..
tarpeksi vauvan vaatteita..meillä oli ainkin sellanen pulauttelihja että oli pakko olla varavaatetta ihan vaan silläkin et ei jaksanut joka päivä pyykätä =/..ja ne vaatteet voi oll avähän isompiakin kun kasvaa kuitenkin aika nopsaan..
 

Yhteistyössä