Molluskat?

Meillä 2,5 vuotiaalla pojalla on polvitaipeessa ja toisessa käsivarressa näppylöitä... Ne vat ihan kuin vesirakkuloita, sellasia koholla olevia. Mikähän noihin auttaisi? Polvitaipeessa on lisäksi vähän ihottumaa, luulen et se ois atooppista. osaiskohan joku antaa vinkkejä?
 
meidän 4vuotiaalla pojalla,hieman atooppinen iho ja myöskin juuri noita molluskoita.
Kaulassa lähinnä vain....nvlassa sanottiin ettei niille nykyään tehdä enää mitään...annetaan olla ja ne häviää itsestään.-näin tapahtuukin kyllä,mutta uusia molluskoita ilmestyy myös,joten pitäisi katsella jotain luontaistuotekaupasta
 
Pojallamme oli molluskoita reilun parin vuoden ajan.KOkeiltiin osterivinokaskapseleita,ne auttoivat hitaasti.Lopullisesti molluskoista päästiin eroon siten,että aina saunan jälkeen rapsuteltiin varovasti niitä irti.Luin aikanaan jostain,että noin niitä voi poistaa pysyvästi.Enää ei molluskat vaivaa meitä. =)
 
Mulla oli itselläni pienenä noita molluskoita ja siihen aikaan oli semmonen tyyli, että niitä nypittiin neuvolassa pinseteillä ja siitä on kyllä jonkin sortin trauma jäänyt. Oli se niin kivuliasta hommaa. Että jos ei ole pakko, älkää kiduttako lapsianne. Itse en kyllä missään tapauksessa ala niitä omalta pojalta nyppimään. Aromaterapiastakin saattaa löytyä apua. Kts kirja Aromaterapiaa naisille: Maggie Tisserand.
 
Hieman näistäkin ilmeisesti jaetaan erilaista infoa... Meillä on tytöllä 4v. ollut joitakin ontelosyyliä. Masussa oli iso viimesyksynä ja se poistettiin terveyskeskuksessa, kun oli aika häiritsevässä paikassa ja tulehtunutkin. Siellä nimenomaan meitä neuvottiin, että pienemmät ontelosyylät voi ja tulisikin poistaa kotona, koska jos niitä ei poisteta, voivat lisääntyä räjähdysmäisesti. Ja eihän noita tietenkään kenenkään tulisi poistaa puuduttamatta, me olemme levittäneet ensin Emlaa ja sen jälkeen nyppineet näpyt kivuttomasti pois siihen tarkoitetuilla pinsereillä (eikä lapsikaan pelkää toimenpidettä ollenkaan, päinvastoin!). Näin toimittuna ollaan saatu ontelosyylät lähestulkoon häviämään, kun ennen niitä oli ryppäänä aina useampia samassa paikassa. Nykyään ilmaantuu enää toisinaan yksi tai kaksi näppyä, jotka poistetaan heti. =)
 

Yhteistyössä