Moniko pystyisi maksamaan yllätyksenä tulleen 1000e laskun kerralla?

Yleensä mulla on just ton verran jemmatilillä, jos tulis just nyt maksettavaksi niin tekis tiukkaa kun just maksoin autoon käsirahaa jemmatililtä 700?... Mut yleensä joo. Kyllä mä kuitenkin nostasin äläkän jos tulis tuollanen lasku jostain yllärinä eikä muka sais osiin! Eri asia jos ne on jotain perintään kertyneitä laskuja joita ei oo hoidettu...

Muoks. Pakko kommentoida vielä että meillä niinpäin että mies ei pystyis maksamaan :LOL: Opiskelee vielä hetken...
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ylläri-ulla:
kyllä pystyisin. mutta ikinä en anna tulla tilannetta että yllätyksenä pitäis tonni laittaa johonkin.
No mä annoin. Tosin elin aikaa, jolloin ei ollut kamalasti säästössä. Eli kun joitain vuosia sitten näytti siltä, että tyttäreni ei tulekaa pääsemään julkisella sektorilla tarvitsemaansa leikkaukseen, olin jo varannut ajan pankkiin lainan ottamista varten.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
:wave:
muoks. niin ja laskut ei yleensä tule yllätyksenä.. :whistle:
Kyllä. Ihan itse pystyisin maksamaan. Ja mä sentään olen työtön. Mutat säästötilillä pyrin aina pitämään edes ton verran pahanpäivän varalle.

Seuraavassa kuussa tekisi mulle tiukkaa, mutta mies onneksi töissä, joten onnistuu vaikka peräkkäisisssä kuukausissa.
 
Sitä kutsutaan vararahastoksi, näiden yllättävien menojen takia sellaista kerrytetään eikä eletä kädestä suuhun... Eli juu, kyllä sellaisen pystyy maksamaan. Tonni ei ole edes paljon rahaa, viisi tonnia olisikin ikävempi, mutta onhan meillä kahden ihmisen rahat....
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
en pystyisi, joudun pienemmätkin laskut monesti maksamaan erissä. vain vuokra on ainut jota ei emkaseta erissä, muita laksuja kyllä jos menee yli 200e.
ja mun kuukausipalkkakaan ei riittäisi moisen laskun maksanmiseen. san palkkaa noin 700e, teen 6 tuntista työpäivää.
 

Yhteistyössä