Montako flora vispikermaa menee yhden kakun pursotukseen (kaupan valmispohjasta tehty)

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Itse käytän pursotuksiin aina laktoositonta vispikermaa (yleensä rainbown) ja kaupan valmispohjasta tehtävään kakkuun varaan 2 purkkia (2dl/purkki) päälle.. Yleensä teen päällisen sileäksi ja pursotan vaan reunat,mutta musta on inhottavaa jos ei kerma meinaa riittää. Yleensä siis jää jonkinverran yli.

Ja,varmaan moni tekeekin näin mutta jos pursotuspussiin jää kermavaahtoa (tai muuta "pursotetta"),säästän sen aina juhlien ajan. Jos vaikka kakku esille otettaessa ottaa osumaa niin on helppo korjata.
 
kfkfkf
Sellaisiin juhliin mihin tulee monta muutakin kakkua, tää on erityisruokavaliokakku :)

mikä kerma sit pysyis parhaiten? En oo oikein tehny kermakakkuja :/ ja nekin vähät mitä oon tehnyt ni ihan tavallisesta kermasta

jostain luin, että tuo flora vispi ois hyvää pursottamiseen
 
kakkuilija
Mä käytän yleensä Flora vispiä (+ vaniljakreemijauhetta) kakkujen pursotuksiin ja hyvin pysyy. Se tosissaan tarvitsee sitä vaniljakreemijauhetta, että saa tarpeeksi jämäkän vaahdon pursotusta varten. Vaniljakreemijauhetta kannattaa laittaa tyyliin ruokalusikallinen kerrallaan, ettei vedä liian kovaksi sitä vaahtoa yllättäen.

Mulla menee 3 kerroksisen kakunpursotuksiin reilu 2 purkkia Flora vispiä. Mun pursotukset on melko runsaat ja pursotan siis kakun sivut (pystysivut siis) ja kakun päälle reunat. Samalla kermalla laitan kakun päälle tasaisen kermakerroksen, johon tulee koristeet.

Olen huomannut, että jos laittaa kakun päälle tasaisen kermakerroksen, se kannattaa olla löysempää kuin pursotuskerman, koska löysempi kerma levittyy helpommin tasaiseksi. Siksi kannattaa ensin laittaa kakun päällinen ja sitten vasta lisätä vaniljakreemijauhetta sekaan, että saat kerman pursotukseen sopivaksi.
 
kondiittori
Mä käytän yleensä Flora vispiä (+ vaniljakreemijauhetta) kakkujen pursotuksiin ja hyvin pysyy. Se tosissaan tarvitsee sitä vaniljakreemijauhetta, että saa tarpeeksi jämäkän vaahdon pursotusta varten. Vaniljakreemijauhetta kannattaa laittaa tyyliin ruokalusikallinen kerrallaan, ettei vedä liian kovaksi sitä vaahtoa yllättäen.

Mulla menee 3 kerroksisen kakunpursotuksiin reilu 2 purkkia Flora vispiä. Mun pursotukset on melko runsaat ja pursotan siis kakun sivut (pystysivut siis) ja kakun päälle reunat. Samalla kermalla laitan kakun päälle tasaisen kermakerroksen, johon tulee koristeet.

Olen huomannut, että jos laittaa kakun päälle tasaisen kermakerroksen, se kannattaa olla löysempää kuin pursotuskerman, koska löysempi kerma levittyy helpommin tasaiseksi. Siksi kannattaa ensin laittaa kakun päällinen ja sitten vasta lisätä vaniljakreemijauhetta sekaan, että saat kerman pursotukseen sopivaksi.
Tämä on täyttä totta.
 
Huhh
Kaupan valmiskakkupohja, Flora Vispi kermankorvike ja vaniljakreemijauhe. Voisko enää enempää keinotekoista E-koodihöttöä olla? Näinkö te kakut teette? Näinkö te syötte? Ja syötätte lapsennekin?
 
Flora vispi on ihan ok kakuissa, levitä ensin ohuelti jollakin lastalla 'pohja' kermasta, sitten pursotus pysyy. Ja mä laitan vispausvaiheessa tomusokeria kermaan, se sitoo siitä vaahdosta kestävämpää. About ruokalusikallinen riittänee.
 
"jojo"
[QUOTE="Vieras";28928561]Flora vispistä en oo onnistunu saamaan kovaa vaahtoa. Kyllä sillä voi kakun päällystää mutta ei varsnaisesti pursottaa[/QUOTE]

Höpöhöpö. Kermaruusuja myöten tulee oivallista jälkeä. Vaahtoa kannattaa pitää kylmässä vatkaamisen jälkeen, niin se on napakkaa pursotettavaa.
 
:x

Alan yhä enemmän uskoa että tämä on syy miksi niin monen kakut maistuu ällölle. Flora vispiä ja vaniljakreemijauhetta. Puistatus. Ainoa ällönmakea maku tulee kermankaltaisesta ja välistä löytyy mautonta pilttiä ja kaupan moussea.
 

Yhteistyössä