montako sektiota

Ihanaa!!!
Kun on isompi perhe haaveena =)
Ei tuohon kohdun kestävyyteen varmaan voi mitenkään vaikuttaa?
Ilmeisesti osaavat heti synnytyksessä kertoa kohtuni kunnon seuraavaa vauvaa ajatellen??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2006 klo 19:04 Mimmu kirjoitti:
Ihanaa!!!
Kun on isompi perhe haaveena =)
Ei tuohon kohdun kestävyyteen varmaan voi mitenkään vaikuttaa?
Ilmeisesti osaavat heti synnytyksessä kertoa kohtuni kunnon seuraavaa vauvaa ajatellen??
Juu,kyllä minulle ainakin kertoivat leikkauksen jälkeen kohdun tilanteen. Eipä siihen kohdun kestävyyteen kai mitenkään voine vaikuttaa,henk.kohtaisia nämäkin asiat...Saanko "udella" monestako lapsesta haaveilet? =) Minkä ikäisiä lapsia sinulla on?
 
sanoisin
Minä olen aina joka paikassa törmännyt siihen että kolme sektiota on maksimi.. tosin jos se vauva siellä massussa jo on ja se ei ala kautta tule niin pakkohan se sektio sitten on tehdä. Mutta kolme on siis se turvallinen raja. Kyllähän näitä kuulee että on tehty jo ties kuinka monta sektiota, mutta jos ei sitä ehkäisyä osata/haluta käyttää niin pakkohan ne vauvat on sieltä jotakin kautta ulos saada.
 
mulle tehty "vain" yksi sektio,
mutta samaan aikaan synnärillä oli äiti jolle oli juuri tehty 5. sektio ja lääkäri oli sanonu et kyllä hän luvan antaa ainakin vielä yhteen keisarinleikkaukseen =)
...ite oon aina kans luullu et 4 on maksimi, mutta kylä se vaan tässäkin asiassa on ihan TAPAUSkohtainen juttu ;)

T:MissLEHMÄ, kaksoset ja kolmonen rv.35+4
:wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 11:10 sanoisin kirjoitti:
Minä olen aina joka paikassa törmännyt siihen että kolme sektiota on maksimi.. tosin jos se vauva siellä massussa jo on ja se ei ala kautta tule niin pakkohan se sektio sitten on tehdä. Mutta kolme on siis se turvallinen raja. Kyllähän näitä kuulee että on tehty jo ties kuinka monta sektiota, mutta jos ei sitä ehkäisyä osata/haluta käyttää niin pakkohan ne vauvat on sieltä jotakin kautta ulos saada.
Tuo ei pidä paikkaansa että tuo 3 on "turvallinen"raja..Nykylääketieteen mukaan tuo kolme sektiota ei ole mikään raja..Äidit onneksi katsotaan nykyään tapauskohtaisesti joillekin se tarkoittaa vain yhtä sektiota toiselle taas useampaa...Just alle kuukausi sitten oman leikkaavan lääkärin kanssa keskustelin ko.asiasta!Nykyään toimitaan ns.uuden opin mukaan,niin lääkäri sanoi!Jokainen saa päättää lapsilukunsa itse,ei niistä toisten tarvitse huolta kantaa...!!!!
 
vieras kait
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 13:17 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 11:10 sanoisin kirjoitti:
Minä olen aina joka paikassa törmännyt siihen että kolme sektiota on maksimi.. tosin jos se vauva siellä massussa jo on ja se ei ala kautta tule niin pakkohan se sektio sitten on tehdä. Mutta kolme on siis se turvallinen raja. Kyllähän näitä kuulee että on tehty jo ties kuinka monta sektiota, mutta jos ei sitä ehkäisyä osata/haluta käyttää niin pakkohan ne vauvat on sieltä jotakin kautta ulos saada.
Tuo ei pidä paikkaansa että tuo 3 on "turvallinen"raja..Nykylääketieteen mukaan tuo kolme sektiota ei ole mikään raja..Äidit onneksi katsotaan nykyään tapauskohtaisesti joillekin se tarkoittaa vain yhtä sektiota toiselle taas useampaa...Just alle kuukausi sitten oman leikkaavan lääkärin kanssa keskustelin ko.asiasta!Nykyään toimitaan ns.uuden opin mukaan,niin lääkäri sanoi!Jokainen saa päättää lapsilukunsa itse,ei niistä toisten tarvitse huolta kantaa...!!!!
Tottahan toki jokainen saa päättää lapsilukunsa itse.. vaikka sitten henkensä kustannuksella. Mutta onhan noita tapauksia jossa äidille sanottu ettei kohtu kestä enään yhtään keisarin leikkausta eikä tavallistakaan raskautta.. mutta "uskonnollisiin" syihin vedoten on pitänyt niitä lapsia väkisin vääntää... jotkut ovat selvinneet raskaudesta toiset taas eivät... Kyllä se nykylääketieteen mukaan tuo kolme sektiota on se turvallisin raja, mutta tapauskohtaisesti voidaan katsoa jos haluaa vielä senkin jälkeen lisää lapsia. Riskihän kuitenkin aina kasvaa jokaisen leikkauksen myötä.
 
heips! :wave:

Olen itse menossa ensi viikolla viidenteen keisarinleikkaukseeeni.
Edelliskerralla (9/03) leikkuri katsoi kohdunseinämän tilannetta tarkemmin ja jollei se oli s kestäny uutta raskautta olis mulle tehty
sterilisaaatio heti samointien.. Hyvin kuulemaa seinämä kestää..
No se sterilisaatio tehdään sitten nyt kun mun osaltani taitaa nää veronmaksajat riittä.. :LOL:
Ja niin ymmärsin minkäkin et nykyisillä keikkaus- ja ompelutekniikoilla
voi saada useamman lapsen kuin sen kolme.. ja enköhän liene ite siitä hyvänä esimerkkinä...

T:inkeri rv 38+2
 
Toinen pelokas
Jep, kyllä toi "kolme sektiota maximi", on vanha käsitys, noin yleistettynä! Mutta kuten on jo esille tullut, se on täysin yksilökohtanen, jonkun kohtu voi kestää vaan yhden sektion, mutta kuulemma esim. Pohjanmaalla on hyvinkin paljon äitejä, joille on tehty 5-8 sektiota.
Ei sillä että tuo olisi itsellä tavoitteena ;) , mutta siihen kohdun kestävyyteen vaikuttaa niin moni muukin seikka, kuin vain yksinkertaisesti sektioiden lukumäärä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 14:33 inkeri kirjoitti:
heips! :wave:

Olen itse menossa ensi viikolla viidenteen keisarinleikkaukseeeni.
Edelliskerralla (9/03) leikkuri katsoi kohdunseinämän tilannetta tarkemmin ja jollei se oli s kestäny uutta raskautta olis mulle tehty
sterilisaaatio heti samointien.. Hyvin kuulemaa seinämä kestää..
No se sterilisaatio tehdään sitten nyt kun mun osaltani taitaa nää veronmaksajat riittä.. :LOL:
Ja niin ymmärsin minkäkin et nykyisillä keikkaus- ja ompelutekniikoilla
voi saada useamman lapsen kuin sen kolme.. ja enköhän liene ite siitä hyvänä esimerkkinä...

T:inkeri rv 38+2
Onnea 5.nteen keisarileikkaukseen!Jospa sitä itsekin joskus...Tällähetkellä 4 leikkausta takanapäin....Tutkivatko sinua tarkemmin,ennen raskautta eli kävitkö jossain raskauden suunnittelussa etukäteen... :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 17:02 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2006 klo 14:33 inkeri kirjoitti:
heips! :wave:

Olen itse menossa ensi viikolla viidenteen keisarinleikkaukseeeni.
Edelliskerralla (9/03) leikkuri katsoi kohdunseinämän tilannetta tarkemmin ja jollei se oli s kestäny uutta raskautta olis mulle tehty
sterilisaaatio heti samointien.. Hyvin kuulemaa seinämä kestää..
No se sterilisaatio tehdään sitten nyt kun mun osaltani taitaa nää veronmaksajat riittä.. :LOL:
Ja niin ymmärsin minkäkin et nykyisillä keikkaus- ja ompelutekniikoilla
voi saada useamman lapsen kuin sen kolme.. ja enköhän liene ite siitä hyvänä esimerkkinä...

T:inkeri rv 38+2
Onnea 5.nteen keisarileikkaukseen!Jospa sitä itsekin joskus...Tällähetkellä 4 leikkausta takanapäin....Tutkivatko sinua tarkemmin,ennen raskautta eli kävitkö jossain raskauden suunnittelussa etukäteen... :flower:
Heip taasen
ennen raskautumista ei ollut minkäänlaista seuransaa/suunnittelua. Ja kun neuvolalääkäri sitten laittoi äpolille leikkausarven seurantaan täällä Hyvinkäällä kait on niin "taitavat" lääkärit, jotka papereista kattoivat että hyvin kestää... Äpoliaika tuli nimittäion 2kk lähetteen jälkeen... :kieh:
(Soitin sinne sinne nimittäin ihmetellessäni ajan viipymistä)
Sen jälkeen olen ollut kerran polilla saamassa tuon tulevan leikkausajan, että aikas vähillä seurannoilla mennään.. ja kun kysyin vielä erikseen eikö monikertalaista leikatakaan aiemmin (nyt rv39+2) ni kuulema vain jos synnytys muutoin alkaa.. :whistle:
nyt ei enää ole kovin montaa yötä jäljellä
T:Inkeri
 
No, hei!

Juuri toisesta sektiostani toipumassa olevana kommentoin vain sen verran, että ainakin leikannut lääkäri sanoi, että seuraavat tulevat sitten tarkkaan määriteltynä päivänä. Eli 3-4 lasta kai olisi henk. koht, maksimini. No, kolmesta olen haaveillut ja saa nyt sitten nähdä, kuinka tässä elämässä käy.

Niin ja nyt sitten kohta 4 vrk leikkauksesta eikä ihan juuri nyt tule hirveä hinku sinne leikkaussaliin takaisin - katsotaan tilanne hieman myöhemmin uudestaan.
 

Yhteistyössä