Mua alkoi vanha nainen huorittelemaan bussipysäkillä..

  • Viestiketjun aloittaja Minniina harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Minniina harmaana
Tapahtui joitain vuosia sitten.. Tuli mieleen tuosta kassassa haukkumis ketjusta, että kyllä tuommoisia tapahtuu.. Olin siis kerran kouluun menossa ja odottelin bussia.. kiltin näköinen mummo tuli viereen ja alkoi juttelemaan.. jutteli aikansa ja sitten puhe kääntyi minun elämääni.. Jossain vaiheessa kysyi, asunko yksin ja kun kerroin asuvani poikaystävän kanssa, niin kysyi, ollaanko edes kihloissa.. Ja kun vastasin, että ei, niin mummo alkoi sylkemään sanoja suustaan, haukkui minut ja poikaystäväni isoon ääneen "huorapariksi" ja kaikkea muutakin tuli, mutten niintä muista, koska tuijotin vain suu auki tuota mummoa, olin niin hämmästynyt.. on tuo mummo mua jäljestäpäin haukkunut muutenkin, välillä tulee muka niin ystävällisesti juttelemaan, mutta enpä ole enää hänelle vaivautunut vastailemaan, kerran vain näpäytin, etten huoraksihaukkujien kanssa juttele.. Että semmoista..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kannattaako tuosta nyt nokkiinsa ottaa? mistä tiedät ettei mummelilla ole joku sairaus. Alzhaimeria sairastavat mm. saattavat saada kaikenlaisia haukkumakohtauksia.
tämä mummo on tehnyt muidenkin elämästä suoranaista helvettiä, mm mun kaveri asui sen kanssa samassa talossa ja tämä mummo yritti niiden elämästä tehdä mahd vaikeeta (mm turhia valituksia, haukkumisia jne). tiedän toki, että mummolla voi olla joku sairauskin ja tunnistan kyllä niitäkin, koska teen työtä ko vanhusten parissa.. suurimmalta osin varmasti vaikuttaa kuitenkin mummelin uskonnollinen tausta (vl).. Enkä nyt niin nokkiini ottanut, mutta en halua tuollaisen kanssa keskustella, koska haukkuu aina ja kaikkia, sen takia kirjoitin, koska joku toisessa ketjussa meinasi, ettei kukaan ala ilman syytä toisille päätä aukoon tms..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Takes on to know one:
Olist vain tokaissut, että "koira koiran tuntee".
Yleensä oisin sanonukkin, mutta menin ihan sanattomaksi, kun tällanen kiltin näkönen mummeli tuollasta laukoo (vasta myöhemmin tajusin, että tämä mummeli oli kaverini hankala naapuri)
 
Tulipa mieleen aika -90-luvun alussa..
Sattui pari juttua, jossa minua pidettiin maksullisena tai muuten vaan jakorasiana...

Olin hakenut opiskelemaan terveydenhuolto-oppilaitokseen ja siihen aikaa oli ne psykologiset valintatestit, joten matkustin junalla tulevalle opiskelupaikkakunnalle testeihin. Olin noin 26 v tai 25 v. Olin hyvin hoikka, "menevä", sinkku-vapaa-yh, mutta pukeuduin ihan tavallisesti farkkuihin.. en siis "näyttävästi" tai minihamosiin tms., ja meikkasinkin varsin hillitysti.
Hiukset oli olkapäille ja tuohon aikaan taisin blondata. Sen ajan habituksella olin ihan ok kyllä.

Lapset olin saanut hoitoon kotipaikkakunnalle matkan ajaksi.
Välimatkan ja aikataulujen takia piti mennä edellisenä iltana sille pienelle etelä-savolaiselle paikkakunnalle.
Menin siis junalla ja saavuin sunnuntai-iltana sinne, testit oli maanantai aamulla koululla.

Nettiä ei tuohon aikaan ollut ja olin yrittänyt selvittää hotellia, enkä löytänyt mistään, numeropalvelu tai joku ei osannut yhdistää eikä löytänyt. Ainoa mikä löytyi, oli yli 20 km:n päässä itse kaupungista ja busseista ei se matkakodin omistaja osannut sanoa..
Bussikuskit eivät tienneet koko paikan nimeä.
Itse asiassa kyseinen lomakohde / matkustajakoti oli varsin kuuluisia ja tunnettu, mutta bussseja sinne ei mennyt...
Mutta keskustassa olikin hotelleja. !!!
Menin Sokos-hotellin aulaan ja pyysin hotellihuoneen.
Respan mies sanoi huoneen hinnan ja sanoi, ettei siihen kuulu aamiaista. Olin hämmästynyt. Ei aamiaista? Pyysin saada katsoa kuitenkin huonetta ensin. Onneksi pyysin. Huone oli hämärässä tupakansavusessa kerroksessa, tunkkainen hämärä tupakansavuinen luukku.
En tupakoi.
Palasin alas, laitoin avaimen respan tiskille ja ilmoitin silmät järkytyksestä levällään, että aivan kamala.
Respan setä taisi kysäistä mikä siinä oli kamalaa, en muista enää, mutta tilitin, että se on ihan tupakan savuinen ja aivan kauhea..

Yhtäkkiä respan setä otti kokonaan toisenlaisen ilmeen, asennon, eleet ja sanoi: tässä on nyt tapahtunut väärinkäsitys, anteeksi kauheesti, meillä on uudella puolella huoneita.. hinta oli sama, aamiainen kuului hintaan, sinne piti vaan mennä ulkokautta, eli aamiaiselle ei päässyt suoraan sisäkautta.
Huone oli valoisa ja savuton ja uusi.
Minua huvitti.
Respan setä oli ajatellut, että kun eteläsavolaisen hotellihuoneen aulaan tulee yksinäinen nuori nainen sunnuntai-iltana kysymään huonetta yhdeksi yöksi, kyseessä on huora.
:LOL: :LOL:


Hyvä alku muuttaa tälle etelä-savolaiselle paikkakunnalle opiskelemaan, en minä sinne sitten jäänytkään..

Ja opiskeluaikana, kesällä, oli tilanne, että lapset vietti pitkää kesälomaa mummolassa. Minä olin töissä. Mitä minä yksinäni teen illat kaiket??
Päätin viettää vapaan nuoren naisen elämää, istuskelin lähes joka ilta jollain terassilla kesää katsomassa.
Yksinäinen nainen baarissa ja kesäterassilla ja tanssiravintolassa ja bubissa. Aina sain juttuseuraa, hyvin usein lähdin sieltä ulos myös milloin kenenkin kundin kanssa. Käveltiin, juteltiin, sanottiin hyvät yöt ja mentiin omiin suuntiimme. En ajatellut asiaa sen kummemmin, tiesin mitä itse teen, ja tiesin, että lapse tulee xx.xx. takaisin kotiin, sitten mennään tasan leikkipuistoihin, ei muualle.. mutta pieni paikkakunta ja minä kaikille tuntematon tapaus.

Kerran kesäyössä vastaan tuli joukko ehkä minun ikäisiäni ihmisiä. Kun olin ohittanut heidät, yksi naisista sanoi:
toi ämmä on ihan lehmä.

Käännyin, katsoin taaksepäin, samainen tyttö katsoi myös ja taisi vähän hämmentyä kun tajusi että kuulin. En viitsinyt alkaa huudella totuutta. Pitäkööt minua sitten ihan lehmänä. Matkalla kotiin mietin syytä, ja totesin, että ulospäin sen on täytynyt näyttää siltä, että joka ilta kännään ja joka ilta lähden eri tyypin mukaan.. naitavaksi.. tottakai.. :kieh:

Oli kiva sitten vuosia myöhemmin olla pääkaupunkisedulla vapaana ja sinkkuna (YH), kun ei ollut tätä pienen pitäjän kyttäys-rasitetta.
 

Yhteistyössä