Mua kiinnostaa näissä blogistiäitien perhe-elämässä se, että

  • Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
kuka niiden lasten kanssa on, kun nämä äidit tekee tätä netti juttua. Eihän se ole vain kirjoittelua blogiin vaan sinne otetaan kuvia, ladataan konelle, kirjoitetaan tarkkaan tiedot, mitä vaatteista, lisätään kuvat etc. Kukakohan niiden lasten kanssa on sen ajan?
 
Kuka on sinun lapsesi kanssa kun sinä istut koneella ja kirjottelet kaksplussalle? Kaikki kunnolliset äidit ovat joka sekuntti lastensa kanssa.

Mutta kerron sinulle myös salaisuuden: ne postaukset voi ajastaa ja tehdä vaikka keskiyöllä ja siihen ei mene oikeasti kauaa. Kuinka monta tuntia kuvittelet siihen menevän? Mulla menee blogipäivitykseen ehkä vartti kuvaamisineen, kuvan käsittelyineen ja kirjoitukseneen.
 
xcv
No kuka lasten kanssa on silloin, kun äiti on suihkussa tai käy esim. kampaajalla. Kuka lasten kanssa on silloin, kun äiti puhuu puhelimessa tai lukee lehteä? Kuka lasten kanssa on, kun äiti käy lenkillä tai laittaa ruokaa?
 
Eiköhän aika moni kirjota ne sillonkun on vapaata aikaa,lapset nukkuvat tms :D Ja vaikka ite en pidä blogia,niin meneehän miullakin aikaa kun otan kuvia,latailen niitä koneelle jne jne jne,mut teen sen kyllä omalla ajalla...Jotkut haluaa sillä ajalla esim.lukea,olla netissä,liikkua jne,ja jotkut haluaa kirjottaa blogia :)
 
PapuKani
Ehkä ne lapset leikkii ihan itsekseen sen ajan, tai jopa nukkuu päikkäreitä tai on jo yöunilla? Tai ne lapset on ehkä kerhossa tai hoidossa? Tai sit toinen vanhempi on lapsen kanssa?
 
op
Kuka sun lapses kanssa on, kun olet koneella tai katsot telkkua tai leivot tai ompelet tai luet tai jumppaat tai olet puhelimessa tai harrastat jotain muuta? Eihän ne blogiinkaan koko ajan kirjoita ja kuvaa. Tottuneelta käy nopeasti ja voi olla joillekkin, jopa ainut harrastus, eli viettää muun ajan lasen kanssa. kai niillä isäkin on.
 
kantaja
Tai jos on liian iso siihen niin sit äiti voi vaikka liimata lapsen erikeepperillä (Melko myrkytöntä ja lähtee vedellä pois) omaan kylkeen kiinni. Sillälailla ainakin tietää ettei ne tee mitään kamalaa kämpässä.. Koska eihän lapset (vauvat, taaperot, eskarilaiset, koululaiset...) nuku, syö tai leiki ilman äitiä koskaan, ikinä!
 
Kuka on sinun lapsesi kanssa kun sinä istut koneella ja kirjottelet kaksplussalle? Kaikki kunnolliset äidit ovat joka sekuntti lastensa kanssa.

Mutta kerron sinulle myös salaisuuden: ne postaukset voi ajastaa ja tehdä vaikka keskiyöllä ja siihen ei mene oikeasti kauaa. Kuinka monta tuntia kuvittelet siihen menevän? Mulla menee blogipäivitykseen ehkä vartti kuvaamisineen, kuvan käsittelyineen ja kirjoitukseneen.
:D Meinasin juuri kirjoittaa että varmaan se sama joku joka on yleensä kotiäidin lasten kanssa sen aikaa kun kotiäiti laittaa ruokaa, siivoaa, täyttää/tyhjentää pyykkikonetta/tiskikonetta, viikkaa vaatteita kaappiin, puhuu puhelimessa jne...

En itse pidä blogia mutta otin tuossa vähän aikaa sitten muutamia kuvia tyttäristäni, latasin ne koneelle ja laitoin facebookiin. Eikä siinä nyt kovin pitkää aikaa mennyt, vaikka vastasin samalla yhteen saamaani viestiin. Itseasiassa huomattavasti enemmän tuppaa menemään aikaa ihan tähän jonninjoutavaan palstailuun.
 
blogisti
Siinähän nuo lapset on vieressä tai kameran edessä yleisimmin, kun kuvia otetaan. Kun kuvia lataa kamerasta koneelle, ei tarvi kuin liittää kaapeli kameraan, ei siinä tarvi olla itse vieressä kyttäämässä. Jos ja kun kuvia tarvitsee muokata, sen voi tehdä esim. siinä välissä kun lapset katsoo pikku kakkosta, leikkii itsekseen tai nukkuu, ei siihen montaa minuuttia mene. Samoin siihen itse kirjoittamiseen ei mene oikeasti niin kauaa että se olisi mistään pois. Lapsillani on myös isä, joten voin aivan hyvin istua puolituntia koneella halutessani tai kuten usein miten, kirjoitan siinä vaiheessa kun lapset ovat käymässä nukkumaan. Meillä lapset haluaa aikuisen huoneeseen istumaan siksi aikaa kunnes nukahtavat ja sen puolituntisen aikana ehtii mukavasti päivittää ja surffaillakin lisäksi.
 
Mun lapset nukkuu, leikkii, on isänsä kanssa tms.

Meillä blogista on tullut ikäänkuin äidin ja keskimmäisen muksun yhteinen puuhastelu. Kun tulen kirppikseltä kotiin ja näytän lapsille ostokset, keskimmäinen hihku innoissaan, että "äiti ottaa kuvan!" sillä kuvaamisen jälkeen lapsi saa lelun leikittäväkseen.

Ja siinä sitten kätevästi voin päivittää blogin, kun lapsi leikkii sillä uudella lelulla.

Ja sen blogin voi päivittää pätkissäkin, sillä blogissani on tallennus.toiminto. Jos muksu vaatiikin seuraani kesken blogin päivityksen, niin ei muuta kun blogitallennus ja jatkan kun aikaa taas on.
 

Yhteistyössä