mua pelottaa äidin reaktio kun kerron raskaudestani:(

  • Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti
surusilmä
2 lasta jo ennestään ja kumastakin lapsesta kun olen kertonut odottavani on vastaus ollut
tee abortti
oliko vahinko
mite meinaat jaksaa
sähän olet kun lestaadiolaiset yms..

kurjaa kun ei voi sitten raskaudesta nauttia kun äiti hiillostaa ja hermoilee.
ikinä ei meidän lapsia joudu hoitaa eikä usein heitä edes näe joten en ymmärrä mitä se on häneltä pois jos minä lapsia teen.
 
Piika-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Älä kerro :whistle:

Miksi sun pitäisi, jos äitisi on tuollainen?
Peesi.

Mullekin kolmatta odottaessani ehdotti äitini laihdutuskuuria kun olin 7. kuukaudella... Kun siis oli aika tyly kahdella ensimmäisellä kerralla.

Ainut lohtu on se, että mummona hän on kyllä ihan kelvollinen.
 
ap
sitä mietinkin jotta jätänkö kertomatta vain ja kun itse huomaa joskus jos huomaa ennen vauvan syntymää niin siten sanon että en viitsinyt kertoa koska suuttuu kuitenkin ja pilaa raskauteni.
 
:(
Mun äiti melkeen sai sydärin kun 16 vuotiaana kerroin ekan kerran, ihan ok ja ymmärrettävää. 18 vuotiaana kun kerroin odottavani toista, ei tuolloinkaan onnitellut vaan vastaus oli "mitä sä oikein ajattelet (vihaisesti sanottuna)"

Taitaa olla ihan sama koska lapsen saan seuraavaksi niin onnellinen ei voi olla.

Kerron, ja jos reaktio on sama, en mainitse koko raskaudesta, saati lapsen syntymästä hänelle enää, tee samoin. Kerro vaikka puhelimessa äitilles niin ei tartte jäädä tilanteeseen
 
vieras
minäkin varmaan jättäisin kertomatta... saispa nauttia raskaudesta siihen asti ainakin kunnes tajuaa.. Voipi olla että hermostuu silti, ja ihmettelee mikset kertonut, mutta tuohon sulla vastaus taitaa olla..
 
en itsekään
kertonut. Asian salaaminen oli helppoa koska asutaan eri paikkakunnalla porukoista, eikä näillä ole ketään tuttuja siellä missä nyt asumme. Synnäriltä ilmoitettiin asia että tyttö tuli kahden poikamme seuraksi ja luuri sitten kiinni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sitä mietinkin jotta jätänkö kertomatta vain ja kun itse huomaa joskus jos huomaa ennen vauvan syntymää niin siten sanon että en viitsinyt kertoa koska suuttuu kuitenkin ja pilaa raskauteni.
Jos et halua kertoa, niin mikäs pakko :) Eiköhän äitisi sen hyvissä ajoin ennen synnytystä huomaa, jos kuitenkin näette suhteellisen usein. Enkä kannusta "kiukuttelemaan" äidillesi (kertomaan, että pilaat raskauteni tms.). Toteat vain että jep, näin on asianlaita, olen raskaana, eikös olekin hienoa. :)
 
riski
siin voi olla että hermostuvat, näin kävi meillekin kun laitettiin känny pariksi viikoksi pois päältä kokonaan syntymästä ilmoittamisen jälkeen että saadaan kotiutua rauhassa sekä nauttia olosta perheen kesken. Oli äiti soitellut sukua läpi ja mouhonnut uudesta vauvasta miksi ei hänelle ole kerrottu mitään. Sellaista draamaa että tyyliin kaikki muut tiesivät mutta minua pidettiin pilkkana.
 
että johtuisko
äitien vihaisuus siitä ettei itse enää voi kokea sitä onnea mitä raskaaksi tuleminen tuo tullessaan? On varmasti loukkaavaa kun oma tytär on raskaana mutta se ei oikeuta käyttäytymään huonosti.
 
sumuharmaa
Alkuperäinen kirjoittaja että johtuisko:
äitien vihaisuus siitä ettei itse enää voi kokea sitä onnea mitä raskaaksi tuleminen tuo tullessaan? On varmasti loukkaavaa kun oma tytär on raskaana mutta se ei oikeuta käyttäytymään huonosti.
Ei mun äidillä. Ei ole koskaan ollut äitityyppiä, minutkin hoiti pääasiassa muut ihmiset.
Ap, en ole kertonut äidille raskauksista, jossain vaiheessa huomannut ja sitten ilkeillyt. Yritän elää omaa elämääni ja kovettaa vähän itseäni, etten välittäis.
 

Yhteistyössä