mua surettaa meidän neidin puolesta..PPH:sta !!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Ja oi..olen miettinyt..olen miettinyt,mutta mä en jätä mun lasta vain ajatuksen tasolle..
Mä haluan yrittää saada hänen oloaan helpotettua...
Koska mun syytähän tää on,et joutuu lapsi olee hoidossa..
"minä huono äiti..olen kotona tai koulussa ja töissä..aina jollain löytyy morkattavaa"
sinun syytä että joutuu oleen hoidossa, eli oikein etsimällä etsit epäkohtia. Hoidat itse kakarasi. Ei hoitajalla voi jäädä mehuja enää 3 muulle lapselle, omalle perheelle ym. kun puristat koko ajan hänestä lisää voimia ainoastaa yhdelle lapselle.
 
Lokki
Yksi mukava vaihtoehto vaipalle on myös kuivaksiopetteluhousut,eli lukeutuu kestovaippoihin....Ovat siis kuten pikkuhousut,mutta näissä on ommeltuna sen verran enempi kangasta,että sellaset pienet liraukset jotia lapsilta joskus pääsee enneku ehtii vessan imee kyllä. Ihan kivat talvella toppapuvun alla,vaikak eivät vaippa olekaan. Isoja pissoja eivät siis ime kuten vaipat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Yksi mukava vaihtoehto vaipalle on myös kuivaksiopetteluhousut,eli lukeutuu kestovaippoihin....Ovat siis kuten pikkuhousut,mutta näissä on ommeltuna sen verran enempi kangasta,että sellaset pienet liraukset jotia lapsilta joskus pääsee enneku ehtii vessan imee kyllä. Ihan kivat talvella toppapuvun alla,vaikak eivät vaippa olekaan. Isoja pissoja eivät siis ime kuten vaipat.
Siinä on vaan se että lapsi on jo oppinut kuivaksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja aivan:
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Ja totta kai mä mietin AINA ensimmäisenä oman lapseni etua ja mikä hänelle on parasta!!!!
Niin, että muiden lapsista viis!
Niin just. Mä ainakin sanon, että muiden lapsista viis jos se aiheuttaisi kehityksellistä taantumaa. Siitä, että muut tulevat usein sisälle mukaan ei taannuta heidän kehitystään niin kuin se, että kuivaksi oppinut lapsi "pakotetaan" pissimään housuun.
Suostuisko arvoisa "Aivan" pukemaan lapsensa takaisin vaippoihin, että mun lapsi voisi olla ulkona 3 tuntia putkeen (ap:n lapsihan osasi pidättää sen ajan)? :saint:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Juuri nuoren äidin röyhkeyttä nauraa vakaville asioille.
Vieras ET taida itse ymmärtää asiaa mistä puhutaan vaan sulla on vieraana halu tulla omaa pahaa oloasi purkamaan vittuilemaan muille!
Mieti omalle kohdalle, sulla 4 lasta hoidossa ja joka ilta jokaisen kanssa olisi tunnin palaveri, raskaan päivän päälle. Jostain ihmeasiasta, koska mammoilla syyllisyys siitä, että lapsi "joutuu olla hoidossa".

aivan sama asia vanhusten kanssa, syyllisyys vaivaa keski-ikäisiä, kun eivät itse välitä vanhuksistaan, ja syyllistetään ja valitetaan joka asiasta.
 
Mä en naura tälle asialle..!!
Nauran sulle:)

Mä olen kyllä keskustellut ammatti ihmisten kanssa asiasta ja mä en ole heidän mielestään ollenkaan röyhkeä nuori äiti..vaan fiksu nuori äiti joka on huolissaan lapsensa hyvin voinnista ja haluaa tehdä asioille jotain/ ottaa selvää mistä tietyt asiat johtuu..

Minä en ole halunnut tästä mitään tappelu ketjua..
Halusin vain kysyä neuvoja ihmisiltä joilla on saattanut olla samankaltaisia kokemuksia,ihmisiä joilla on enemmän kokemusta jne..

Sitä vaan eräs ei tunnu tajuavan.. ja se minua huvittaa..se,että sinä lyttäät ihmistä joka on huolissaan omasta lapsesta..
Minulle oma lapseni ja hänen hyvinvointi on tärkeä asia jos mikä!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja aivan:
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Ja totta kai mä mietin AINA ensimmäisenä oman lapseni etua ja mikä hänelle on parasta!!!!
Niin, että muiden lapsista viis!
Niin just. Mä ainakin sanon, että muiden lapsista viis jos se aiheuttaisi kehityksellistä taantumaa. Siitä, että muut tulevat usein sisälle mukaan ei taannuta heidän kehitystään niin kuin se, että kuivaksi oppinut lapsi "pakotetaan" pissimään housuun.
Suostuisko arvoisa "Aivan" pukemaan lapsensa takaisin vaippoihin, että mun lapsi voisi olla ulkona 3 tuntia putkeen (ap:n lapsihan osasi pidättää sen ajan)? :saint:
Mutta mistä riittää perhepäivähoitajat tällä menolla? työ on todell uuvuttavaa jo ilman, että yhden takia juostaan sisälle ulos sisälle ulos.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Mä en naura tälle asialle..!!
Nauran sulle:)

Mä olen kyllä keskustellut ammatti ihmisten kanssa asiasta ja mä en ole heidän mielestään ollenkaan röyhkeä nuori äiti..vaan fiksu nuori äiti joka on huolissaan lapsensa hyvin voinnista ja haluaa tehdä asioille jotain/ ottaa selvää mistä tietyt asiat johtuu..

Minä en ole halunnut tästä mitään tappelu ketjua..
Halusin vain kysyä neuvoja ihmisiltä joilla on saattanut olla samankaltaisia kokemuksia,ihmisiä joilla on enemmän kokemusta jne..

Sitä vaan eräs ei tunnu tajuavan.. ja se minua huvittaa..se,että sinä lyttäät ihmistä joka on huolissaan omasta lapsesta..
Minulle oma lapseni ja hänen hyvinvointi on tärkeä asia jos mikä!
Fakta on, että vain yhden lapsen voi hoitaa täydellisesti, ei useampaa.
Kompromisseja on tehtävä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Juuri nuoren äidin röyhkeyttä nauraa vakaville asioille.
Vieras ET taida itse ymmärtää asiaa mistä puhutaan vaan sulla on vieraana halu tulla omaa pahaa oloasi purkamaan vittuilemaan muille!
Mieti omalle kohdalle, sulla 4 lasta hoidossa ja joka ilta jokaisen kanssa olisi tunnin palaveri, raskaan päivän päälle. Jostain ihmeasiasta, koska mammoilla syyllisyys siitä, että lapsi "joutuu olla hoidossa".

aivan sama asia vanhusten kanssa, syyllisyys vaivaa keski-ikäisiä, kun eivät itse välitä vanhuksistaan, ja syyllistetään ja valitetaan joka asiasta.
Menee kyl mun mielestä jo aiheen ohi sori! Tuskimpa sä omalleskaan rupeat laittamaan takaisin sen jälkeen kun on jo kuivaks oppinut minkään palavereitten takia! Tarhassa lähtökohta ainakin on se että siitä vaipasta päästään eroon. Vahinkoja nyt sattuu vaikka 5 vuotiaillakin. Pitäiskö niillekkin sitten sen takia laittaa vaippa takaisin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Mä en naura tälle asialle..!!
Nauran sulle:)

Mä olen kyllä keskustellut ammatti ihmisten kanssa asiasta ja mä en ole heidän mielestään ollenkaan röyhkeä nuori äiti..vaan fiksu nuori äiti joka on huolissaan lapsensa hyvin voinnista ja haluaa tehdä asioille jotain/ ottaa selvää mistä tietyt asiat johtuu..

Minä en ole halunnut tästä mitään tappelu ketjua..
Halusin vain kysyä neuvoja ihmisiltä joilla on saattanut olla samankaltaisia kokemuksia,ihmisiä joilla on enemmän kokemusta jne..

Sitä vaan eräs ei tunnu tajuavan.. ja se minua huvittaa..se,että sinä lyttäät ihmistä joka on huolissaan omasta lapsesta..
Minulle oma lapseni ja hänen hyvinvointi on tärkeä asia jos mikä!
Fakta on, että vain yhden lapsen voi hoitaa täydellisesti, ei useampaa.
Kompromisseja on tehtävä.
tuo että jo kuivaksi oppineelle vaippa laitettaisiin vahingon sattuessa vaippa takaisin niin se ei ole oikea. Meil oli hiton vaikea taival päästä siitä vaipasta eroon ensinnäkään. Ja mun mielestä röppö on toiminut täysin oikein!
 
Jellonainen harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Yksi mukava vaihtoehto vaipalle on myös kuivaksiopetteluhousut,eli lukeutuu kestovaippoihin....Ovat siis kuten pikkuhousut,mutta näissä on ommeltuna sen verran enempi kangasta,että sellaset pienet liraukset jotia lapsilta joskus pääsee enneku ehtii vessan imee kyllä. Ihan kivat talvella toppapuvun alla,vaikak eivät vaippa olekaan. Isoja pissoja eivät siis ime kuten vaipat.
Siinä on vaan se että lapsi on jo oppinut kuivaksi?
Kuivaksiopetteluhousut olisivat sellainen keskitien ratkaisu: ei märkiä housuja, muitta ei myöskään kehotus lapselle alkaa taas pissata vaippaan. Päin vastoin, lastahan voi auttaa se, että hänelle vakuutetaan ettei haittaa jos vahingossa pääsee pissa, koska "uusien pikkuhousujen" takia eivät vaatteet kastu. Lapsi saattaa nyt kärsiä pidätysongelmista juuri sen vuoksi että asiasta on nyt tehty niin iso juttu.
 
kylli-täti
mutta ymmärrän hitsin hyvin myös pph:n työtä. Jokin kompromissi olisi hyvä nyt löytää. Päiväkodissahan on useita ihmisiä pihalla, että joku pääsee aina sisään vessaan lapsen kanssa tai myös niin, ettei pääse. Olen minäkin hakenut lapseni joskus märkänä/kakat vaipassa jne. Esikoisen kohdalla jouduin tekemään kompromisseja koska en voinut hoitaa häntä itse, nyt kuopuksen kanssa nautin kun voin olla hänen kanssaan pidempään kotona. Toivottavasti löydätte parhaan mahdollisen ratkaisun!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Yksi mukava vaihtoehto vaipalle on myös kuivaksiopetteluhousut,eli lukeutuu kestovaippoihin....Ovat siis kuten pikkuhousut,mutta näissä on ommeltuna sen verran enempi kangasta,että sellaset pienet liraukset jotia lapsilta joskus pääsee enneku ehtii vessan imee kyllä. Ihan kivat talvella toppapuvun alla,vaikak eivät vaippa olekaan. Isoja pissoja eivät siis ime kuten vaipat.
Siinä on vaan se että lapsi on jo oppinut kuivaksi?
Kuivaksiopetteluhousut olisivat sellainen keskitien ratkaisu: ei märkiä housuja, muitta ei myöskään kehotus lapselle alkaa taas pissata vaippaan. Päin vastoin, lastahan voi auttaa se, että hänelle vakuutetaan ettei haittaa jos vahingossa pääsee pissa, koska "uusien pikkuhousujen" takia eivät vaatteet kastu. Lapsi saattaa nyt kärsiä pidätysongelmista juuri sen vuoksi että asiasta on nyt tehty niin iso juttu.

No voihan se olla noin mutta en näe mitään syytä siihen noihinkaan. Mun lapseni ei ainakaan suostuis siihen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja aivan:
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Ja totta kai mä mietin AINA ensimmäisenä oman lapseni etua ja mikä hänelle on parasta!!!!
Niin, että muiden lapsista viis!
Niin just. Mä ainakin sanon, että muiden lapsista viis jos se aiheuttaisi kehityksellistä taantumaa. Siitä, että muut tulevat usein sisälle mukaan ei taannuta heidän kehitystään niin kuin se, että kuivaksi oppinut lapsi "pakotetaan" pissimään housuun.
Suostuisko arvoisa "Aivan" pukemaan lapsensa takaisin vaippoihin, että mun lapsi voisi olla ulkona 3 tuntia putkeen (ap:n lapsihan osasi pidättää sen ajan)? :saint:
Mutta mistä riittää perhepäivähoitajat tällä menolla? työ on todell uuvuttavaa jo ilman, että yhden takia juostaan sisälle ulos sisälle ulos.
Mitä enemmän asiasta tiedotetaan/valitetaan niin sitä enemmän parannuksia/muutoksia. Tuskin se, että lapset laitetaan vaippoihin töitä helpottamaan tuo alalle lisää tekijöitä (siis hoitajia). Onhan näillä hoitajillakin esimies ja varmasti joku liitonkaltainen organisaatio mihin voi myös valittaa jos työ kuormittaa kohtuuttomasti (siihen mistä maksetaan). Veikkaan, että hoitajakin voisi ilmoittaa lapsen taritsevan erityishoitoja, joilloin hänelle etsitään tarpeitaan vastaava paikka. Ja se etsintähän ei ole hoitajan vastuulla.
En nyt viittaa tällä ap:n tapaukseen. Ihan yleisesti jorisen :xmas:
 
Jellonainen harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
No voihan se olla noin mutta en näe mitään syytä siihen noihinkaan. Mun lapseni ei ainakaan suostuis siihen!
Siis miten ei suostu? Nehän näyttävät pikkuhousuilta, eikä kukaan _käske_ niihin pissata.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
No voihan se olla noin mutta en näe mitään syytä siihen noihinkaan. Mun lapseni ei ainakaan suostuis siihen!
Siis miten ei suostu? Nehän näyttävät pikkuhousuilta, eikä kukaan _käske_ niihin pissata.
Kun se on aina minä minä minä ja mun kakara ja oma napa, muista viis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
No voihan se olla noin mutta en näe mitään syytä siihen noihinkaan. Mun lapseni ei ainakaan suostuis siihen!
Siis miten ei suostu? Nehän näyttävät pikkuhousuilta, eikä kukaan _käske_ niihin pissata.
Kun se on aina minä minä minä ja mun kakara ja oma napa, muista viis.
Sanoo hän kenen lapsen ulkoilua häiritsee toisten lasten tarpeet. Kun hän ei saa, hän ei saa, hän ei saa.... määrätä koko porukan tahtia :LOL:

Ihanan katkeraa toi sun avautuminen! Miksi otat tämän niin henkilökohtaisesti?
 
Mä todella toivon että jos mun lapsi on hoitajalle liika rasite jne ,
että hoitaja sen mulle kertoisi ni voisin hankkia hoitopaikan tytölle..
sellasen hoitopaikan jossa tyttöni ei olisi rasite!

Mä aion joka tapauksessa katsoa tämän eteen päin..miten asia menee..
jos ei ala luonnistuu ni kyllä varmaankin päiväkotiin haen.. ( sinne alunperinkin olisin tytön halunnut )

Ja mä edelleen olen sitä mieltä,et jos me hoitajan kaa löydetään molemmille sopiva ratkaisu yhdessä joka edistää mun tyttären kasvua,hoidon toteuttamista...
Se on helpotus hoitajalle,mulle sekä mun tyttärelle! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
No voihan se olla noin mutta en näe mitään syytä siihen noihinkaan. Mun lapseni ei ainakaan suostuis siihen!
Siis miten ei suostu? Nehän näyttävät pikkuhousuilta, eikä kukaan _käske_ niihin pissata.
Kun osaa käydä pöntöllä pissalla ja kakalla ni eikai yli 3v asian ymmärtävä enään suostuis siihen edes. Miettikääpä itse! Ei ne ole aivottomia kaippa ne tietää kumpi niistä on mukavampaa!
 
Siis voi hyvää päivää mikä tuolla harmaalla vieraalla on ongelmana? :eek: :eek:
Tuolla ylhäällä on kuule sellainen kohta kuin "Aloita uusi keskustelu", voit tehdä ihan oman ketjun sille pahalle olollesi. Saatat ehkä jopa saada vinkkejä siihen miten haetaan apua kun on noin huono olla :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
No voihan se olla noin mutta en näe mitään syytä siihen noihinkaan. Mun lapseni ei ainakaan suostuis siihen!
Siis miten ei suostu? Nehän näyttävät pikkuhousuilta, eikä kukaan _käske_ niihin pissata.
Kun se on aina minä minä minä ja mun kakara ja oma napa, muista viis.
Sanoo hän kenen lapsen ulkoilua häiritsee toisten lasten tarpeet. Kun hän ei saa, hän ei saa, hän ei saa.... määrätä koko porukan tahtia :LOL:

Ihanan katkeraa toi sun avautuminen! Miksi otat tämän niin henkilökohtaisesti?
Helmat korvissa tarkoititko mua vai tota toista?
 

Yhteistyössä