mua surettaa meidän neidin puolesta..PPH:sta !!

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
No voihan se olla noin mutta en näe mitään syytä siihen noihinkaan. Mun lapseni ei ainakaan suostuis siihen!
Siis miten ei suostu? Nehän näyttävät pikkuhousuilta, eikä kukaan _käske_ niihin pissata.
Kun se on aina minä minä minä ja mun kakara ja oma napa, muista viis.
Sanoo hän kenen lapsen ulkoilua häiritsee toisten lasten tarpeet. Kun hän ei saa, hän ei saa, hän ei saa.... määrätä koko porukan tahtia :LOL:

Ihanan katkeraa toi sun avautuminen! Miksi otat tämän niin henkilökohtaisesti?
Helmat korvissa tarkoititko mua vai tota toista?
Tota tummennettua tuossa.
Sori, olisi pitänyt heti tummentaa :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
No voihan se olla noin mutta en näe mitään syytä siihen noihinkaan. Mun lapseni ei ainakaan suostuis siihen!
Siis miten ei suostu? Nehän näyttävät pikkuhousuilta, eikä kukaan _käske_ niihin pissata.
Kun se on aina minä minä minä ja mun kakara ja oma napa, muista viis.
Sanoo hän kenen lapsen ulkoilua häiritsee toisten lasten tarpeet. Kun hän ei saa, hän ei saa, hän ei saa.... määrätä koko porukan tahtia :LOL:


Ei mitään:)
Ihanan katkeraa toi sun avautuminen! Miksi otat tämän niin henkilökohtaisesti?
Helmat korvissa tarkoititko mua vai tota toista?
Tota tummennettua tuossa.
Sori, olisi pitänyt heti tummentaa :xmas:
 
hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta mistä riittää perhepäivähoitajat tällä menolla? työ on todell uuvuttavaa jo ilman, että yhden takia juostaan sisälle ulos sisälle ulos.

hmm.. mites nää muutamat kommentoijat?? sitten kun olette itse vanhoja ja kenties hoidon tarpeessa, suostutteko pissimään ja kakkiimaan vaippoihinne, ettei nämä ylityöllistetyt ja rasitetut hoitajat joudu huhkimaan teidänkään takianne.?

oli kiire tai ei, niin kyllä noin pissatushommat yms hoidetaan sen hoidettavana olevan näkökulmasta, ei vain oman jaksamisen mukaan. tai ainakin minä hoidan :)
 
ei malta olla osallistumatta
Hienoa ap, että saitte kuitenkin tuon vaippa-asian kuntoon! Eiköhän ne keskustelemalla muutkin vessa-asiat siitä sitten selviä. Eikös tuo hoitosuhde vielä kuitenkin ollut aika lyhyt iältään? Eli vielä sekä hoitaja että lapsi opettelevat toistensa tavoille.

Ja mitä tulee noihin ikäviin kirjoituksiin, että sä olisit itsekäs, kun ajattelen vain oman lapsesi parasta, niin älä niistä välitä. Kyllä se vaan niin on, että se pph:n työ on kuitenkin _työtä_, ei mitään leppoisia ulkoilulenkkejä tai retkiä kilometrien päähän. Lasten ehdoilla se on mentävä. Eipä kovin monen muunkaan alan työntekijä aina työssään viihdy eikä aina asiat mene niin kuin työntekijä itse haluaa vaan niinkuin esimies/ohjeet ja säännöt/laki vaatii ja tulee tilanteita, joissa joutuu vähän enempi sumplimaan. Kyllä se pph:n tehtävä on järjestää päiväohjelmansa niin, että myös se tiheämmin vessassa käyvä lapsi pääsee tarvittaessa sinne vessaan.

Mä arvostan kyllä suuresti perhepäivähoitajan työtä ja enemmistöä hoitajistakin. Valitettavasti ne muutamat ikävät tapaukset sitten tuppaavat pilaamaan kaikilta maineen ja aiheuttaa ennakkoluuloja muitakin hoitajia kohtaan.

Suosittelen avoimuutta ja rehellisyyttä hoitajan kanssa toimimiseen. Toivottavasti saatte hoitosuhteen toimimaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja röppö:
Toivon,et toi harmaana päätään aukova ei ole pph joka ei jaksa hoitaa nitää lapsia.
Eikä käyttää varsinkaan pissalla koska se on kauhee vaiva.. :whistle:
No henkilö kohtaisesti mul oli ainoo se että kuopus pääsi tarhaan. Meil esikoisen tapahtumien takia ei suosita pph:ta ainakaan kun menee noin 3v tai ekaa kertaa hoitoon yleensäkkään. Ja että mitä itse tällä alueen pph tiedän ni ei kiitos! Toki tiedän ja on kokemusta todella hyvästäkin pph:sta mut kaikki ei niin ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Kun osaa käydä pöntöllä pissalla ja kakalla ni eikai yli 3v asian ymmärtävä enään suostuis siihen edes. Miettikääpä itse! Ei ne ole aivottomia kaippa ne tietää kumpi niistä on mukavampaa!
Siis ne kuivaksiopetteluhousut ovat vain vahinkojen varalta (joita ap:n lapsellakin on syystä tai toisesta ilmeisesti sattunut usein), ne eivät mitenkään estä käymästä potalla. Hoitajaa helpottaa kun tietää että jonkinlainen "varmistus" on ulkonakin, ettei koko ajan tarvitse vahtia koska lasta pissattaa (jos ei edes tule sanomaan että nyt on pissahätä ).
 
Juu rehellisyydellä ja avoimuudella ollaan hyvään alkuun päästy ja tosiaan ei ole vielä kauaa ollut lapsi tuolla hoidossa joten onhan se totuttelua molemmille..
Ja totta kai lapsi on suuren muutoksen keskellä oltuaan reilu kolme vuotta kotona kanssani:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Kun osaa käydä pöntöllä pissalla ja kakalla ni eikai yli 3v asian ymmärtävä enään suostuis siihen edes. Miettikääpä itse! Ei ne ole aivottomia kaippa ne tietää kumpi niistä on mukavampaa!
Siis ne kuivaksiopetteluhousut ovat vain vahinkojen varalta (joita ap:n lapsellakin on syystä tai toisesta ilmeisesti sattunut usein), ne eivät mitenkään estä käymästä potalla. Hoitajaa helpottaa kun tietää että jonkinlainen "varmistus" on ulkonakin, ettei koko ajan tarvitse vahtia koska lasta pissattaa (jos ei edes tule sanomaan että nyt on pissahätä ).
No juu mutta rohkaiseeko nekään sitä lasta? Meillä ainakin tarhan kanssa yhteispeli kun opeteltiin tuohon kuivuuteen että ne vahinkot tulee housuun sitten sekä kotona ja tarhassa. Ainoastaan kun oli talvi vaippaa käytettiin ulkona. Mutta muuten ei! En tiedä mutta näin meillä ja tosiaankaan tarhassa ei pissavahingoista tressata ja miksi tavallaan vähän takapakkiakin tuossa tehdään jos muutaman pissavahingon jälkeen lykättäisiin vaippa takaisin? Itse en ainakaan suostuis siihen! Oli jo muutenkin vaikea taival siihen kuivuuteen!
 
miettikää
Jos kaikki pph:n hoitolasten vanhemmat eivät haluaisi vahinkoja tekevän lapsensa enää käyttävän hoidossa vaippoja. Siinä saisi hoitaja pestä mattonsa ja lattiansa ja patjansa vähän väliä ja varmaan vielä palkattomalla ajalla. Vai olisikohan se siivousaika pois lastenne hoidosta?
 
Tottakai kannattaa hiukka tarkkailla lapsen juttuja ja reaktioita aina. Mutta luultavasti kyseessä voi olla tämän tietyn pikkuisen tapa reagoida yleensä siihen, että hoitoon "joutuu". Mun nuorin poika oli kanssa pitkään kotona. Ja ihan reipas tarhalainen hänestä tuli. Mutta esim. ei KOSKAAN kakkaa tarhassa. Jos ylitsepääsemätön hätä joskus tuli, niin kakkasi housuihin. Joku ihme intimiteettisuoja hänellä tuo. Et kaikkia kotkotuksia muksuilla voi olla. Ja tiedän, että hoitopaikka on suorastaan loistava. Samat hoitajat on hoitanut isompiakin poikiani aikoinaan.
 
Just tulin hakemasta tyttöä hoidosta ja siinä pihalla juttelin hoitajan kanssa.
Hoitaja oli hakenut päivällä hoidosta työpapereita muksujen kaa ja pomoltaan kysysnyt mieleipidettä tähän tilanteeseen ja pomokin olo ollut sitä mieltä,et ei vaippaa :)

Tää päivä oli mennyt muutenkin kuulemma paljon paremmin...
 

Yhteistyössä