Muistaako työnantaja teitä jouluna mitenkään?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Me ollaan aiempina vuosina saatu postimerkkejä näin joulun alla, mutta tänä vuonna ei tule niitäkään, kun ei ole kuulemma varaa. Silloin kun Postille aikanaan tulin töihin, niin joululahjana oli vuoden lehtitilaus, jonka sai tietyistä lehdistä valita. Sitten tota tilausta lyhennettiin puoleksi vuodeksi ja kun kuulemma työntekijät eivät siihen olleet tyytyväisiä, niin lopetettiin koko juttu. Lisäksi saatiin arkillinen joulumerkkejä. Pari vuotta sitten tuli arkillinen joulumerkkejä ja 10kpl ykkösluokan merkkejä. Viime vuonna saatiin vain 10kpl ykkösluokan joulumerkkejä ja tänä vuonna ei tule sitten niitäkään.

Jouluruoalla saadaan käydä, kuka vain sinne ehtii ja pääsee. Mulla se hyvä tilanne, että olen töissä ihan ruokapaikan lähellä, että on helppo päästäkin, mutta ne joilla on parikymmentä kilsaakin matkaa tonne, niin ei sitä niin vain käydäkään jouluruoalla, etenkin kun se on viikon kiireisimpinä päivinä.
 
Amis
No pikkujoulujuhlat tietty, varataan koko yökerho ja Roope Salminen & koirat soittaa.
Joululahjaksi tänä vuonna 45€ lahjakortti XXL:n ja joulukonsertti.
Itse vien oman porukan firman piikkiin syömään ravintolaan, ja pomo vie meidät taas johonkin toiseen ravintolaan syömään (Joku tasokas paikka, ei mitään Chico's)
Firma muistaa vielä jotenkin...

Lisäksi yhteistyökumppaneilta, viiniä, teatterilippuja jne.
 
vierailija
Ei muista mitenkään. Joinakin vuosina on saatu käydä syömässä työpaikkaruokalassa joululounas firman piikkiin (á noin 6e), joskus ei sitäkään.

Yksityinen it-alan firma
 
Tuskinpa muistaa. Aikaisempina ollaan saatu jotain pikkulahjuksia, esim. fleecetakkia ja karvalakkia, mutta nyt tuntuu jääneen muistamiset. Enää ei etes pyöreitä vuosia täyttäessä saa mitään muistoksi. Aikaisemmin sai.
 
vierailija
Ei pikkujoulua, ei lahjuksia. Firman tarjoama jouluruoka, mut kun ei saada työpaikalta poistua ruokalaan, niin vapaapäiväläiset/ilta -ja yövuorolaiset voivat omalla ajallaan käydä ruokailemassa ;)
 
vierailija
Pikkujoulut järjestetään itse työpaikalla nyyttäriperiaatteella. Joskus ollaan saatu työnantajan tarjoamat riisipuuro, glögia, joulutorttua ja pipareita, mutta ei joka vuosi. Ei ruokaa, eikä muutakaan lahjuksia ole ollut koskaan.

Työantajan joululahja työntekijöille taitaa olla se, että YT:n tuloksista kerrotaan vasta tammikuussa.
 
vierailija
Meillä oli jo pikkujoulut (jääkiekko-ottelussa päivällinen seisovasta pöydästä ja viinit ja kaljat mitä halus). Joulun alla on vielä joululounas ja tn. joku pieni joululahja arvoltaan 30...50€.
 
xcv
Pienimuotoiset pikkujoulut meillä oli ja joululounas saadaan viikon päästä. Muuten ei mitään. Ihan riittävä näinkin mielestäni, tuo pikkujoulukin vähän turhis jos säästää pitää.
 
vierailija
Meillä firma järjestää joka vuosi pikkujoulut. Yleensä joku ravintola ja kaikki ovat ykköset päällä. Lisäksi saadaan joululahjat. Tänä vuonna on vielä työpåaikalla yhteinen joulupuuro aamiainen...
Meillä on myös järjestetty koulutuksia, virkistyspäiviä ja muita pikkutilaisuuksia. Eläkkeelle jäädessä saa läksiäislahjan. Samoin äitiyslomalle jääviä muistetaan lahjakortilla / lahjalla. Pieni yksityinen yritys pääkaupunkiseudulla...
Mitä olen kuullut / lukenut niin aika hyvin "lahjotaan" työntekijöitä..
 
vierailija
Minusta työnantajan ei ole millään lailla velvollisuus lahjoa työntekijöitä. Palkka riittää. Eikait työnantaja mikään hyväntekijäisorkanisaatio ole. Sille tehdään töitä ja tehdystä työstä saa palkan. Enkä ymmärrä että työnantajan pitäis järkätä kaikenmaailman kekkereitä, pikkujouluja ja virkistyspäiviä alaisille. Jokainen hoitaa itse ne omalla vapaa-ajalla. Töissä tehdään töitä eikä huvitella.
 
vierailija
Ei saada lahjoja. Työnantaja ilmoitti että tänä vuonna ne rahat mitkä menisi työntekijöiden lahjoihin annetaan TAYS:in lasten osastolle. Hyvä niin, meillä on firmassa yli 500 työntekijää eli summa on aika iso.
 

Yhteistyössä