muistakaa kirppistelijät että kirppishinta on kirppishinta.

  • Viestiketjun aloittaja "sisi"
  • Ensimmäinen viesti
"tintti"
juu,saman olen huomannut minäkin..mutta ei kai voi mitään jos rahanahneus iskee.. :))))))
ja kun se oman kullanmurun vaate on omissa silmissä niin kultaa,vaikka muille ei kelpaa edes mökkivaatteeksi..no saavat kantaa aarteensa takaisin kotiin.
kyllä se täytyisi muistaa että vaatteet on yleensä käytettyjä,ja ostajalle niillä ei ole minkäänkaista tunnearvoa.
 
niih
hah, jos minulta on jäänyt uusi vaate.. en myy sitä 1€.
Uudesta pudotan noin puolet pois. Esim. reiman takista (uusi) pyysin 15€ ja kaupaksi meni. Ostan mielummin hieman halvemmalla kirp. kuin kaupasta, jos kyseessä uusi tuote.
 
--
No tottahan toki hinnan ymmärtää, jos vaate ON uusi!!
Mutta jos kaikki kulahtaneetkin ryysyt maksaa useamman euron kipale, niin sinne saavat jäädä kirppispöytään!!
Oma tapani on, että mietin vaatteelle sellaisen hinnan, jonka olisin valmis myös itse maksamaan kirpparilla. Joten halvalla menee, vaan eikös kirpparilla olekin tarkoitus päästä vanhoista tavaroista erooon!?!?

Monesti muuten merkki on joka määrää hintaa: paskanen ja melkein puhkikulunut Reimatec-haalari ja hintaa yleensä 20e, jos ei enemmän - mutta sehän on REIMATEC!!! :D
 
Kisumama
Itse myyn uusiakin vaatteita eurolla, parilla. Haluan päästä siitä eroon enkä kantaa takas kotiin.

Nauratti kun viereisessä pöydässä mamma möi hemmetin rumia ja kuluneita ryysyjään tyyliin venyneet äitiyshousut leveine lahkeineen, 12 e. Eipä käynyt kauppa sen mamman pöydäs :D
 
"vieras"
Olen kirpputorien suurkuluttaja ja tiedän tarkkaan, mitä mistäkin kannattaa maksaa.
Nyrkkisääntönä on, että jo 2-3 vaatetta/tavaraa pöydästä katsomalla selviää koko pöydän hintapolitiikka. Jos nämä tuotteet ovat ylihinnoiteltuja, jätän pöydän tarkemman tutkimisen saman tien siihen.

Jos taas ne kaksi-kolme ensin tutkimaani tuotetta on oikein hinnoiteltu, katson pöydän tarjonnan huolellisesti läpi ja yleensä ostan paljon.

Jos pöytä on ylihinnoiteltu, sekoitan sen yleensä perin pohjin...Halvassa pöydässä taas järjestelen tuotteet :D

Hullulla on halvat huvit, idiootilla ilmaset :D.
 
"vieras"
No vähän samaa olen itsekkin ihmettyt ajoittain että "merkki" määrää sen hinnan. Ts jostain kulahtaneesta ja rikkinäisestä haalarista pyydetään maltaita kun kyseessä on jotain reimateciä. Muutenkin joskus ihmetyttää että ylipäätään myyntiin laitetaan todella huonokuntoisia vaatteita.
 
--
[QUOTE="vieras";25113215]Kaikista eniten huvittaa Me&i:n vaatteet. Olkoon miten pilalle pesty kulahtanut rätti, hintaa on pokkaa lyödä 20 €...MITÄ VITTUA??! :O[/QUOTE]

Meillä on muutama Me&I trikoopaita ollut ja ne meni pesussa lyhyiksi ja leveiksi :x Joten eipä niitä kehdannut edes kirpparille viedä. Mutta olen huomannut, että tässäkin tapauksessa se merkki määrää hinnan!!
 
Juu, en minäkään ymmärrä, että paidasta pyydetään kirppiksellä 6 euroa, menet kauppaan ja saat saman paidän uutena alle kympillä.

Ja vaikka olisikin joku kallis merkki, niin kirpparilla on vain tarkoitus päästä tavaroista eroon, ei tehdä hirmuista tiliä, mikä on nykypäivänä kyllä aika monelta unohtunut.
 
"Mina"
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;25113257:
Ja vaikka olisikin joku kallis merkki, niin kirpparilla on vain tarkoitus päästä tavaroista eroon, ei tehdä hirmuista tiliä, mikä on nykypäivänä kyllä aika monelta unohtunut.
Mä taas en ymmärrä, että kuka sen päättää mikä on kenellekin kirpparin tarkoitus? Entäs sitten jos joku haluaa tehdä siellä tiliä?

Mielestäni jokainen saa hinnoitella vaattensa juuri niin kuin haluaa. Jos on mielestäni liian kallis, niin en osta. Ihan sama logiikka kun muissakin kaupoissa. Ei se ole minulta pois, jos joku haluaa pyytää "ylihintaa". Luultavasti hän ei vaan saa sitten vaatetta kaupaksi.

Jokuhan saattaa viedä jonkun itselle rakkaan vaatteen sinne sillä periaatteella, että jos joku haluaa tästä maksaa tämän verran, niin sitten myyn, mutta muuten haluan säilyttää vielä itsellä..
 
"plop"
[QUOTE="Mina";25113394]
Jokuhan saattaa viedä jonkun itselle rakkaan vaatteen sinne sillä periaatteella, että jos joku haluaa tästä maksaa tämän verran, niin sitten myyn, mutta muuten haluan säilyttää vielä itsellä..[/QUOTE]

Mä laitoin viimeksi yhden aivan ihanan nuppipalapelin kirppikselle hintaan 8€. Minusta se kuva-aihe oli vaan niin ihana, etten olis millään raaskinu luopua. Ajattelin, että jos ei mene kaupaksi voin hyvillä mielin säilyttää vaikka lapsenlapsille (nuorin lapseni on nyt 3v ;) ). Muut nuppipelit oli 1€ hintaan, samankuntoisia. Joku osti se ihanan palapein :'( En tiedä vieläkään olenko tyytyväinen vai suruissani...
 
sfdgssdf
Nin, mulla on oikeasti vaikeaa hinnoitella kirppikselle vaatteita...
Kun tiedän että huutonetistä saisin niin ja niin paljon.
Esim pojan paita, josta huutiksessa maksetaan esim. 8e, niin kirppikselle laitan hinnaksi 4e, ja se tuntuu olevan liikaa.... mutta kun ei viittis 1-2e myydä sitä...

Miltä kuulostaa nämä hinnat?
Nyt laitoin lähestulkoon uudenveroisen Reimatecin takin myyntiin hintaan vähän vajaa 20e
Muita siistejä mageita pojan takkeja 6,50e

116cm:
Pojan todella siisti Bamse trikoo kauluspaita 4e
Siistimmät housut, hyväkuntoiset 3e
Rukka sadetakki 5e
Bamse huppari 3,80e


74cm Ticketin takki ja housut(ohutta materiaalia) 15e

Mutta katso ei mene...

Onneks on kirjoja ym. mikä menee kaupaks, vaatteet saan sitten myytyä huutiksessa pakettina 3x hintaan.... mutta ainahan voi yrittää myydä kirppiksellä...
 
116cm:
Pojan todella siisti Bamse trikoo kauluspaita 4e
Siistimmät housut, hyväkuntoiset 3e
Rukka sadetakki 5e
Bamse huppari 3,80e


74cm Ticketin takki ja housut(ohutta materiaalia) 15e

Mutta katso ei mene...

Onneks on kirjoja ym. mikä menee kaupaks, vaatteet saan sitten myytyä huutiksessa pakettina 3x hintaan.... mutta ainahan voi yrittää myydä kirppiksellä...
No kyl noi on suurin osa kalliita kirpalle.

Mitä kirjoja sulla on ollut ja mihin hintaan?
 
sfdgssdf
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;25113604:
No kyl noi on suurin osa kalliita kirpalle.

Mitä kirjoja sulla on ollut ja mihin hintaan?
Niin, mä tiedän et on kalliita, mut huvikseni kokeilen, mut halvemmallakaan en tosiaan viitti laittaa, ku laitan sit taas pakettina huutikseen, ja saan tuplasti tai kolminkertaisesti enemmän rahaa sieltä :)

Pääasiassa lasten kirjoja myynnissä, 0,50-3e. Usein ostan kirppikseltä kirjoja, ja sitten taas eteenpäin kiertoon ;)

JA tosiaan käyn itse paljon kirppiksillä, ja tiedän kyllä oikeasti hinnoista jotain, ja maksaisinkin itse sen verran mitä itse pyydän, jos yhtä hyväkuntoista/siistiä vaatetta tulis vastaan, mutta harvemmin tulee...
 
[QUOTE="Mina";25113394]Mä taas en ymmärrä, että kuka sen päättää mikä on kenellekin kirpparin tarkoitus? Entäs sitten jos joku haluaa tehdä siellä tiliä?

Mielestäni jokainen saa hinnoitella vaattensa juuri niin kuin haluaa. Jos on mielestäni liian kallis, niin en osta. Ihan sama logiikka kun muissakin kaupoissa. Ei se ole minulta pois, jos joku haluaa pyytää "ylihintaa". Luultavasti hän ei vaan saa sitten vaatetta kaupaksi.

Jokuhan saattaa viedä jonkun itselle rakkaan vaatteen sinne sillä periaatteella, että jos joku haluaa tästä maksaa tämän verran, niin sitten myyn, mutta muuten haluan säilyttää vielä itsellä..[/QUOTE]

Nimenomaan!!

Mikä se sellainen sääntö on, että kirppiksellä on vain tarkoitus päästä tavaroista eroon?

Aina välillä tätä kuuluu toitotettavan, mutta kai te nyt hyvät ihmiset ymmärrätte sen, että vaikka SINÄ ajattelet asiasta näin, ei kaikkien tarvitse ajatella samoin.

Mun ei tulisi pieneen mieleenikään nähdä sitä vaivaa ja rumbaa minkä kirppismyyminen tuotattaa vain siksi, että pääsen kamoista eroon. Näin siksi, että mulla on helpompikin keino. Mä vaan yksinkertaisesti annan ne jollakulle tarvitsevalle. Aina on ottajansa löytynyt, eli koskaan ei ole tarvinnut siksi tavaraa roskiin heittää, etei se ole kenellekään kelvannut.

Jos ja kun sitten menen sinne kirppikselle myymään, niin haluan saada siitä jonkinnäköistä vaivanpalkkaa, eli tukun rahaa. Sen rahatukun sijoitan yleensä kirppiksille takaisin, sillä aina kun käyn siivoamassa pöytääni, tulee tehtyä löytö jos toinenkin. Enkä mä näe mitään väärää tai huonoa siinä, että haluan saada myymistäni vaatteista rahaa, jotta voin ostaa lapsille taas sitten isomman kokoista päällepantavaa tilalle.

Mä myyn mielestäni ihan kohtuuhinnoilla, mutta jonkun mielestä hinnat ovat varmastikin aivan superkalliit. Toinen puolestaan kokee saavansa vaatteita edukkaasti. Kaikkia ei voi millään miellyttää, mutta koska aina myyn mielestänikohtuu hyvi, otaksun kuitenki hinnoittelun olevan melko hyvällä mallilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;25113604:
No kyl noi on suurin osa kalliita kirpalle.

Mitä kirjoja sulla on ollut ja mihin hintaan?
Mun mielestäni ei. Tuo Bamsen paita menee mun maksuhalun yli, mutta kyllä mä noi muut hinnat maksaisin ihan mielelläni.
 
vieras....
mulla alkaa huomenna kirppispaikka ja nyt yritin katsoa hinnat niin mitä olisin itse valmis maksamaan. kävin muiden pöytiä katsomassa ja nyt tuntuu et omat olisi niihin nähden suht edullisia.
 
"Neith"
kirppiksellä on joo tarkoitus saada tavaraa kiertoon, mutta kyllä mä henk koht mieluummin alan heittämään tavaraa roskiin kuin myyn hyväkuntoista tavaraa liki ilmaiseksi, kas kun on ihmisiltä unohtunut se että jopa käytetyllä tavaralla on arvo, pienempi kuin uudella vastaavalla mutta arvo silti.
jos ostat hupparin uutena 20€, käytät sitä 6kk satunnaisesti, eli peset sen alle 10 kertaa, huppari on hyvässä liki uutta vastaavassa kunnossa niin kyllä sen hupparin arvo on enemmän kuin 3€ ja varmasti sen arvo on enemmän kuin sen 10v vanhan haalistuneen hupparin joka myydään 2€ hintaan..
voisin kuvitella että tavara liikkuisi enemmän, tavara olisi paremman laatuista jos muistettaisiin että se arvo määräytyy kunnon perustella, ei sen että tuote on käytetty ja jos jostain halpakaupan alennusmyynneistä saa jonkun tuotteen vain vähän kalliimmalla/samalla hinnalla niin käytetystä tuotteesta hinta on silloin liian kova..
verratkaa sitä hintaa siihen mitä se kyseinen samanlainen saman merkkinen tuote maksaa uutena ja sitten sen kunnon perusteella se hinta..
 
kirppistelijä
Itse ostin hyväkuntoisen lasten Halti toppatakin hintaan 27€ ja mielestäni tämä oli sen arvoinen mutta tätä takkia katsoessani eräs nainen sanoi ettei ikinä maksaisi noin paljon takista :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;25113604:
No kyl noi on suurin osa kalliita kirpalle.
Meillä päin saman verran pyydetään huonokuntoisista Halpa-Hallin vaatteista, ja varmasti nuo menisivät täällä heti kaupaksi noilla hinnoilla. Yleensä ns. merkkivaatteita (edes sitä lindexiä tai hennesiä) ei edes ole tarjolla, kun kaupungin ainoat "vaateliikkeet" on Tokmanni ja Halpis :) Jossain muualla nuo hinnat varmasti olisivatkin yläkanttiin ja jos tarjontaa on paljon, joutuu helpommin laskemaan hintoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kirppistelijä;25113736:
Itse ostin hyväkuntoisen lasten Halti toppatakin hintaan 27€ ja mielestäni tämä oli sen arvoinen mutta tätä takkia katsoessani eräs nainen sanoi ettei ikinä maksaisi noin paljon takista :)
Näin meitä tosiaan on moneen junaan :)
 
kirppis on kirppis
Oma kipurajani kirppiksellä on 5e per vaate. Joskus ei löydy kuukausiin mitään ostamisen arvoista (mieluummin maksan 40 euroa kauppaan palautusoikeudella kuin 10 e kirppiksellä, vaikka ois sama tuote ja laput tallella). Nyt taas oon löytäny lapsille haalarit (pakko mainostaa, että yhdet oli ihan reimatecit :D), talvikengät (yhdet oli goretexit) ja itselleni juhlapuvun. Kaikki uuden veroisia, ei varmasti montaa pesukertaa (tai se juhlapuku olikin uusi)
 

Yhteistyössä