muistatteko kun estoonia upposi? missä olitte kun saitte kuula siitä?

  • Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
vieras
muutama ystävämme oli samaan aikaan risteilyllä (eri laiva) he olivatkin pelastaneet muutaman ihmisen laivasta käsin. Olimme shokissa kun emme muistaneet varmuudella heidän laivaansa. Tuo ja irakin sota jätti syvät arvet teini-ikäiseen.
 
cukkis
olin koulussa ylä-asteella. historian tunnilla. Vanhempani oli venäjällä ja pelästyin onko niillä kaikki hyvin, oli jollain messuilla.

Ihme juttu kun muistan kaikki katastroffit missä olen ollut ja mitä tehnyt kun on kuullut uutisen,...
 
feera
Mä olin kans laivalla just silloin, tai siis just oltiin ehditty jo maihin kun Estonia uppos. Estonia lähti Tallinnasta pari tuntia meidän laivan jälkeen. Onneks oltiin siis eri laivalla.
 
Niinpä niin
Vanhempien luona lukioon menossa ja aamumeikkaamassa - avasin radion ja ihmettelin miksi kanava on jotenkin apean kuuloinen (olisko musiikki tai juontaja ollut sellainen). Tasatunnin uutislähetyksessä sitten kerrottiin hela juttu.

Nykyinen tuttuni oli ollut viereisessä laivassa (Viking tai Silja), paatti oli lähtenyt pelastamaan Estoniaa ja ko. tuttu kertoi, että siellä niitä ruumiita lillui pitkin merta
 
Mä kattelin itse järkyttyneenä aamutv:n uutista, silloinen mies kun työskenteli laivoilla. Joten oli aika järisyttävä juttu. Paljon tuttuja oli ollut laivoilla, joihin uhreja pelastettiin, ja kertomukset olivat myös aika hurjia.
 
marmatus
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin:
Vanhempien luona lukioon menossa ja aamumeikkaamassa - avasin radion ja ihmettelin miksi kanava on jotenkin apean kuuloinen (olisko musiikki tai juontaja ollut sellainen). Tasatunnin uutislähetyksessä sitten kerrottiin hela juttu.

Nykyinen tuttuni oli ollut viereisessä laivassa (Viking tai Silja), paatti oli lähtenyt pelastamaan Estoniaa ja ko. tuttu kertoi, että siellä niitä ruumiita lillui pitkin merta
Siellä oli ainakin Vikingin laiva lähistöllä, mun tuttu oli siel laivalla silloin töissä ja kerto kans näistä kauheuksista...

 
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Mä kattelin itse järkyttyneenä aamutv:n uutista, silloinen mies kun työskenteli laivoilla. Joten oli aika järisyttävä juttu. Paljon tuttuja oli ollut laivoilla, joihin uhreja pelastettiin, ja kertomukset olivat myös aika hurjia.
Meilla vanhimman pojan kummiseta oli heita pelastamassa vedessa. Aivan kamalaa kuultavaa oli, eika naista asioista olla enaa paljon keskulteltu. Jai varmasti ikiajoiksi mieleen.

 
se ainoa oikea
Olin tulossa ensimmäiseni lapsen ultrasta, ja matkalla töihin... töissäpä sitten ei muusta puhuttukaan kuin tästä aiheesta. Seuraavan yön nukuin tosi huonosti, koskapa olin itsekin ollut samaisessa laivassa kovassa merenkäynnissä 25 m/s.
 
joo
Muistan. Satuin olemaan Turussa käymässä silloin. Ihmettelin, kun helikoptereita pörräsi ilmassa kaiken aikaa ja kaikkialla suruliputus. Sitten jossain kaupassa kuulin radiosta mitä oli tapahtunut.
 

Yhteistyössä