Muita joiden mies / lasten isä ei ole täydellinen?

  • Viestiketjun aloittaja Muita?
  • Ensimmäinen viesti
Muita?
Rakastuin 10 v sitten hyvään mieheen, meillä on 2 lasta ja hyvä parisuhde.
Mutta en tosiaan tiennyt että mies on noin kädetön lasten kanssa. Totuus iski vasten kasvoja;en pääse edes hammaslääkäriin enää!

Sekä lähipiiri, että tuntemattomat (=palstalaiset esim.vauvalla) SYYTTÄVÄT asiasta minua.
Miten ihmeessä on minun vikani,jos mies on ns.huono isä? Ei vaihda vaippaa,eikä PÄRJÄÄ lasten kanssa? Joku vastuu luulisi olevan miehelläkin lasten kasvatuksessa??????
Yrittää kyllä kovasti,ja pahoittaa mielensä kun ei pärjää. Parisuhdettakin koetellaan asian vuoksi,riitoja tulee...

muita? Kaikilla tuntuu olevan täydellinen aviomies!?
 
vier as
no mitä kamalaa voi tapahtua tunnissa? Vaikka lapsi olis paskat housuissa sen tunnin, niin ei ne siitä rikki mene.

Eli sikses on sun vika, että et ole antanut tai pakottanut miestäsi opettelemaan ko asioita.

mä olen vedonnut mm. siihen ,että jos jään autonalle joku päivä, niin arvon herralla pitää olla joku käsitys lastenhoidosta.

Eikä ole herra täydellinen. kuka hemmetti täydellistä miestä jaksaisi? Ne pitää vaan ymmärtää kouluttaa alusta asti, esim. tekemään puolet kotitöistä. pitää olla johdonmukainen kuin koirien kanssa.
 
IhanaValo
Meinasin vaan sanoa otsikkoon ettei kukaan oo täydellinen, jokaisella on puutteensa..mut mut..ettei mies vaan yrittäis päästä helpolla ja väittää siksi ettei lapsien kanssa pärjää?
Minkä ikäisiä lapsia teillä on?
 
jepssssssssssss
ei pärjää vai häntä ei huvita... hmm. veikkaanpa jälkimmäistä, hän on tottunut alusta pitäen siihen että sä hoidat pennut, se jako olis alusta alkaen pitänyt tehdä miehelle selväksi ja pistää hänetkin hommiin. tai sit mies on vain niin laiska, istuu mieluummin koneella tai makaa sohvalla ja tuijottaa telkkaria niin ei jää lastenhoidolle aikaa. jos miehes ei ole täysi autisti niin pärjää varmasti lasten kanssa jos oikeasti haluaisi.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Meinasin vaan sanoa otsikkoon ettei kukaan oo täydellinen, jokaisella on puutteensa..mut mut..ettei mies vaan yrittäis päästä helpolla ja väittää siksi ettei lapsien kanssa pärjää?
Minkä ikäisiä lapsia teillä on?
Sama ajatus tuli. Kiinnostaisi kans tietää millä tavalla ei pärjää? Ettei ole niin, et tekee asioita eri tavalla kuin sinä ja sun mielestä se on sitten väärin vai siis mitä? Sen nyt vaan on pärjättävä jos on vähääkään kuitenkin suht tolkuissaan oleva ihminen.
 
"JANIINA"
Täydellistä isää eikä täydellistä äitiä ole olemassakaan. mutta äiti, joka itse kuvittelee olevansa täydellinen, ei anna lasten isälle mahdollisuutta edes opetella vauvanhoitoa ja tästä huolehtimista. Kyllä sen vaipan osaa kuka vaan vaihtaa, kun saa tehdä sen rauhassa ilman arvostelevia katseita ja jatkuvaa naputusta, miten nyt taas menee väärin. Ja jos isä laittaa epähuomiossa paidan takaperin tai pukee muuten "hassusti", niin ei se vauva sitä huomaa.
 
"aapee"
Voi kuulkaa, haluan omaa aikaa,mutta sitä en saa! Tottakai pääsen suihkuun milloin itse haluan,ja isä vahtii lapsia. Mutta täältä korvesta vaikka hammaslääkäriin lähtö ei onnistu,se on sitten 3 tunnin reissu!
Vauva 6 kk on kohtuu helppo,toki vatsavaivoja itkeskelee. Mutta uhmaikäinen 3,5 v koettelee niin raskaasti isänsä jaksamista, että isä ei oikeasti tunnu pärjäävän.
Olen kuitenkin ´pakottanut´isän olemaan lasten kanssa. AINA on jotain ongelmia. Joko vauva laitettu ilman velliä nukkumaan, tai vanhemmalta jätetty hampaat pesemättä.
Tärkeitä asioita siis oikeasti.
 
"vieras."
[QUOTE="aapee";29353985]Voi kuulkaa, haluan omaa aikaa,mutta sitä en saa! Tottakai pääsen suihkuun milloin itse haluan,ja isä vahtii lapsia. Mutta täältä korvesta vaikka hammaslääkäriin lähtö ei onnistu,se on sitten 3 tunnin reissu!
Vauva 6 kk on kohtuu helppo,toki vatsavaivoja itkeskelee. Mutta uhmaikäinen 3,5 v koettelee niin raskaasti isänsä jaksamista, että isä ei oikeasti tunnu pärjäävän.
Olen kuitenkin ´pakottanut´isän olemaan lasten kanssa. AINA on jotain ongelmia. Joko vauva laitettu ilman velliä nukkumaan, tai vanhemmalta jätetty hampaat pesemättä.
Tärkeitä asioita siis oikeasti.[/QUOTE]

Jaa, no eihän velliä suositellakaan vauvoille, joten siinä isä teki ihan oikein. Hampaat nyt toki pitäisi harjata, mutta ei se nyt ole mikään hermoromahduksen paikka jos kerran unohtuu.

En itsekään kyllä noin pienestä vauvasta voinut olla paria tuntia pidempään erossa, koska rintamaito oli vauvan pääruoka, muu vasta maistelua. Vaikka lapsen isä onkin hyvä ja vastuullinen. Täydellinen ei tietenkään ole kukaan.
 
joku muu
Ei kuulosta mitenkään ylitsepääsemättömilta ongelmilta tuo velli ja hampaiden pesu (tietysti sitten jos vauva kiljuu nälkäänsä täyttä huutoa). Tehkää yhdessä lista jääkaapinoveen iltatoimista. Meillä toimi, opittiin molemmat tekemään asiat suunnilleen samoin ja samassa aikataulussa. Hoidettiin iltaoimet pari kertaa yhdessä listan mukaisesti, nyt molemmat tietää mitä tehdään. Ei ole yhtä oikeaa tapaa hoitaa lapsia, anna isälle tilaa ja mahdollisuus. Jos joku asia on unohtunut tai mennyt eritavalla kuin sinun vuorollasi, älä huomauta jos ei ole oikeasti tärkeää (esim. lapsia pidetty nälässä, laitettu täydessä kakkavaipassa nukkumaan). Miehesi ei opi jos et anna hänelle tilaa tehdä itse virheitä. Virheiden kautta ihmiset oppii.

TIetysti jo isää ei kiinnosta niin asia erikseen, mutta jo isällä on halua niin anna hänelle tilaa äläkä puutu. Kyllä hän oppii kun vaan saa mahdollisuuden. Sitäpaitsi jos miehesi on saanut molemmat lapset nukkumaan niin mielestäni se kertoo jo sen, että ei ole ihan kädetön ja pärjäämätön. Lasten nukuttaminen kun ei käy yleensä sormia napsauttamalla. Kyse on miehesi kohdalla enemmänkin hienosäädöstä, hän oppii harjoittelemalla
 
kgslögs
Kyllä se kuulostaa siltä että sä vaan oot päättänyt ettei mies pärjää kun se tekee asiat erilailla kuin sä. Älä ole noin kontrollinhaluinen, kyllä se siitä kun annat miehen olla lasten kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe

Yhteistyössä