muita, joilla Ei ole lahjovia sukulaisia jouluna, jotka kantaa kasapäin lapsillenne lahjoja?

  • Viestiketjun aloittaja näipäin
  • Ensimmäinen viesti
näipäin
moni valittaa ennen joulua, miten taas tulee tupa täyteen krääsää, joskis hyödyllistäkin, mutta joka tuutista, kun niin moni muistaa lastanne/lapsianne. Onko muita, joilla on päävastuu lastensa lahjahankkinnoista, jopa stressiä, kun pitää saada hallittua kokoon edes jonkinmoinen lahjakasa, että lapset saisivat nauttia pakettien avaamisesta. Jokaiselle pitää ostaa ainakin max 5 pakettia itse, kun eivät mistään muualta niitä saa, kun sukulaiset ja kummit ei muista jouluna.

toisaalta puuttuu se jännitys, mitä paketeista tulee, kun on ne kaikki itse pakannut :/
 
"vieras"
Meillä sama tilanne, lahjoja ei tule muualta.

Ja joo, kyllä se olis kiva jännittää lasten kanssa mitä niistä paketeista tulee, jos ei kaikkea olisi ostanut itse...
 
"mä"
Meillä on tuollainen tilanne. Olenkin sitten sopinut muutaman kaverin kanssa, että tehdään vaihtikset, jotta lapsi saa lahjoja joltain muultakin. Meillä ei ehkä niin tärkeetä se yllätys vaan se, että lapsi saa muiltakin ja saa kokea olevansa muistamisen arvoinen muidenkin kuin vanhempien osalta.
 
Meillä ainoastaan vanhemmat (siis me, lasten vanhemmat) kantaa kasapäin lapsille lahjoja, muutamalta perheen ulkopuoliselta ihmiseltä saattaa tulla molemmille lahjat per pää. Mutta mitään kummempia kasoja ei tule.

Meidän lapset ei kyllä vielä edes älyäis vaikka ei tulis lahjan lahjaa..
 
"samma här"
toiset isovanhemmat ostavat vain synttärilahjat, mutta ostavat edes ne. Omat vanhempani eivät koskaan ole ostaneet lapsilleni yhtään mitään, ei siis kertaakaan. Tosin eivätpä ole vaivautuneet näkemään ainoita lapsenlapsiaan kuin kerran pari, ja nuorinta ei koskaan. Kummeilta tulee yleensä vain kortti.
En siitä lahjojen määrästä itse ole huolissani, ei lapsi kaipaa sellaista mihin ei ole "opetettu", mutta enemmän harmittaa se että lapset keskenään juttelevat ja vertailevat ja omia lapsia ihmetyttää miksi isovanhemmilta ei tule koskaan mitään, ei korttia, soittoa, lahjaa tai muutakaan huomiota.
 
iug
Täällä. Jotain pientä saattaa miehen mummi ostaa, yleensä yöpukuja tms. Itse olemme lapsille kuitenkin pääpiirteittäin kaikki lahjat hankkineet.
Minua jännittää kyllä se lasten reaktio kun avaavat paketit ja näkevät niiden sisällön vaikka itse tiedän mitä niissä sisällä on.
 
näinpäin
[QUOTE="miw";22680910]Onko siihen joku syy miksi mummot ja papat ei anna mitään? Ja eikö lapsella ole kummeja?[/QUOTE]

ollaan eroperhe, ja lapset saa isänsä luona niiden sukulaisilta kyllä lahjoja, mutta omani ei muista, ja kummitkaan ei muista jouluisin lapsia, omilta vanhemmilta kukin lapsi saa rahakuoren, ei siis pakettia, jota avata. :/ lapset jouluaaton luonani, joten pitäähän sitä paketteja järjestää, vaikka sitten itse.
 
ei ap, mutta vastaan
[QUOTE="nana";22680891]siis aapee haluaisi jännittää itse mitä lapsien paketeista tulee? heh.[/QUOTE]


tokihan se kiinnostaa ja jännittää vanhempiaki, mitä lapset muilta saa :) varmaan sinuakin?
 
"miw"
Alkuperäinen kirjoittaja näinpäin;22680960:
ollaan eroperhe, ja lapset saa isänsä luona niiden sukulaisilta kyllä lahjoja, mutta omani ei muista, ja kummitkaan ei muista jouluisin lapsia, omilta vanhemmilta kukin lapsi saa rahakuoren, ei siis pakettia, jota avata. :/ lapset jouluaaton luonani, joten pitäähän sitä paketteja järjestää, vaikka sitten itse.
Eikai sitä tarvitse saadakkaan sitten kasapäin lahjoja aattona, jos kuitenkin joulun jälkeen saa lisää paketteja. :) Mun mielestä niitä lahjoja mitä saa arvostaa paljon enemmän, jos niitä ei tule kasapäin :)
 
"sädis"
Mutta täytyy vaan ihmetellä, mullaiset isovanhemmat tai kummit ei muista lasta jouluna? Minä itse en odota myöskään lahjontaa kummeilta tai isovanhemmilta ( en edes esitä toivomuksia) mutta aina jotenkin muistavat. Ostan itse ne mitä tiedän lapsen haluavan tai on muuten tarpeellista ja tulisi muutenkin ostetuksi lähitulevaisuudessa.
Mutta että ei yksikään kummi tai isovanhempi muista, on jo aika ... surullista.
Ja kysymyksessä ei varmaan ole edes uskonnollinen vakaumus...
 
näinpäin
[QUOTE="sädis";22681533]Mutta täytyy vaan ihmetellä, mullaiset isovanhemmat tai kummit ei muista lasta jouluna? Minä itse en odota myöskään lahjontaa kummeilta tai isovanhemmilta ( en edes esitä toivomuksia) mutta aina jotenkin muistavat. Ostan itse ne mitä tiedän lapsen haluavan tai on muuten tarpeellista ja tulisi muutenkin ostetuksi lähitulevaisuudessa.
Mutta että ei yksikään kummi tai isovanhempi muista, on jo aika ... surullista.
Ja kysymyksessä ei varmaan ole edes uskonnollinen vakaumus...[/QUOTE]

surullista, minustakin. Varsinkin kun kuulee, miten muut "tuskailee", miten taas tulee niin paljon lahjoja sukulaisilta, tuttavilta, ja serkunkumminkaimakin muistaa jouluna :/ nolona kuuntelen.
 
täällä samaa
[QUOTE="miw";22680910]Onko siihen joku syy miksi mummot ja papat ei anna mitään? Ja eikö lapsella ole kummeja?[/QUOTE]

Meillä minun isä ei oikein ole koskaan ollut lahjojen ostelija, mutta viettää kyllä aikaa lapsemme kanssa. Äitipuoleni taas vihaa meitä joten ei lahjoja. Äitini on köyhä ja alkoholisti.

Miehen vanhemmilta saattaa tulla yksi paketti. Heillä olisi kyllä rahaa mutta jostain syystä jäämme aina paitsioon näissä jutuissa.

Kummit on, kaksi kappaletta mutta lahjoja ei ole saatu. En tiedä miksi, ehkä heillä on joku periaate?
 
"samma här"
[QUOTE="sädis";22681533]Mutta täytyy vaan ihmetellä, mullaiset isovanhemmat tai kummit ei muista lasta jouluna? Minä itse en odota myöskään lahjontaa kummeilta tai isovanhemmilta ( en edes esitä toivomuksia) mutta aina jotenkin muistavat. Ostan itse ne mitä tiedän lapsen haluavan tai on muuten tarpeellista ja tulisi muutenkin ostetuksi lähitulevaisuudessa.
Mutta että ei yksikään kummi tai isovanhempi muista, on jo aika ... surullista.
Ja kysymyksessä ei varmaan ole edes uskonnollinen vakaumus...[/QUOTE]

niin, vastaus on selvä: huonot isovanhemmat!

isovanhemmat eivät ole koskaan hoitaneet lapsenlapsiaan sekuntiakaan, eivät nähneet edes kuopusta, eivät viitsineet tulla ristiäisiin, eivät soita eivätkä pyynnöistä huolimatta käy, ei korttia, ei lahjoja ei mitään. Ovat varakkaita ja investoivat itseensä.

Isovanhemmilla on toki oikeus valita sekin tie että lapsenlapsista ei kiinnostuta. Korniksi asian tekee vain se että vanhempani ITSE hoidattivat omat lapsensa mummoloissa pariviikkoisesta alkaen aina pitkiä aikoja kerrallaan. Oletin jotenkin että sukupolvien lojaalisuus jatkuisi ja saisin itsekin edes joskus apua lastenhoidossa vuorollani. Mutta tämäpä apu katkesi ns. suuren ikäluokan itsekkyyteen joita varakkaat vanhempani edustavat.

Se on kyllä tehty selväksi että sitten kun vanhenevat niin odottavat että minä hoidan heitä ja autan kaikessa, laitokseen eivät suostu menemään. Ah tätä itsekkyyden määrää!
 
Meillä, mutta me ollaan itse toivottu sellainen tilanne. Kummeja lapsilla ei ole, mutta isovanhempia ja muita sukulaisia kylläkin. Me ollaan sitten kovin kummosta väkeä, kun ollaan ihan itse näin haluttu ja sovittu. Eli ei osteta lahjoja puolin ja toisiin, me ostamme meidän lasten lahjat itse. Ja minusta se ei ole mitenkään surullista, enemmänkin valtava helpotus. Lahjavuori pysyy hallinnassa, ei tulee turhaa tavaraa.
 
No meille ei tule ku 2 pakettia muualta kuin meidän itse ostamia (noin kympin hintaisia).

Miehen suvussa on ollut sopimus, että vain lapsille ostetaan joulukahjoja, mutta kappas, kun meille syntyi lapsi (on vielä heidän suvun ainoa alle rippikouluikäinen), niin kaikki "unohtivat" tämän sopimuksen. Voihan se olla niin, että ne ajattelee, että "ei se vielä mitään ymmärrä pukista", mutta mä en usko näin olevan. Ne on vaan niin itseänsä täynnä.
 

Yhteistyössä