Muita joilla vauva valvoo yöllä 1-2h?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kohtalotovereita kaipailisin. Meillä vauva on nyt 3kk ja lähes joka yö aamuyöstä vauva on valvonut 1-2h. Usein herää kakkahätään ja ilmeisesti virkistyy vaioanvaihtoon ja kesän valoisuuteen niin, ettei enää uni tule ennen kuin on valvonut ns. normaalin määrän mitä on hereillä päivisin. Esikoinen oli myös samanlainen ja tätä valvomista kesti muistaakseni ainakin puoli vuotta. Keskimmäinen lapsi ei tätä harrastanut, vaikka on syntynyt samassa kuussa kuin tämä kuopuksemme. Löytyykö muita yökukkujien äitejä? Miten saatte yöllä ajan kulumaan, kun vauvanne valvoo ja odotatte, että pääsisitte nukkumaan?
 
Meillä myös ihan kohta vauva 3kk ja alkanut valvomaan klo 4-6. Ei siis syötön jälkeen nukahda kun selkeästi vatsaa alkaa vääntämään. Hotkii paljon ilmaa syödessään kun maito tulee suihkuamalla. Lopulta sitten kun on nukahtanut niin tuleekin unissaan kakka. Itse olen yrittänyt torkkua tuon ajan kun vauva ei kuitenkaan itke vaan lähinnä ähisee ja kitisee välillä, mutta yrittää nukahtaa. Esikoisella ei myöskään tämmöistä ollut, tosin oli Tässä vaiheessa jo pullovauva, eikä enää syönyt öisin.
 
vierailija
Itse en oikein osaa nukkua tai saa unta, kun vauva touhuaa ja ääntelee sängyssä. Jossain vaiheessa sitten jaksaminen loppuu vauvalta ja sitten alkaa huuto. Ehkä senkään takia en osaa nukahtaa, kun tiedän, että saa nousta rauhoittelemaan kohta. Ylipäätään olen itse melko hidas nukahtaja, unta sa hakea heräämisen jälkeen usein kauan, koska myös itse virkistyn vaipanvaihdosta. Ehkä nämä valvoja-vauvat ovat tulleet tässä asiassa minuun ja hyvin jo vauvana nukkunut sikeäuniseen ja syvään nukkuvaan isäänsä.
 
vierailija
Meillä vauva nukkuu vieressä sivuvaunussa, vaipanvaihtokamppeet oli sängyssä/kädenulottuvilla yöllä, makkarissa pimenmysverho ja läpi yön todella himmeä punertava valo. Näillä menty ja eipä tuo vauva ole jaksanut öisin valvoa, täydet yöt alkoi nukkumaan joskus 3kk iässä.. Josko teille olisi apua makkarin pimentämisestä? Vaipan vaihto sängyssä hämärässä/pimeässä vähäeleisesti? Toisaalta sitten jotkut vauvat vaan valvoo, meillä esikoinen nukkui ensimmäistä kertaa yli 5h putkeen vasta yli kahden vuoden iässä...
 
vierailija
Makkari on meillä pimennetty ja myös ihan pieni hämärä yövalo. Öinä jolloin kakkaa ei tule ei jää valvomaan vaan jatkaa uniaan imetyksen jälkeen. Näitä öitä vain on valitettavan vähän vielä. Itse ajattelen, että jotkut vauvat vain oppivat nukkumaan läpi yön hitaammin. En enää edes jaksa stressata asiasta, esikoisen aikaan koin asian paljon väsyttävämpänä. Nyt tietää ja luottaa jo siihen, että kyllä sitä aikanaan nukutaan meilläkin. Lähinnä vain ajattelin kysellä löytyykö kohtalotovereita ja miten yleistä tämä mahtaa olla. Ap
 

Yhteistyössä