Muita joilta evätty sairasloma-ajan palkka kun ollut sairaslomalla ennen äitiyslomalle siirtymistä?

Eli työskentelen erään ison ja tunnetun rahoituslaitoksen konttorissa siistijänä. Jäin ennenaikaisen synnytyksen vaaran vuoksi sairaslomalle 11.8-8.9. Äitiyslomani alkoi 9.9.
Maanantaina 13. päivä oli tilipäivä ja minulle oli maksettu vain sairasloma-ajan palkkaa ajalta 11.8-23.8. Mihin se loppuosa jäi? :confused: :confused:1.9-8-9 välisen palkan saan lokakuussa tietenkin.

Esimieheni on tätä palkanlaskennasta selvittänyt, mutta mitään muuta ei ole saanut irti kuin, että minä en ole oikeutettu palkkaan tuolta loppuajalta??? :confused: Pitäisikö minun siis hakea Kelalta sairaspäivärahaa tuolta 23.8-8-9. väliseltä ajalta vai häh? Miksei ne tätä siellä palkanlaskennassa kerro?? :headwall:

Luin Kelan sivuilta, että sairaspäivärahaa saa vasta 10 päivän "omavastuuajan" jälkeen.... Eli bye bye rahat vai? |O

Kiitos jos joku osaisi neuvoa! :flower:
 
Kohta kolmen äiti
No luulisin, että joudut hakemaan kelasta, työnantaja on maksanut vain sen ajan johon laki heidät velvoittaa. Työskentelin itse aikaisemmin ravintola-alalla ja siellä firmassa ainakin oli vain 9pvää jotka työnantaja maksoi, sen jälkeen piti hakea kelasta. Nykyinen työpaikkani, kaupanala, maksaa onneksi koko sairasloman, eli ei ole tollaista käytäntöä.
 
Palkanlaskija
Riippuu työehtosopimuksesta ja siitä kuinka kauan olet ollut talossa että kuinka pitkältä ajalta työnantaja on velvollinen maksamaan sinulle palkan.. Esim. meidän alalla pitää olla yli 5 vuotta talossa ennenkuin saa 6 viikon sairasajan palkan.. Hae loppuaika kelasta. Tuskin saat lokakuultakaan mitään työnantajalta..
 

Yhteistyössä