Muita jotka ärsyyntyi Minna Haapkylän haastiksesta Mn:ssä viime viikolla?

  • Viestiketjun aloittaja ehkä turha
  • Ensimmäinen viesti
ehkä turha
Siis ok, että ulkoistetaan siivous lapsiperheessä, mutta että lastenhoitokin?
Jotenkin (sori vaan) olen saanut sellaisen "lellipentu" kuvan tuosta Haapkylästä.
Asuu perheineen kotitilallaan Helsingissä ja vanhemmat siis vieressä..

Mulle tuli aika kolkko olo tuosta ihmisestä, myös kuvissa jotenkin teeskentelijän näköinen.
Ja joo, on mulla elämä. Mutta jotenkin todella suututti. Tuon naisen haastikset on ennenkin pistänyt hiljaiseksi..
 
vieras
No joo, kukin elää tavallaan eikä kukaan kerkee tekemään kaikkia juttuja itse. Jokainen saa tehdä omat valintansa mitä sitten tekee ja mitä teettää toisilla =) Kyllä mäkin siivouksen ulkoistaisin jos olis varaa, eli nyt meillä on aika sekaista kun en ehdi siivota. Mutta lapset haluan hoitaa itse, ja ne onkin sitten hyvin hoidettu: ulkoillaan, syödään, harrastetaan, sylitellään, seurustellaan. ELi se on se mitä pääasiassa teen, muut hommat hoituu siinä sivussa jos hoituu. En esim itse harrasta tai tee palkkatyötä.

Minnasta olen tykänny, ja vaikuttaa joo vähän "lellipennulta" mutta ei se mua ole koskaan ärsyttänyt.
 
vieras
Meillä on kai myös "ulkoistettu" lastenhoito. Rakastan lapsiani, mutta olen paljon parempi äiti, kun he ovat hoidossa päivät ja illat voin olla heille ihana, rakastava äiti. Ennen olin aamusta iltaan kilahtamispisteessä oleva äiti. Että kumpi parempi?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On hyvä näyttelijä kuten miehensäkin. Puhuin tuosta haastattelusta ja kuvasta jonka antaa äitinä olosta.
Tuo puoli tökkii mulla pahasti..
Voisitko siis kertoa että miten he ovat ulkoistaneet lastenhoidon? Mitä tarkoitat sillä?
 
Jaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On hyvä näyttelijä kuten miehensäkin. Puhuin tuosta haastattelusta ja kuvasta jonka antaa äitinä olosta.
Tuo puoli tökkii mulla pahasti..
Tähän on niin vaikea ottaa kantaa, kun ei itse ole haastattelua lukenut. Mutta ei mulla aiemmista Minnan perhettä koskevista haastatteluista ainakaan ole tullut mitenkään sellainen olo, että olisi kolkko tai jotenkin huono äiti (tuota jälkimmäistä sä nyt kai ajoit takaa).

Tuo näyttelijän työ vaan on niin kovin eri maailmasta kuin meidän tavallisten pulliaisten työt; niiden on taottava silloin kun rauta on kuumaa, ei ne voi ilmoittaa, että jäänpä tässä nyt viideksi vuodeksi lapsia kotiin hoitamaan, soitelkaa sen jälkeen...tai tietty voivat, mutta voi olla, että niitä töitä ei sen jälkeen sitten enää löytyisikään. Sen takia minun mielestäni heidän "perhe-elämä -tyyliään" ei voi suoraan verrata esimerkiksi meidän perhe-elämäämme.
 
keskustelija
Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On hyvä näyttelijä kuten miehensäkin. Puhuin tuosta haastattelusta ja kuvasta jonka antaa äitinä olosta.
Tuo puoli tökkii mulla pahasti..
Tähän on niin vaikea ottaa kantaa, kun ei itse ole haastattelua lukenut. Mutta ei mulla aiemmista Minnan perhettä koskevista haastatteluista ainakaan ole tullut mitenkään sellainen olo, että olisi kolkko tai jotenkin huono äiti (tuota jälkimmäistä sä nyt kai ajoit takaa).

Tuo näyttelijän työ vaan on niin kovin eri maailmasta kuin meidän tavallisten pulliaisten työt; niiden on taottava silloin kun rauta on kuumaa, ei ne voi ilmoittaa, että jäänpä tässä nyt viideksi vuodeksi lapsia kotiin hoitamaan, soitelkaa sen jälkeen...tai tietty voivat, mutta voi olla, että niitä töitä ei sen jälkeen sitten enää löytyisikään. Sen takia minun mielestäni heidän "perhe-elämä -tyyliään" ei voi suoraan verrata esimerkiksi meidän perhe-elämäämme.
Minä peesailen tätä kirjoitusta! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en tiedä millä statuksella on onko au pair vai mikä mutta näin. Vanhemmat asuu naapurissa ja silti lapset tippuu räystäältä.. mutta kukaan ei ole täydellinen : )
Minusta tuossa järjestelyssä ei ole mitään vikaa. Taitaa olla kuule niin, että kettu taas tuumaa pihlajanmarjoista että happamia ovatten...
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en tiedä millä statuksella on onko au pair vai mikä mutta näin. Vanhemmat asuu naapurissa ja silti lapset tippuu räystäältä.. mutta kukaan ei ole täydellinen : )
Niin onko hän sitten huonompi äiti kuin he, jotka vievät lapsensa päiväkotiin tai perhepäivähoitoon...?
En nyt oikein ymmärrä sun pointtia, ainahan sitä tietty voi jonkun naama ärsyttää, mut silti en nyt ihan ymmärrä mitä aja takaa.
 
ap
Monilla ihmisillä on luova ja haastava työ (esim. itse olen muusikko). Mutta ei mun ole tarvinnut lastenhoitajaa palkata, tai roikkua kiinni lapsuuden kodissa. Eikä mun lapset ole 3veenä tippuneet katolta..
 
ap
ja sanoin jo että tää ois ns. turhis. Mut kyllä ärsytti tuo nainen siinä haastattelussa ja tuli mieleen, että ikä on?
Itsekin kyllä myöntää, ettei mikään "äiti teresa" ole.. joo, ei ole ei : )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Monilla ihmisillä on luova ja haastava työ (esim. itse olen muusikko). Mutta ei mun ole tarvinnut lastenhoitajaa palkata, tai roikkua kiinni lapsuuden kodissa. Eikä mun lapset ole 3veenä tippuneet katolta..
HAH! :D Oliko tää vitsi?
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Monilla ihmisillä on luova ja haastava työ (esim. itse olen muusikko). Mutta ei mun ole tarvinnut lastenhoitajaa palkata, tai roikkua kiinni lapsuuden kodissa. Eikä mun lapset ole 3veenä tippuneet katolta..
Öh... mä en nyt ymmärrä miten sua rassaa jos joku haluaa jäädä lapsuudenkotiinsa asumaan, miten ihmeessä se tekee äiti-ihmisestä kolkon tms...???
Mä asun lapsuudenkodissani myös, ostimme tämän mieheni kanssa ja olemme laittaneet tätä kuntoon yhdessä.
Mun on jopa täytynyt viedä lapseni hoitoon. Ja hitto vie, jos rahaa olis ni taatusti olisin palkannut hoitajan ennemmin tänne kotiin!
Ja mihin liittyy nyt tää katolta puotaminen...? Oliko haastattelussa joku tällainen kohta vai??
 

Yhteistyössä