Muita jotka ovat pussanneet lasta huulille/lähelle huulia?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
:).
pussailemme päivittäin suulle :)

ja kyllä käytetään myös samoja lusikoita ja pullon suustakin juodaan....

mieluummin käykööt hammaslääkärissä kuin terapiassa ylihysteerisen maman takia.

ihanaa läheisyyttä :)
 
Mua jotenkin kammoksuttaa vanhemmat jotka ei voi suukottaa omia lapsiaan. Lapsi tulee antamaan pusun ja vanhempi kääntää päänsä ja toteaa " syljessä on kamalasti pöpöjä" hymyilee vielä maireasti päälle. Näin kasvatetaan uljasta sukupolvea, jotka kammoavat bakteereita eivätkä kykene aikuisina näyttämään avoimesti tunteitaan suukottelemalla.
 
juuu
pussailemme päivittäin suulle :)

ja kyllä käytetään myös samoja lusikoita ja pullon suustakin juodaan....

mieluummin käykööt hammaslääkärissä kuin terapiassa ylihysteerisen maman takia.

ihanaa läheisyyttä :)
Ihanaa läheisyyttä työntää oma bakteereja kuhiseva sylkinen lusikka lapsiraukan suuhun.
Oikeasti, en tajua, miten näin typeriä vanhempia vielä nykypäivänä jossain sikiää. Itsekin pidän tuota pusuttelukieltoa jo vähän liioiteltuna, mutta kuka idiootti ehdoin tahdoin käyttää ensin lusikkaa omassa suussaan ja tartuttaa lapselleen karieksin työntämällä saman lusikan lapsen suuhun??? Ei voi ymmärtää.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
täi
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;25695202:
Mua jotenkin kammoksuttaa vanhemmat jotka ei voi suukottaa omia lapsiaan. Lapsi tulee antamaan pusun ja vanhempi kääntää päänsä ja toteaa " syljessä on kamalasti pöpöjä" hymyilee vielä maireasti päälle. Näin kasvatetaan uljasta sukupolvea, jotka kammoavat bakteereita eivätkä kykene aikuisina näyttämään avoimesti tunteitaan suukottelemalla.
Teillä taitaa todella olla jotain henkisiä ongelmia jos noin kuvittelette.
 
Lunatic
Ihanaa läheisyyttä työntää oma bakteereja kuhiseva sylkinen lusikka lapsiraukan suuhun.
Oikeasti, en tajua, miten näin typeriä vanhempia vielä nykypäivänä jossain sikiää. Itsekin pidän tuota pusuttelukieltoa jo vähän liioiteltuna, mutta kuka idiootti ehdoin tahdoin käyttää ensin lusikkaa omassa suussaan ja tartuttaa lapselleen karieksin työntämällä saman lusikan lapsen suuhun??? Ei voi ymmärtää.
Kannattasko vähän relata.
 
Lapsi varmaan kiittää vanhempana aina hammaslääkärikäyntien jälkeen.
Valtava läpimurto tieteessä: Hyvästi, hammaspeikko! — Uusi Suomi

Eläköön tieteen riemuvoitto! Mistä me tulevaisuudesta väännetään??


ps. ja ihminen pystyy tekemään jo tänpäivänäkin aivan valtavasti suuhygieniansa eteen vaikka olisikin saanut karies bakteerin. Se, että on saanut ko bakteerin suuhun, ei ole automaattinen "tekarit parikymmpisenä"-tuomio, se tarkoittaa että on mahdollisuus saada reikiä hampaisiinsa.
 
juuu
Kannattasko vähän relata.
Ei kannata. Olen tästä samaisesta aiheesta juuri väitellyt meidän lapsen mummon kanssa, joka jaksaa aina jänkätä sitä samaa "höpö höpö, ennenkin käytettiin samoja lusikoita"... mantraa, lainkaan ajattelematta, että itsellä on joka helvetin hammas korvattu tekohampailla ja molemmilla lapsilla on hampaat aivan mennyttä, vaikka ikää vasta 40-vuotta.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
[QUOTE="henna";25694975]:wave: Täällä plussalla olenkin joskus käynyt kovaa vääntöä aiheesta... Ollaan myös käytetty samoja aterimia, juotu samoista pulloista yms. Mut mä elänkin niin vaarallista elämää, että meillä syödään usein ulkomaalaisia pakastevadelmia, ihan ilman keittämistä... :cool:[/QUOTE]
Live free or die tryin'. Live dangerously :cool:

Tuota mä itsekseni tänään kylppärissä hihittelin, värjätessäni hiuksiani vaikka olen raskaana. Riski ihmisen tiellä pitää :D
 
"vieras"
Anteeks? Oonks mä nyt taas missannu jotain...? Totta helvetissä oon pussannu lapsiani suulle, omituinen kysymys. :|
Totta helvetissä olen pussaamatta lapsiani suulle, omituinen kysymys! Suukottelen poskille, päälaelle, "pöristän" kaulalle, halailen jne. mutta en suotta altista lasta kariekselle ja muillekaan pöpöille. Pääsee elämässään helpommin, jos ei tarvitse fanaattisesti jynssätä hampaita ja syödä ksylitolipurkkaa joka syömisen jälkeen. (Toki muista hygieniasyistä hampaita pestään säännöllisesti.)

Mä en ymmärrä mitä ylpeilemisen aihetta siinä on, että ei edes yritä välttää suukottelua ja samalla lusikalla syömistä? Ei senkään tarvitse hysteeriseksi mennä, mutta jos ei edes halua yrittää suojella lapsensa terveyttä... Vähän sama kun naureskelisi sille, että ei meidän muksun tarvitse aina sitä pyöräilykypärää käyttää, tai ilman heijastinta saa pikkuinen mennä koulutiellä, kun kyllä ne autoilijat sit varoo.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
Olenkohan mä jotenkin erikoinen, kun mun mielestä huulille pussaaminen ei ole ihan ok sukulaisten ja perheenjäsenten kesken (paitsi tietty puolisoiden välillä)? En tiedä ketään, joka suukottaa lapsiaan tai muuta sukua suulle, enkä itsekään niin tee. Bakteereista viis mutta minusta se on jotenkin äklöä. En tarkoita että siinä olisi mitään seksuaalista tai että siitä olisi lapselle haittaa, se vaan tuntuu väärältä. Ymmärrän, että jonkun mielestä voi olla turhaa yrittää vältellä sellaista, mutta sitä en ymmärrä miksi kukaan tarkoituksella haluaa "tähdätä" suoraan suulle.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
tapansa kullakin mutta...
Olenkohan mä jotenkin erikoinen, kun mun mielestä huulille pussaaminen ei ole ihan ok sukulaisten ja perheenjäsenten kesken (paitsi tietty puolisoiden välillä)? En tiedä ketään, joka suukottaa lapsiaan tai muuta sukua suulle, enkä itsekään niin tee. Bakteereista viis mutta minusta se on jotenkin äklöä. En tarkoita että siinä olisi mitään seksuaalista tai että siitä olisi lapselle haittaa, se vaan tuntuu väärältä. Ymmärrän, että jonkun mielestä voi olla turhaa yrittää vältellä sellaista, mutta sitä en ymmärrä miksi kukaan tarkoituksella haluaa "tähdätä" suoraan suulle.
Täysin samaa mieltä, mä en ymmärrä miks suulle pitää pusutella lasta :O
 
rietas
Huulet on pussailua varten :) Pusu on rakkauden osoitus. Rakkauteni lapsiin on erilaista kuin rakkaus mieheeni, joten pusukin on erilainen vaikka suulle muiskautan pusuja sekä lapsille että miehelleni :)
 
"shihtzu"
Minä yritin esikoisen kanssa tuota, että ei suulle pussattaisi, mutta kun lapsi ei yksinkertaisesti suostu muualle pussaamaan kuin suulle. Jos yritti muuta, niin lapsi käänsi mun pään, että saa suulle pussattua :
 

Yhteistyössä