Muita odottavia vauvojen äitejä?

jalava lähes koko talo meni uusiksi :D vauva ei nukkunu kesällä päiväunia, ku vartin pätkiä. Minä en saanu tehtyä mitään. mielellään olisin maalannu ja purkanu ym. toimin siis ukoille keittäjänä olihan sitä siinäki. kesä meni nopeaa :D onnea remppaan! kiva vaan asua siinä pölyn ja kaaoksen seassa, mut kyllä siitä selviää ja nyt on tilaa!

Minulla on maanantai ultraan meno ja jännityksellä sitä ootan, toivotaan et sieltä pikkukaveri ja vahva syke löytyy!

Triine 6+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja triine:
jalava lähes koko talo meni uusiksi :D vauva ei nukkunu kesällä päiväunia, ku vartin pätkiä. Minä en saanu tehtyä mitään. mielellään olisin maalannu ja purkanu ym. toimin siis ukoille keittäjänä olihan sitä siinäki. kesä meni nopeaa :D onnea remppaan! kiva vaan asua siinä pölyn ja kaaoksen seassa, mut kyllä siitä selviää ja nyt on tilaa!

Minulla on maanantai ultraan meno ja jännityksellä sitä ootan, toivotaan et sieltä pikkukaveri ja vahva syke löytyy!

Triine 6+3
joo en todellakaan oota sitä pölyä.. mutta onneksi meillä kait ei pitäs olla ku lisähuoneen teko tälle tulevalle. muut rempat myöhemmäksi sitten.

miten meni ultra??

mulla on jo rakenneultra tän kuun 21 päivä.. :)

 
Hei!

Täällä kans yksi odottava vauvan äiti, rv 9 tasan tänään. Meidän poika on nyt 6kk joten ikäeroksi tulee sellainen 1v 1kk, vähän reilu. Toistaiseksi ei ainakaan mitenkään hirvitä, mutta mietityttää tietysti. Oikeastaan eniten mua mietityttää tämä raskausaika, että miten mahtaa mennä. Uskon kyllä että hyvin tullaan pärjäämään, ovathan monet muutkin pärjänneet, ja apuakin voi aina pyytää.

Ollaan kuitenkin toivottu aina, että saataisiin lapset pienellä ikäerolla. Se voi johtua siitäkin, kun mulla ja miehelläkin on omiin sisaruksiin niin isot ikäerot( miehellä siskoon 17 vuotta, veljeen 10 vuotta, mulla siskoon 11 vuotta ja veljeen 6), joten pienenä ollaan molemmat haaveiltu samanikäisistä sisaruksista. On niin kiva kun on leikkikaveri =)
 
ultrassa käyty ja sikiöpussi ja sikiö löyty, mut ei sydänääniä :/ sikiöpussi vastasi vko 6+0 ja koska testiin sain myöhään plussan 21.12 meinas, et on pienempi! kaikki näytti normaalilta.. joopa joo ens viikon torstaina uus ultra. arvatkaa vaan hermostuttaako? vatsan päältä siis ultrattiin. meinas et viikot olis ehkä vasta 5+6.
Onneks ei mitään vuotoja ole ollut kokoaikana. puoltoista viikkoa voi olla aika tuskastuttavaa :/
 
Minäpä rustaan kans tänne, kun kerran löysin tällaisen pinon. Esikoinen syntyi 30.3.2007 ja seuraavan laskettu on 6.4.2008 eli 1 vuosi tulossa ikäeroksi.
Mulla ehti tulla kahdet kuukautiset ennen plussaa. Imetin vielä, mutta sai pari desiä jo korvikettakin. Sen verran imetys häiritsi, että ovulaatio siirtyi viikolla eteenpäin ja laskettuaika tarkentui np-ultrassa. Toivotaan, että Triinellä olisi käynyt samoin ja syke vielä löytyisi. Kävin itse rv 6+4 alku-ultrassa ja näkyi vain pussi ja pienen pieni piste eli oli jäljessä!.
Mulla on rakenneultra jo ollut ja istukan kontrolliultra 16.1

Hirvittää toisaalta olla kahden pienen kanssa, mutta vielä enemmän pelkään, että vauvakuume jatkuu enkä haluaisikaan menn töihin :LOL: Toiveissa olisi 4 lasta, mutta ne kaksi voisi tulla joskus 3-4 vuoden päästä vasta. =)
 
jep....

täällä ootellaan kovasti jo että pikku nelonen tulis ulos masusta... la:han pariviikkoo 24.1.08... on jo hieman lupaillut mutta ei vielä oo tullu meitä muita moikkaamaan :)

pikkueppu ja masuasukki 37+6 :heart:
 
Sattumalta tämän löysin ja aattelin kirjoitella. Lapsillani on ikäeroa 1v4kk.
Imetin esikoista 1-vuotiaaksi, vaikka olin raskaana. En kokenut raskauden haittaavan imetystä millään tavalla. Kuukautisia ei ehtinyt tulla ollenkaan synnytyksen jälkeen, kun tulin uudelleen raskaaksi. Lapset ovat nyt 2v4kk ja 1v. Nyt alkaa vähän helpottamaan, täytyy sanoa että vuosi on ollut melko rankka kahden pienen kanssa. Käytännössä minulla oli kaksi vauvaa hoidettavana, esikoinenkin kun oli vielä vaipoissa, ei osannut syödä itsenäisesti eikä osannut puhua eikä myöskään pukea vaatteita. Vaippojen vaihtamisessakin meni aina aikaa kun piti kahdelta vaipat vaihtaa. Nyt on vähän helpompaa kun esikoinen osaa käydä itse potalla, osaa syödä itsenäisesti, puhuu täysin ja suoriutuu jo monista jutuista ilman apua. Työtä on vuoden aikana ollut paljon ja oma aika melko vähissä. En oikeastaan osannut etukäteen aavistaa millaista tulisi olemaan...
Mutta onhan pienessä ikäerossa toki hyviäkin puolia, toivottavasti :)
Meillä ei ole ollut kovinkaan paljoa mustasukkaisuutta ja onhan noista lapsista jo seuraa toisilleen. Tällaista meillä.
Asenteesta riippuu paljonkin, työtä varmasti kahden pienen kanssa riittää, mutta positiivisella asenteella pärjää pitkälle =)
Halauksia kaikille teille ja onnea tulevaan, eiköhän kaikki suju hyvin loppujen lopuksi :hug:
Täytyy vielä sanoa että lasten kanssa on ihanaa, vaikka välillä rankkaa onkin :heart:

P.s. Jos joku haluaa, niin minulle voi kirjoitella yv:llä.
 
Sattumalta tämän löysin ja aattelin kirjoitella. Lapsillani on ikäeroa 1v4kk.
Imetin esikoista 1-vuotiaaksi, vaikka olin raskaana. En kokenut raskauden haittaavan imetystä millään tavalla. Kuukautisia ei ehtinyt tulla ollenkaan synnytyksen jälkeen, kun tulin uudelleen raskaaksi. Lapset ovat nyt 2v4kk ja 1v. Nyt alkaa vähän helpottamaan, täytyy sanoa että vuosi on ollut melko rankka kahden pienen kanssa. Käytännössä minulla oli kaksi vauvaa hoidettavana, esikoinenkin kun oli vielä vaipoissa, ei osannut syödä itsenäisesti eikä osannut puhua eikä myöskään pukea vaatteita. Vaippojen vaihtamisessakin meni aina aikaa kun piti kahdelta vaipat vaihtaa. Nyt on vähän helpompaa kun esikoinen osaa käydä itse potalla, osaa syödä itsenäisesti, puhuu täysin ja suoriutuu jo monista jutuista ilman apua. Työtä on vuoden aikana ollut paljon ja oma aika melko vähissä. En oikeastaan osannut etukäteen aavistaa millaista tulisi olemaan...
Mutta onhan pienessä ikäerossa toki hyviäkin puolia, toivottavasti :)
Meillä ei ole ollut kovinkaan paljoa mustasukkaisuutta ja onhan noista lapsista jo seuraa toisilleen. Tällaista meillä.
Asenteesta riippuu paljonkin, työtä varmasti kahden pienen kanssa riittää, mutta positiivisella asenteella pärjää pitkälle =)
Halauksia kaikille teille ja onnea tulevaan, eiköhän kaikki suju hyvin loppujen lopuksi :hug:
Täytyy vielä sanoa että lasten kanssa on ihanaa, vaikka välillä rankkaa onkin :heart:

P.s. Jos joku haluaa, niin minulle voi kirjoitella yv:llä.
 
Sattumalta tämän löysin ja aattelin kirjoitella. Lapsillani on ikäeroa 1v4kk.
Imetin esikoista 1-vuotiaaksi, vaikka olin raskaana. En kokenut raskauden haittaavan imetystä millään tavalla. Kuukautisia ei ehtinyt tulla ollenkaan synnytyksen jälkeen, kun tulin uudelleen raskaaksi. Lapset ovat nyt 2v4kk ja 1v. Nyt alkaa vähän helpottamaan, täytyy sanoa että vuosi on ollut melko rankka kahden pienen kanssa. Käytännössä minulla oli kaksi vauvaa hoidettavana, esikoinenkin kun oli vielä vaipoissa, ei osannut syödä itsenäisesti eikä osannut puhua eikä myöskään pukea vaatteita. Vaippojen vaihtamisessakin meni aina aikaa kun piti kahdelta vaipat vaihtaa. Nyt on vähän helpompaa kun esikoinen osaa käydä itse potalla, osaa syödä itsenäisesti, puhuu täysin ja suoriutuu jo monista jutuista ilman apua. Työtä on vuoden aikana ollut paljon ja oma aika melko vähissä. En oikeastaan osannut etukäteen aavistaa millaista tulisi olemaan...
Mutta onhan pienessä ikäerossa toki hyviäkin puolia, toivottavasti :)
Meillä ei ole ollut kovinkaan paljoa mustasukkaisuutta ja onhan noista lapsista jo seuraa toisilleen. Tällaista meillä.
Asenteesta riippuu paljonkin, työtä varmasti kahden pienen kanssa riittää, mutta positiivisella asenteella pärjää pitkälle =)
Halauksia kaikille teille ja onnea tulevaan, eiköhän kaikki suju hyvin loppujen lopuksi :hug:
Täytyy vielä sanoa että lasten kanssa on ihanaa, vaikka välillä rankkaa onkin :heart:

P.s. Jos joku haluaa, niin minulle voi kirjoitella yv:llä.
 
Sattumalta tämän löysin ja aattelin kirjoitella. Lapsillani on ikäeroa 1v4kk.
Imetin esikoista 1-vuotiaaksi, vaikka olin raskaana. En kokenut raskauden haittaavan imetystä millään tavalla. Kuukautisia ei ehtinyt tulla ollenkaan synnytyksen jälkeen, kun tulin uudelleen raskaaksi. Lapset ovat nyt 2v4kk ja 1v. Nyt alkaa vähän helpottamaan, täytyy sanoa että vuosi on ollut melko rankka kahden pienen kanssa. Käytännössä minulla oli kaksi vauvaa hoidettavana, esikoinenkin kun oli vielä vaipoissa, ei osannut syödä itsenäisesti eikä osannut puhua eikä myöskään pukea vaatteita. Vaippojen vaihtamisessakin meni aina aikaa kun piti kahdelta vaipat vaihtaa. Nyt on vähän helpompaa kun esikoinen osaa käydä itse potalla, osaa syödä itsenäisesti, puhuu täysin ja suoriutuu jo monista jutuista ilman apua. Työtä on vuoden aikana ollut paljon ja oma aika melko vähissä. En oikeastaan osannut etukäteen aavistaa millaista tulisi olemaan...
Mutta onhan pienessä ikäerossa toki hyviäkin puolia, toivottavasti :)
Meillä ei ole ollut kovinkaan paljoa mustasukkaisuutta ja onhan noista lapsista jo seuraa toisilleen. Tällaista meillä.
Asenteesta riippuu paljonkin, työtä varmasti kahden pienen kanssa riittää, mutta positiivisella asenteella pärjää pitkälle =)
Halauksia kaikille teille ja onnea tulevaan, eiköhän kaikki suju hyvin loppujen lopuksi :hug:
Täytyy vielä sanoa että lasten kanssa on ihanaa, vaikka välillä rankkaa onkin :heart:

P.s. Jos joku haluaa, niin minulle voi kirjoitella yv:llä.
 
Täällä samoin kuin Migrantilla...kakkosen ja kolmosen ikäeroksi tulee 1v6kk.
Ihan uus tilanne mulle kahden pienen kanssa koettaa pärjätä kun esikon ja kakkosen ikäero on 7v2pvä =) joten kans välillä nousee jännitys ilmaan :whistle: no eiköhän sitä pärjää. Onhan ne muutkin pärjänneet :D
 
Moikkelis! Löysinpä minäkin tämän pinon. Ei tainnut olla vielä kellään niin pienellä ikäerolla, kuin minulla! Viikkoa vaille 11kk tulee esikoisen ja kakkosen ikäeroksi =) Kyllä kieltämättä välillä vähän hirvittää ja jänskättää tuleva ja taas välillä niin positiivisen odottavasti ajattelen. Monenmoisia tunteita pinnassa, hormoonit varmaan lisäks vielä myllertää, imetänkin vielä. Pikkuhiljaa sitä vähennelty, ihan sen maidon riittämättömyydenkin vuoksi. Varmaankin tämä raskauskin sitä vähentänyt ja poika varsinkinkkan illalla ei tahdo tissiä enää edes huolia. Kauheaa tankkaamista illalla, nukkuu niin hyvin päivällä, että sitten illalla nälkä kauhea. Ollaankin nyt alettu opetella vellille.

Mutta uskon, että kaikki menee hyvin, pitää vaan positiivisesti ajatella ja niinku neuvolassa mulle sanottiin, apua saa aina! Minun kaverilla oli 10kk ikäerolla kaksi lasta, rankkaahan se oli, mutta nykysten menee niin hyvin, seuraa toisilleen paljon!

Niin ja yhdet kuukautisen ehti minulla tulla, tuossa 5 viikon kuluttua np ultraan.

Niin raskausviikkoja nyt tasan 7+0 ja poitsu 3kk
 

Mulla ja siskolla pieni ikäero, 1vuosi 3kuukautta. Ja ollaan kuin kaksoset nyt kolmekymppisinäkin, läheisiä ja paljon yhdessä. Haluaisin kovasti lapset myös tosi pienellä ikäerolla, vaikka rankkaa varmasti olisikin; pieni ikäero on vaan niin suuri lahja ollut ainakin mulle ja siskolleni. Mutta ei näitä lapsia saa oikein suunniteltua sillä tavalla, joten voin vain tässä toivoa että onnaisi!
 
Jostakin päädyin tänne ja oli ihan pakko tulla muutama "lohdutuksen sana" sanomaan =) =). Meillä keskimmäinen syntyi 06/06. Kun keskimmäinen oli kuukauden niin annettiin seuraavalle lupa tulla :). Yhdet kuukautiset oli välissä ja sit jo tärppäskin. LA oli toukokuulle -07. Sillon valmistauduttiin "neljänteen ja viimeiseen" lapseen kunnes 12vko:lla lääkäri ultras :heart: :heart: masuasukkia. Olikin siis kirjaimellisesti tulossa se NELJÄS ja se VIIMEINEN. Synnytys käynnistettiin 36+4 eli keskimmäinen veli oli 10kk kun joutui kahden pojan isoveljeksi :eek: =)

Kyllä tämä ihan täydestä työstä käy... meinaan vieläkin :LOL: mut ollaan silti kaikki hengissä ja onneks mulla on maailman kilteimmät lapset. Meillä kun ei juurikaan mitään ulkopuolisia apujoukkoja ole eli pääosin oman perheen turvin arkea taivalletaan.

Vauva-ajasta ei juurikaan ole kerinnyt "nauttimaan" kun valtaosa ajasta menee siihen käytännön hommaan... jollain nälkä, vaipanvaihtoaika, päiväuniaika yms. ja nauttimisella tarkoitan nyt lähinnä niitä tilanteita kun vain katselet sitä ihanaa pientä tuhisevaa nyyttiä.

Vauva-aika on nyt meillä ohi kun molemmat kiipeää kaikkea mahdollista vasten pystyyn... pojat nyt siis 9kk ja isoveli 1v 7kk häärää siinä innokkaana apulaisena sekä äipälle että velipojille :eek: :LOL:

Jaksamista kaikille!! Positiivista asennetta ja maalaisjärkeä ja muistakaa et meiltä kaikilta löytyy ääritilanteissa vähintään 4 kättä ja 2 paria jalkoja =)
 

Yhteistyössä