muita paniikkihäiriöisiä?

  • Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Mulla oli sellainen kausi elämässä, kun sain paniikkikohtauksia. Tämä kausi kesti noin vuoden. Tätä ennen oli toinen kausi, jolloin vastaavaa oli lievempänä. Kävin juttelemassa terveyskeskuksessa psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa ja käytin sellaista luontaistuotetta kuin Rescue remedy (saa esim. netistä tilattua, suosittelen). Johtui rankasta elämäntilanteesta tuo ja meni ohi kun elämäntilanne helpotti, sain puhuttua asiasta ja sain tukea ja apua.
 
Mä sain aikoinaan vaan lääkityksen enkä mitään palaveria edes psykiatrille, terveyskeskuksen yleislääkäriltä vaan reseptin. Muutamaa vuotta myöhemmin kävin muista syistä psykologilla ja hän auttoi myös tuossa paniikkihäiriössä, opetti rentoutumistekniikoita jne. Nyt käyn toisella psykologilla masennuksen vuoksi ja olen jopa päässyt tapaamaan ihan psykiatriakin.
 
ap
Millasia oireita teillä on ja miten kohtaus tulee? Minä olen vasta vähän aikaa kärsinyt tästä, mutta juuri tänään ymmärsin sen mitä oon jahkannut ja yrittänyt vain ohittaa. Asia oli silmien edessä, mutta tänään sen ongelman vasta ymmärsin ja nyt on asiaa jo selvitelty ja nyt on paljon helpompi ja normaalimpi olla. Tuntuu, että jopa hengittää on helpompi.
 
Mulla oli näin:
- tuli yleinen ahdistava, epätodellinen, hikinen ja tuskainen olo
- sydän alkoi pomppailla nopeasti
- tuli pahoinvointia, joskus oksensinkin
- epätoivoinen, kaamea olo, ihan hirveän ahdistava olo, johon liittyi "maailma on kamala paikka, olen ansassa täällä" -tuntemuksia

Kohtauksen jälkeen olin todella todella väsynyt melko pitkään.
 
Mulla oli epätodellisuuden tunnetta, korvien "huminaa", huimausta, sydämentykytystä, hikoilua. Ne tuli jos olin yksin. Esiintymistilanteessa taas huimausta, sydämentykytystä, epätodellisuuden tuntua, hikoilua ja hengenahdistusta, hyperventiloin myös toisinaan.

Niin ja kohtaus vei voimat loppupäiväksi.
 
piparminttu
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Alkuperäinen kirjoittaja HoNdATyTTö:
mun ex aiheutti mulle |O


Samoin mulle vuosia sitten.Ihan omin avuin selvisin siinä kyllä meni aikaa jokunen vuosi
niinpä :/ mullakin jo parempaan suuntaan..aikaa mennyt vaan 8v...


Mulla meni ohi vuosi eron jälkeen.Kyllä helpotti kummasti.Luulin jo kuollevani.Pyörryinkin lisäksi usein.Se oli pelottavaa.
 
:wave: Mulla on myös.
Itse just kävin eilen tk lääkärillä ja ens viikol meen sit käymää juttelemassa psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa.Lääke reseptin sain , mut viel en oo hakenu.
Itsellä ollu jonku 2v ja nyt vast uskalsin mennä lääkärii..pakko ku oireet vaan pahentunu koko ajan..
Mulla oireina mm sydän hakkaasikana eilen pulssi oli 140 luokkaa,kädet tärisee,pyörryttää, ja levotonolo.
 

Yhteistyössä