Mulla alkaa olla konstit loppu ton 4v pojan kans!

  • Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja voi peura:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja voi peura:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Ei 4v:n tarvii enää nukkuu päikkäreitä :eek:
ei tarvi? Kyl mä lapseni tunnen. Hän tarvii ne unet. Lapsia on katso erilaisia!
jos se tarvitsee niin kai se silloin nukkuis jossain vaiheessa päivää väsymystään. meillä ei ole 4veet enää nukkunu. vaikeuttaa vaan iltapuuhia entisestään kun on taas virtaa. että jos vaikka arvioisit uudelleen sen unen tarpeen.
välillä oli pitkä paussi et ei nukkunu. Mut nyt ku alottanu päiväkodissa nukahtaa siel aina, vaik ei pakko nukkua. Eilenkin nukku mukisematta ja silti illalla meinas nukahtaa iltapalan ääreen.
no voi herran jumala sentään, mikä sun ongelma oikein on? jos lapsi ei yhtenä päivänä suostunut nukkumaan niin sä olet täällä itkemässä että konstit loppuu... ei helvetti, mä laitan nyt koneen kiinni ettei oikeesti ala ärsyttämään urpot. heippa.
yhdesti veilä sanon et tällä aloituksella hain sitä et mikä on sopiva rangaistus ton ikäselle. Ymmärtääkö 4v lapsi todellisen syyn jos jätän reissun väliin hänen kiukuttelun takia??? Ja mies on töissä eli en voi hänelle lasta jättää!
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Majuri:
Taas joku uusavuton yh, joka ei saa muksujaan ojennukeen, purkaa ahdistuneisuuttaan.
no juu, en ole yh. Enkä ahdistunu! Lähinnä tällä hain vaan sitä et tajuaako poika sen syyn jos ei mennä katsoon joulupukkia. Enkä pakota häntä nukkuun, mut kun tiedän et poika tarvii ne unet. Kyllä yleensä saan muksut ojennukseen mut en tota uhmäikästä. OK! HUONO ÄITI OLEN!
Jätä poika isänsä kanssa kotiin ja mene tytön kanssa? Sano pojalle, että hän jää kotiin ja sisko lähtee, jos ei rauhoitu edes levähtämän. Ja toteuta uhkaus.
 
äitipäiti
Täällä 4v tytön äiti ja aikamoisissa purjeissa välillä. Mitä olen lukenut juttuja, niin taitaa kuulua ikään. Meillä joskus kivat jutut jääneet tekemättä, jos ei ole osattu käyttäytyä. Kyllä tuon ikäinen jo mielestäni ymmärtää, että huonolla käytöksellä ei pääse mihinkään. Päiväuniaikaan neiti pötkottelee hetken ja sen jälkeen luetaan kirjaa ja tehdään jotain rauhallisia juttuja kahdestaa. Sillävälin pikkusisko saa nukkua tarvitsemansa unet. Kun huomioin isompaa enemmän, siis niin, ettei se ole toiselta pois, niin huomaan tytön olevan tyytyväisempi ja rauhallisempi. Huomiota ei tarvitse hakea tyhmien juttujen kautta.

Tsemppiä vaan kaikille 4v vanhemmille!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kdsfj:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kdsfj:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Ei 4v:n tarvii enää nukkuu päikkäreitä :eek:
ei tarvi? Kyl mä lapseni tunnen. Hän tarvii ne unet. Lapsia on katso erilaisia!
Ja yhdellä lapsella on erilaisia päiviä elämässään.
no ku täs ei ollu kyse pelkistä unista ja siitä tarviiko lapsi ne vai ei. Meillä tapana myös et jos ei nuku niin ainaki rauhotutaan hetkeksi ja se et annetaan pikkusiskon ainaki nukkua ja se et uskotaan mitä äiti sanoo!
no olisko sitten kannattanut ennakoida ja viedä se lapsi heti vaan rauhoittumaan, eikä pakottaa riehumaan siskonsakin päiväunet lyhyemmiks?
ja jos teillä on tapana että äitiä totellaan niin miksi sitten ei totella?
no kerroppa se mulle miks uhmaikäinen lapsi ei aina tottele?
meillä uhmaikäiset kiukuttelee mutta tottelee todellakin äitiä. niillä ei ole vaihtoehtoa ettei tottelis.
no teillä jotain ihmelapsia sit vissiin jos aina tottelevat kiltisti!

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja äitipäiti:
Täällä 4v tytön äiti ja aikamoisissa purjeissa välillä. Mitä olen lukenut juttuja, niin taitaa kuulua ikään. Meillä joskus kivat jutut jääneet tekemättä, jos ei ole osattu käyttäytyä. Kyllä tuon ikäinen jo mielestäni ymmärtää, että huonolla käytöksellä ei pääse mihinkään. Päiväuniaikaan neiti pötkottelee hetken ja sen jälkeen luetaan kirjaa ja tehdään jotain rauhallisia juttuja kahdestaa. Sillävälin pikkusisko saa nukkua tarvitsemansa unet. Kun huomioin isompaa enemmän, siis niin, ettei se ole toiselta pois, niin huomaan tytön olevan tyytyväisempi ja rauhallisempi. Huomiota ei tarvitse hakea tyhmien juttujen kautta.

Tsemppiä vaan kaikille 4v vanhemmille!!
Sen olen kans huomannut et tuo poika tarvii todella paljon huomiota ja syliä. Yritän sitä antaa mahdollisimman paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja voi peura:
katsos kun lapset ei ole koneita jotka toimivat ohjekirjan tai äidin halun ja näkemyksen mukaan. jos ei toista väsytä, se ei nuku, vaikka äiti olisi mitä mieltä asiasta. kun se lapsi on väsynyt se nukkuu. melko helppoa kun sen oikein oivaltaa.
voi tsiisus, en kysyny nyt et tarviikoo mun lapsi päikkäreitä! Ja mä olen ainaki kasvattanu lapset niin et jos äiti sanoo et pitää olla kunnolla ja antaa pikkusiskolle rauha niin sillon äiti on oikeassa. Vai pitääkö mun antaa ton pojan tehdä ihan mitä ja miten itse haluaa kaikki asiat?
tosi turhauttavaa varmaan ku heti rupee tääl porukka väkisee lapsies päikkäreistä ja arvostelee.. Huokaus! Mie lähtisin kattoo joulupukkii, vaikka sanoitki ettei lähetä jos ei nukuta! Mut ei kai äitienkään tarvi aina olla niin helkkarin johdonmukasii! joulupukin näkemiin on kumminki pienille aika iso juttu.
 
äitipäiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja voi peura:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja voi peura:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Ei 4v:n tarvii enää nukkuu päikkäreitä :eek:
ei tarvi? Kyl mä lapseni tunnen. Hän tarvii ne unet. Lapsia on katso erilaisia!
jos se tarvitsee niin kai se silloin nukkuis jossain vaiheessa päivää väsymystään. meillä ei ole 4veet enää nukkunu. vaikeuttaa vaan iltapuuhia entisestään kun on taas virtaa. että jos vaikka arvioisit uudelleen sen unen tarpeen.
välillä oli pitkä paussi et ei nukkunu. Mut nyt ku alottanu päiväkodissa nukahtaa siel aina, vaik ei pakko nukkua. Eilenkin nukku mukisematta ja silti illalla meinas nukahtaa iltapalan ääreen.
no voi herran jumala sentään, mikä sun ongelma oikein on? jos lapsi ei yhtenä päivänä suostunut nukkumaan niin sä olet täällä itkemässä että konstit loppuu... ei helvetti, mä laitan nyt koneen kiinni ettei oikeesti ala ärsyttämään urpot. heippa.
yhdesti veilä sanon et tällä aloituksella hain sitä et mikä on sopiva rangaistus ton ikäselle. Ymmärtääkö 4v lapsi todellisen syyn jos jätän reissun väliin hänen kiukuttelun takia??? Ja mies on töissä eli en voi hänelle lasta jättää!
Perustele asia lapselle. Meillä asia menee perille perustelemalla. Kertoisin, mitä siellä tapahtuu ja kuinka paljon siellä on ihmisiä. Sitten kertosin, miksi ei voi olla tottelematta...voi eksyä...loukata itsensä... jne
 
kdsfj
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kdsfj:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kdsfj:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Ei 4v:n tarvii enää nukkuu päikkäreitä :eek:
ei tarvi? Kyl mä lapseni tunnen. Hän tarvii ne unet. Lapsia on katso erilaisia!
Ja yhdellä lapsella on erilaisia päiviä elämässään.
no ku täs ei ollu kyse pelkistä unista ja siitä tarviiko lapsi ne vai ei. Meillä tapana myös et jos ei nuku niin ainaki rauhotutaan hetkeksi ja se et annetaan pikkusiskon ainaki nukkua ja se et uskotaan mitä äiti sanoo!
no olisko sitten kannattanut ennakoida ja viedä se lapsi heti vaan rauhoittumaan, eikä pakottaa riehumaan siskonsakin päiväunet lyhyemmiks?
ja jos teillä on tapana että äitiä totellaan niin miksi sitten ei totella?
no kerroppa se mulle miks uhmaikäinen lapsi ei aina tottele?
meillä uhmaikäiset kiukuttelee mutta tottelee todellakin äitiä. niillä ei ole vaihtoehtoa ettei tottelis.
no teillä jotain ihmelapsia sit vissiin jos aina tottelevat kiltisti!
heh ei ne kiltisti tottele, mutta en anna niiden hyppiä silmille. totellaan tai itketään ja totellaan. sen kun tietävät niin ei useinkaan tarvitse ottaa yhteen, kun se ei johda mihinkään :)
 
ap
Kiitos teille muutamalle noista järkevistä ja "tavallisen äidin" vastauksista. Täällä tän ketjun perusteella kun tuntuu olevan taas vain täydelliset äidit liikenteessä!
 
myös äiti
Alkuperäinen kirjoittaja kukero80:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja voi peura:
katsos kun lapset ei ole koneita jotka toimivat ohjekirjan tai äidin halun ja näkemyksen mukaan. jos ei toista väsytä, se ei nuku, vaikka äiti olisi mitä mieltä asiasta. kun se lapsi on väsynyt se nukkuu. melko helppoa kun sen oikein oivaltaa.
voi tsiisus, en kysyny nyt et tarviikoo mun lapsi päikkäreitä! Ja mä olen ainaki kasvattanu lapset niin et jos äiti sanoo et pitää olla kunnolla ja antaa pikkusiskolle rauha niin sillon äiti on oikeassa. Vai pitääkö mun antaa ton pojan tehdä ihan mitä ja miten itse haluaa kaikki asiat?
tosi turhauttavaa varmaan ku heti rupee tääl porukka väkisee lapsies päikkäreistä ja arvostelee.. Huokaus! Mie lähtisin kattoo joulupukkii, vaikka sanoitki ettei lähetä jos ei nukuta! Mut ei kai äitienkään tarvi aina olla niin helkkarin johdonmukasii! joulupukin näkemiin on kumminki pienille aika iso juttu.
peesi
 
Itselläni ei vielä lapsia,mutta olen ollut lastenhoitajana 6 vuotta ja samankaltaisia tilanteita on ollut hoitolasten kanssa.
Kannattaa ottaa omaa aikaa/yhteistä aikaa miehen kanssa ja miettiä etukäteen kuinka vastaavat/muut tilanteet hoidetaan. Mikä on tavoite ja keinot joilla saavutetaan haluttu päämäärä? Jos on tavoite,että lapsi tottelee niin kannattaa etukäteen päättää mitä vaaditaan. Haluatko että lapsi todella nukahtaa,vai riittääkö lepoa/hiljaista leikkiä omassa huoneessa? Kannattaa myös miettiä miten asian lapselle esittää,koska sanansa täytyy kyetä pitämään. Johdonmukaisuus ennenkaikkea :) Tämä on oma mielipiteeni,jokainen tekee omalle lapselle parhaalla tavalla
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupiikkis:
Jos oot uhannut tuolla, et voi nyt perua. Uhkaukset on pakko toteuttaa. Kyllä 4-v jo tajuaa, että ei pääse, koska ei totellut. Voithan vielä sanoa sen uudestaan selkeästi että nyt ei mennä, koska et totellut äitiä vaan riehuit ja et antanut pikkusiskon nukkua jne.
Peesi. Muuten sä et jatkossakaan saa lastasi tottelemaan.
 
Meillä 4-vuotiaan ei tarvitse nukkua päiväunia, jos ei nukuta, MUTTA vaadin häneltä sitä että hän edes lepää nätisti. Eli on sängyssään hiljaa ja rauhassa. Kun malttaa hiljentyä hetkeksi, niin usein myös nukahtaa. Jos ei nukahda, niin saa nousta levättyään vaikkapa puoli tuntia. Nukkumattomuudesta en tietenkään rankaise, mutta reuhoamisesta kyllä.

Ap:n tapauksessa ei mentäisi joulupukkia katsomaan, koska olen sitä mieltä, että annetut rangaistusuhkaukset on myös toteutettava, tai tenava oppii että äiti puhuu vaan lämpimikseen. Selittäisin vielä, että muistatko kun sanoin että jos et lepää nätisti niin emme mene pukkia katsomaan, sinä et levännyt vaan riehusit, joten nyt me emme mene pukkia katsomaan.
 

Yhteistyössä