Mulla on huono äiti-olo. :(

Mä heräsin aamulla miehen herätyskelloon, ja totesin että mulla on koko yön ollut itkuhälytin pois päältä. Poika kyllä nukkuu jo 95% yöt ihan putkeen ilman mitään väliheräilyjä, mutta jotenkin mulla on nyt sellanen olo että ihan varmasti just tänä yönä se on varmaan itkenyt siellä hädissään eikä äiti oo tullut. :(

Mä en tajua mikä tää juttu on, varmaan kuukauden verran oon tehnyt nyt sitä, että unissani oon kääntänyt hälyttimen tyyliin vaan hiljemmalle jos poika on itkenyt, ja muutaman kerran oon sammuttanut koko hälyttimen tai jopa kääntänyt oman pään hälyttimeni väärälle kanavalle. :( Yleensä oon kyllä sit havahtunut pari minuuttia sen jälkeen ajatukseen että mitä hittoa mä teen, ja mennyt sitten lohduttamaan poikaa. Mutta pari kertaa oon vaan aamulla huomannut tehneeni noin, ja sit mulla on tosi paha mieli kun en tiedä onko poika itkenyt kauankin yksikseen siellä.

Mulla on tosi huono omatunto tuosta, ja nyt sovittiinkin sitten miehen kanssa että tästä eteenpäin hälytin on hänen yöpöydällä, ja hän sitten tönii mut ylös jos poika herää, mä en meinaa enää luota itteeni tuossa asiassa.
 
"jep"
Tuolla tavallahan ihmiset tosi väsyneinä reagoivat herätyskelloonkin, kun nouseminen vaan tuntuu ylivoimaiselta, vaikka olisikin tärkeää/kivaa menoa tiedossa.

Mulle tulee mieleen, että olisiko mahdollista siirtää pojan sänky samaan huoneeseen teidän kanssanne, vai nukutteko sitten kaikki huonosti? Imetätkö joka heräämisellä, vai voisitteko mennä miehen kanssa vuorotellen?
 
Ei missään nimessä poikaa enää samaan huoneeseen. :D Tuo on jo puolitoistavuotias, ja nukkunut vajaa puol vuotta ihan tyytyväisesti omassa huoneessaan. Joskus kipeänä kun tuon hänet meidän sänkyyn nukkumaan, niin sitten ei kukaan nuku enää ollenkaan. Mä luulen että tähän riittää se että mies ottaa öiksi ton hälyn itselleen.

Mutta kaikkein oudointa tässä on se, että tää alkoi vasta sen jälkeen kun mä oon saanut kunnolliset reilu 8h yöunet takaisin. :O Eli just päinvastoin, siloin kun olin kuoleman väsynyt yöheräilyjen takia niin heräsin jokaiseen ääneen joka hälystä kuului, ja nykyään kun saan pääasiassa nukkua kunnolla, niin teen tuollaista.
 
Ton takia justiisa tyttö nukkuu meijän kanssa samassa huoneessa. Tosin nukkuu kyl yönsä heräämättä, mutta nyt taas heränny parina yönä itkemään. Jatkaa kyl unia kun käy siinä sängyn vieressä ja sanon nyt nukutaan.
 
"Jutta"
Kuinka kaukana se lapsi oikein nukkuu jos tarvitset öiksi itkuhälyttimen?
Meillä on ollut pitkää käytävää välissä ja kiviseinää ja paksut ovet vain ihan rakosiltaan ja silti lapsen itku tai yörutinat kuuluvat meidän makuuhuoneeseen ihan hyvin.
 
Jätä se itkuhäly pois niin lakkaat stressaamasta sitä..Kyllä sä sen lapsen itkuun heräät jos sillä hätä on! :) Usko pois, ei se vaisto mihinkään katoa..
Tosin itselläni olen huomannut sen että nykyään kuuntelen muksua aina hetken ennen kun sinne huoneeseen menee, enkä juokse joka inahduksesta..
 
"Joku"
minäkin mietin että miten kaukana lapsi on?Meillä lapset on synnäriltä asti nukkuneet omissa huoneissaan ja herään kyllä jos joku huutaa=)Käytän yleensä vielä korvatulppia kun oon niin herkkäuninen että herään siihen kin kun lapset kääntää kylkeä eri huoneissa=)
 
Kyllä sä lapsen itkuun heräät ilman hälyttimiäkin :). Ellette asu jossain suurensuuressa kartanossa ja lapsi nukkuu paksujen puuovien takana itäsiivessä, te länsisiivessä.

Mä en ole itse asiassa edes tajunnut, että itkuhäläriä voisi käyttää joka yö. Olen ajatellut että niitä tarvitaan kun lapsi nukkuu ulkona päiväunia, tai kun lapsi nukkuu sisällä ja äiti tekee pihalla puutarhahommia tms.
 
Ton takia justiisa tyttö nukkuu meijän kanssa samassa huoneessa. Tosin nukkuu kyl yönsä heräämättä, mutta nyt taas heränny parina yönä itkemään. Jatkaa kyl unia kun käy siinä sängyn vieressä ja sanon nyt nukutaan.
Juu sama täällä sillä erotuksella että mä kävelem muutaman metrin lähemmäs hänen huoneeseensa. Rauhoittuu kyllä hetie, eikä hän oikeasti herää yöllä kuin ehkä kerran kahdessa viikossa.
 
kuinka kauhean kaukana lapsi nukkuu kun ette herää ilman itkuhälytintä? jos samassa talossa niin kuulostaa oudolle...
No mä taidan vaan olla hysteerinen tuon suhteen. Mä olen oikeasti ihan mielettömän sikeäuninen, sen takia pelkään että en herää siihen itkuun ilman hälytintä. Poika nukkuu meidän kanssa samassa kerroksessa, mutta meidän makkareiden välissä on yksi pikkuinen huone, eli ei ihan vieressä mutta ei nyt kovin kaukanakaan.
 
Kyllä sä lapsen itkuun heräät ilman hälyttimiäkin :). Ellette asu jossain suurensuuressa kartanossa ja lapsi nukkuu paksujen puuovien takana itäsiivessä, te länsisiivessä.

Mä en ole itse asiassa edes tajunnut, että itkuhäläriä voisi käyttää joka yö. Olen ajatellut että niitä tarvitaan kun lapsi nukkuu ulkona päiväunia, tai kun lapsi nukkuu sisällä ja äiti tekee pihalla puutarhahommia tms.
No nyt mulle tuli vielä huono äiti-olon lisäksi vainoharhainen äiti-olo. :D Muuten mä oon kyllä tosi rento kasvattaja enkä turhia stressaile, mutta toi itkuhälytin on mun heikko kohta. Mulla on siis aina se itkuhälytin päällä kun poika nukkuu, kun muuten sitten hiippailisin koko ajan oven takana kuuntelemassa nukkuuko nyt ihan varmasti, ja sitten sillä herättäisin pojan kun meidän lattiat narisee niin paljon. :D
 
lollero
Siis en ole IKINÄ kuullut, että normaalikokoisessa asunnossa pidettäisiin SISÄLLÄ itkuhälyttimiä. Saati, että kyseessä on kuitenkin jo 1,5 vuotias lapsi, joka osaa jo puhuakin?! Kyllä se lapsi tuossa iässä saa hereille vaikka koko pitäjän, jos niikseen tulee.

Huhhuh.
 
Siis en ole IKINÄ kuullut, että normaalikokoisessa asunnossa pidettäisiin SISÄLLÄ itkuhälyttimiä. Saati, että kyseessä on kuitenkin jo 1,5 vuotias lapsi, joka osaa jo puhuakin?! Kyllä se lapsi tuossa iässä saa hereille vaikka koko pitäjän, jos niikseen tulee.

Huhhuh.
Ei meidän poika osaa vielä puhua. :( Mutta joo, ehkä mä sitten olen vähän vainoharhainen. Mutta sattumalta patterit loppui tuosta vempeleestä tänään, joten ehkä mä en vaan osta uusia. :D Ja miellä on n. 120m2 kokoinen kaksikerroksinen omakotitalo. Ehkä meillä sitten on huono kuulo, mutta en mä usko että mä ilman hälytintä erotan tuolta yläkerrasta kuuluvasta kolinasta kääntääkö poika kylkeä vai onko se herännyt.
 
Tosi hyvin nukkuu siellä omassa huoneessaan, jos itkeekin...
No voi hyvä ihme, sinäkö et esim. koskaan havahdu itsekses yön aikana, vaan nukut aina kuin tukki siihen asti että on aika herätä? Ai et vai? Miksi et jos olet kerran jo ihan aikuinen ihminen??

Voi hyvää päivää jos lapsi ehkä kerran kahdessa viikossa itkee sen minuutin siellä ja rauhoittuu heti kun käyn vähän päätä silittämässä, niin senkö takia se lapsi pitäs raahata meidän makkariin nukkumaan jossa sitten herää jokaiseen aikuisten kyljen kääntämiseen?

P.s. me pidetään oma makkari mielummina aikuisten huoneena niin siellä voi sitten välillä aikuisten touhujakin harrastaa, käykö kateeksi vai miksi moinen piikikkyys?
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25023198:
Missä se sun lapses nukkuu yönsä, jossain piharakennuksessa? Etköhän sä itkuun herää, ilman hälyttimiäkin, jos tarve vaatii.
No niipä :O Jos lapsi saa halutessaan kokonaisen kerrostalonkin hereille huudollaan, niin oletettavasti jomman kumman vanhemmistaankin jossain pikkuisessa omakotitalossa...
Miten kaukana lastenhuone sitten on? Eri kerroksessa?
 
vrs
No voi hyvä ihme, sinäkö et esim. koskaan havahdu itsekses yön aikana, vaan nukut aina kuin tukki siihen asti että on aika herätä? Ai et vai? Miksi et jos olet kerran jo ihan aikuinen ihminen??

Voi hyvää päivää jos lapsi ehkä kerran kahdessa viikossa itkee sen minuutin siellä ja rauhoittuu heti kun käyn vähän päätä silittämässä, niin senkö takia se lapsi pitäs raahata meidän makkariin nukkumaan jossa sitten herää jokaiseen aikuisten kyljen kääntämiseen?

P.s. me pidetään oma makkari mielummina aikuisten huoneena niin siellä voi sitten välillä aikuisten touhujakin harrastaa, käykö kateeksi vai miksi moinen piikikkyys?
Taitaa sinua itseäkin omatunto kolkuttaa, kun noin vauhkoat. Mihin siinä mitään itkuhälyjä tarvitaan, jos nukkuu "niin hyvin"?

Miten minun nukkumiseni tähän liittyy? Yksin itkevä lapsi on eri asia kuin aikuinen. Sano nyt, että on vielä sängyssä josta ei itse pääse pois...?

Rauhoittuu heti, kun menet sinne. Niin jos siis satut viitsimään, etkä vain käännä kylkeä...
 
Taitaa sinua itseäkin omatunto kolkuttaa, kun noin vauhkoat. Mihin siinä mitään itkuhälyjä tarvitaan, jos nukkuu "niin hyvin"?

Miten minun nukkumiseni tähän liittyy? Yksin itkevä lapsi on eri asia kuin aikuinen. Sano nyt, että on vielä sängyssä josta ei itse pääse pois...?

Rauhoittuu heti, kun menet sinne. Niin jos siis satut viitsimään, etkä vain käännä kylkeä...
No enkös mä oo aika monta kertaa tähänkin kirjoittanut että ihan itseni takia oon pitänyt sitä hälytintä käytössä, kun olen epävarma kuulenko sitä lapsen itkua. Varmaan kyllä kuulisin ilmankin jos niikseen tulisi, mutta ihan oman mielenrauhani takia oon sitä hälyä käyttänyt.

Ja tottakai mun omatuntoa kolkuttaa jos oon unissani kääntänyt hälyttimen pois päältä, ihan vaan sen takia kun en varmasti tiedä onko lapsella ollut joku hätä, mutta tuskin on ollut kun kyllähän siihen varmasti jompi kumpi meistä heräis jos pojalla ois joku todellinen hätä. Ei me kutenkaan mitään hirviöitä olla, että "vaan käännettäis ylkeä jos siihen itkuun herättäis", ja tuo pojan kaks kertaa kuukaudessa yöllä itkeskely on oikeasti sellaista, että yleensä kun oon kävellyt siihen makkarin ovelle asti niin poika onkin jo uudestaan umpiunessa.

Ja sitä tuo liittyy sun nukkumisesi tähän, että sä itse totesit että "tosi hyvin nukkuu siellä omassa huoneessaan, jos itkeekin... " Jos kaks kertaa kuussa yöllä minuutiksi herääminen tarkoittaa sitä että poika ei osaa nukkua omassa huoneessaan, tai että hän kokee olonsa turvattomaks siellä, niin silloinhan kenenkään ihmisen ei ptäis koskaan elämässään joutua nukkumaan yksin. Kaikki ihmiset heräilee joskus kesken unien, mutta jos osaa nukahtaa sen jälkeen uudestaan, niin ongelmaa ei mun mielestä ole.
 

Yhteistyössä