Mulla on niin paha mieli...

Mies ei ole toivottanut edes hyvää äitienpäivää. Lapset 4 ja 2v toivat mulle kukkia pihalta ja kortit jotka olivat hoidossa tehneet ja 4v toi itse tehdyt leivät. Ihania ovat! Mutta mies ei edes saanut persettään ylös sohvalta. Mä oon itkenyt koko päivän ja miehen kanssa ollaan vältelty toisiamme. Olis ihan kiva saada vähän edes arvostusta äitienpäivänä. Äsken kysyi että mitäs oot ajatellut tehdä iltapäivällä, niin sanoin lähteväni lasten kanssa johonkin syömään, niin meuhkas sitten mennessään jotain et olis voinut viedä meidät muka syömään sitten ja paiskas oven kiinni perässään. En edes halua miestä mukaan vaan nautin mielummin lasteni seurasta. Joka vitun äitienpäivä sama pettymys. Ei edes pitäis odottaa mitään.
 
"Lissu"
Ehkä sun pitäisi olla vähän suorempi? Sanoa vaikka viikkoa ennen ja edellisenä päivänä vielä, että äitienpäivä on tulossa ja jos haluat lahjavinkkiä niin tämä olisi kiva? Tai tuohon miehen kysymykseen olisit voinut vastata että no mitäs ohjelmaa olet mulle suunnitellut?
 
No ei mitään ihmeellistä riitaa mut ei mitään kovin lämmintäkään. En oo jaksanut olla kovin "lämmin" miestä kohtaan, kun oon ollut niin väsynyt ja mies valittanut siitäkin. Opiskelen, hoidan kodin yksin ja neljä lasta ja käyn vielä töissäkin viikonloppuisin.
 
kuten jo miljoona kertaa todettu, et oo miehes äiti... mä sain aamulla mieheltä lahjan, jonka anoppi oli tehnyt meidän 1.veen kanssa, eli painanut kipsiin lapsen käden kuvan ja päivämäärän, anopilta lahja siis mun toisena äitienpäivänä :LOL:
mieheltä halaus ja pusu, koettakaa nyt selviytyä tästä raskaasta päivästä ja muistakaa äitejänne ja unohtakaa ne möllit miehenne!
 
  • Tykkää
Reactions: rops ja Kirppa 79
No mä en henk.kohtaisesti odota lahjoja mieheltä,kun en mä hänen äitinsä ole.
Enkä kyllä pahoittaisi mieltäni jos ei mulle hyvää äitienpäivää toivottaisi.
Sitä arvostusta mä kyllä haluan,mutta mielellään pieninä tekoina JOKA päivä,ei vain yhtenä päivänä vuodessa.

Onko sun miehesi sitten kotona kaikki päivät?
Kun kerroit vain mitä sinä teet perheen eteen..Mieskin saattaa olla väsynyt,hänkin saattaa olla vailla huomiota,hyvänäpitämistä.
Mököttämällä,kiukuttelemalla ette puusta pitkään pääse..
 
  • Tykkää
Reactions: miauh
"mipasa"
Meillä on mies nyt töissä, ja muutenkin se on ollut koko loppuviikon ihme mölli. Mä olen nyt 14vuotta sitä katellut ja päättänyt etten edes enää kysele mikä vaivaa.
Yleensä vaan tiuskaisee että ei mikään ja pari päivää mököttää ja sit on taas ihan normaali.
Kai noilla miehilläkin on "se aika kuukaudesta" tai jotain..
Sinä aikana mä annan sen olla ihan omassa rauhassaan, kyllä se siitä sit taas normalisoituu..
Yleensä ne on työjuttuja, joista mä en ymmärrä yhtään mitään.
 
"vieras"
Mies ei ole toivottanut edes hyvää äitienpäivää. Lapset 4 ja 2v toivat mulle kukkia pihalta ja kortit jotka olivat hoidossa tehneet ja 4v toi itse tehdyt leivät. Ihania ovat! Mutta mies ei edes saanut persettään ylös sohvalta. Mä oon itkenyt koko päivän ja miehen kanssa ollaan vältelty toisiamme. Olis ihan kiva saada vähän edes arvostusta äitienpäivänä. Äsken kysyi että mitäs oot ajatellut tehdä iltapäivällä, niin sanoin lähteväni lasten kanssa johonkin syömään, niin meuhkas sitten mennessään jotain et olis voinut viedä meidät muka syömään sitten ja paiskas oven kiinni perässään. En edes halua miestä mukaan vaan nautin mielummin lasteni seurasta. Joka vitun äitienpäivä sama pettymys. Ei edes pitäis odottaa mitään.
Miksi sitten odotat häneltä mitään onnitteluja?
 
ggf
Meillä ukko oli kadonnut raksalle klo 6 aamulla ja mä heräsin kolmen lapsen nahisteluun. Porukka ojennukseen ja sen jälkeen kävin suihkussa, missä kohtaa esikoinen oli sitten tehnyt mulle aamupalaa. Ihan jees.

Mulle olisi tärkeää saada mieheltä edes jotain (vaikka yksi ruusu) äitienpäivänä, synttäreinä ja hääpäivänä. Tästä aiheesta on 15 vuotta keskusteltu, mutta muutosta ei vaan tunnu tulevan. Kaikki juontaa juurensa siitä, että miehen perheessä ei koskaan ole juhlittu yhtään mitään. Mies ei vaan osaa ajatella asiaa mun kannalta, hänelle käypiä syitä muistamisen skippaamiseen ovat esimerkiksi "en oo ehtinyt" tai "ei oo varaa" (mikä mun toiveeseen nähden on täyttä peepuhetta). Omille pojilleni olen koettanut alusta asti opettaa toisenlaista "kulttuuria" ja se näyttää kantavan hedelmää. Onneksi.

Tätä lahjomiskulttuuria lukuun ottamatta mulla on erittäin hieno mies; puhuu ja pussaa, osallistuu lasten ja kodin hoitamiseen jne. Perhe tulee hänelle aina ykkösenä. Siksi en osaa tuota puutetta niin kovin isoksi paisutella, mutta pienesti se mielen kuitenkin pahoittaa joka kerta, vaikken enää edes odota mitään.
 
Ei luulis olevan niin vitun vaikeeta toivottaa hyvää äitienpäivää! Ei oo liikaa vaadittu. Kyllä meillä vietetään isänpäivääkin. Ja näkee varmasti et mul on pahamieli.
Kun kukaan meistä ei lue ajatuksia,niin mitäs jos istuttaisit sen miehesi pöydän ääreen ja kertoisit mikä mättää. Jos molemmat vaan mökottää omissa poteroissaan niin eihän se asia selväksi tule. Mies ei välttämättä oikeasti ymmärrä mistä nyt tuulee,sempä takia se suu pitää oikeasti avata ja kertoa mitä haluaa,selvästi.
 
no mut eihän mies ole sun äitis. mä en ainakaan tarvii mitään lahjoja, äitienpäivä on kuitenkin melko turha juhla :D mulle riittää että mies keitti kahvit aamulla mulle ja hoiti pojan aamutoimet, ja hei, mä pyysin itse että keittäis mulle kahvit :D tuskin ois muuten keittäny ;) ja miehes olis vieny teidät syömään, en tajua mikä ongelma tossa nyt on
 
kuten jo miljoona kertaa todettu, et oo miehes äiti... mä sain aamulla mieheltä lahjan, jonka anoppi oli tehnyt meidän 1.veen kanssa, eli painanut kipsiin lapsen käden kuvan ja päivämäärän, anopilta lahja siis mun toisena äitienpäivänä :LOL:
mieheltä halaus ja pusu, koettakaa nyt selviytyä tästä raskaasta päivästä ja muistakaa äitejänne ja unohtakaa ne möllit miehenne!
Sisar puhuu vähän mutta asiaa. :D

Ps. Siellä on kaunis ilmakin.
 

Yhteistyössä