Mulla on ongelma................

siis mulla on todellinen ongelma....tyttö heräilee melkein JOKA yö ainakin kerran huutamaan...ja huutoa riittää noin tunnin verran....ja meillä nytkin ja eilen oli/on kylässä toinen tyttö kanssa ja tietysti riehuivat koko illan ja se luultavasti meni Minun tyttöni uniin...mutta huutaa siis muulloinkin...ja huuto kestää noin 1/2 h-1 h...ja ei meinaa rauhoittua ollenkaan...ja määräilee miten minun käteni pitää olla jne jne...

TODELLA pitemmänpäälle r a s i t t a v a a .........ja ollaan kyllä noi illat ihan normiviikolla rauhoitettu....MUTTA mikä on vikana....

Ja tyttö on noin 3 v ja 4 kk..........

Niin juu ja asutaan kerrostalossa :headwall: :snotty:

Onko kenekään muun vastaavan ikäinen tehnyt moista ja jos on niin miten olette päässeet pois kierteestä...siis suomeksi...MITÄ OLETTE TEHNEET...että yöt olisivat rauhallisia....

Ei meinaa tätä yksin enää jaksaa :'( :( :heart:

KIITOS :flower: :flower: :flower:

Juuh.....ja saa haukkua..itseppähän olen tyttöni yksin kasvattanut....
 
täs vinkkejä
on normaalia uhmailua. siskon tytöllä oli ihan sama juttu. olin siellä kylässä ja voi elämä sitä huutuo. tyttö potki seinää... ja sit vaan äiti sai rauhottaa ei isi. menee varmaan ohi, mut auttaisko et otat tytön viereen nukkumaan tai juttelet sen kaa? kato myös et ei syö illalla mitää piristävää mikä vois aiheuttaa yöheräilyä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja täs vinkkejä:
on normaalia uhmailua. siskon tytöllä oli ihan sama juttu. olin siellä kylässä ja voi elämä sitä huutuo. tyttö potki seinää... ja sit vaan äiti sai rauhottaa ei isi. menee varmaan ohi, mut auttaisko et otat tytön viereen nukkumaan tai juttelet sen kaa? kato myös et ei syö illalla mitää piristävää mikä vois aiheuttaa yöheräilyä...
Se on AINA nukkunut mun vieressä ja nukkuu nytkin...joskus tuntuu että kun mä meen sohvalle...tyttö nukkuu paremmin :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
Alkuperäinen kirjoittaja täs vinkkejä:
on normaalia uhmailua. siskon tytöllä oli ihan sama juttu. olin siellä kylässä ja voi elämä sitä huutuo. tyttö potki seinää... ja sit vaan äiti sai rauhottaa ei isi. menee varmaan ohi, mut auttaisko et otat tytön viereen nukkumaan tai juttelet sen kaa? kato myös et ei syö illalla mitää piristävää mikä vois aiheuttaa yöheräilyä...
Se on AINA nukkunut mun vieressä ja nukkuu nytkin...joskus tuntuu että kun mä meen sohvalle...tyttö nukkuu paremmin :)
no mikset sitte laita omaan sänkyyn nukkumaan jos paremmin nukkuu yksin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
siksi en laita oman sänkyyn nukkumaan...kun EI suostu sinne menemään :whistle: enkä mä VOI huudattaa sitä joka ilta ja yö....tää on kerrostalo...ja naapurit kattoo jo muutenkin kieroon ton huutamista |O
Kanna tyttö sänkyynsä sen jälkeen kun on nukahtanut. Niin me tehtiin. Nyt nukkuvat jo omissa sängyissään. Tyttö nukkuikin meidän sängyssä viisivuotiaaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Siipien havinaa:
siksi en laita oman sänkyyn nukkumaan...kun EI suostu sinne menemään :whistle: enkä mä VOI huudattaa sitä joka ilta ja yö....tää on kerrostalo...ja naapurit kattoo jo muutenkin kieroon ton huutamista |O
Kanna tyttö sänkyynsä sen jälkeen kun on nukahtanut. Niin me tehtiin. Nyt nukkuvat jo omissa sängyissään. Tyttö nukkuikin meidän sängyssä viisivuotiaaksi.
Täytyy kokeilla tota..... :hug:
 
Nainen
Olen kauhukohtauksien kannalla. Tuossa iässä mielikuvitus kehittyy huimaa vauhtia ja vaikuttaa sitten uniinkin. Olet vain läsnä ja rauhoittelet, jossain vaiheessa helpottaa aivan varmasti.
 
Gluteus maximus
Meillä pojalla oli tuota 3v asti. heräsi huutamaan 3-4 kertaa yössä 1-3 vuotiaana. Kauhukohtauksia. Mitä enemmän oli päivällä ollut tekemistä, touhua jne. sitä kauheampi yö oli tulossa ja tulikin. Aivot käy ylikierroksilla. Meillä tämä loppui kuin seinään 3v.

siihen ei auta mikään muu kuin aika ja vieressä oleminen ja rauhoittelu 8meillä tuo rauhoittelu ei kyllä auttanut, huusi entistä kovempaa ja katsekontaktia ei saanut )
 
Tyttö on niin iso jo (saman ikäinen kuin meidän nuorin) että mä koittaisin juttelemalla hänen kanssa päivällä kysellä ja selvittää, miksi hän yöllä huutaa.
Ja jos ei tyynnyttelyt yöhuudossa auta, niin sitten sanot tiukasti, että sä haluat yöllä nukkua, jätät tytön sänkyyn huutamaan ja menet sohvalle. JOnkun mielestä tää mun tapa on huono, mutta mulla ei ole kiire saada tuota "vauvaa" omaan sänkyyn, joten mä sanon sille, että jos ei nuku kauniisti, on mentävä omaan sänkyyn ja kaikki älinä loppuu siihen niin illalla kun yöllä.
 
Nainen
Mielestäni nuo neuvot jättää lapsi yksin huutamaan, eivät ole hyviä! Jos lapsi on muutenkin kauhuissaan, on edesvastuutonta jättää hänet yksin asian kanssa! Ei tuon ikäinen kykene käsittelemään moisia asioita. Saattaa ehkä oppia olemaan huutamati ajan kanssa, mutta samalla oppii myös, ettei äidistä ole apua hädän hetkellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Tyttö on niin iso jo (saman ikäinen kuin meidän nuorin) että mä koittaisin juttelemalla hänen kanssa päivällä kysellä ja selvittää, miksi hän yöllä huutaa.
Ja jos ei tyynnyttelyt yöhuudossa auta, niin sitten sanot tiukasti, että sä haluat yöllä nukkua, jätät tytön sänkyyn huutamaan ja menet sohvalle. JOnkun mielestä tää mun tapa on huono, mutta mulla ei ole kiire saada tuota "vauvaa" omaan sänkyyn, joten mä sanon sille, että jos ei nuku kauniisti, on mentävä omaan sänkyyn ja kaikki älinä loppuu siihen niin illalla kun yöllä.
No sanoin sille aamulla että äiti ei oikein saanut kunnolla nukuttua....kun "tiina" huusi yöllä...nin tyttö sano ei huutanut....vaan nukku kiltisti...vaikka EI voi olla puoliunessa tuntia vai voiko :/ ....ja tarvii sitten kun vieras lähtee niin jutella tytön kanssa :heart:
 

Yhteistyössä